חיפוש

מה ההבדל בין טבק לסיגריה לבין טבק למקטרת

לא מזמן נכנסתי לתוך חנות טבק כדי שוב לקנות לי את הטבק הרגיל שלי, אך המוכר היה חדש ולא אכיר אותי מפעמים קודמות ושאל אותי איזה סוג טבק אני רוצה, טבק לסיגריה או טבק למקטרת. ראשית הייתי מאוד מופתע מהשאלה, חייב להודות שלא נתקלתי בה קודם ודי הייתי בטוח שמקטרת זה מוצר היסטורי שכבר לא קיים. המוכר האיר את תשומת ליבי לגבי המקטרת והסתקרנתי מאוד לגבי ההבדלים בין טבק הסיגריה לבין טבק המקטרת. אם גם אתם התעניינתם לאחרונה במקטרת או בסיגריה ותהיתם מה ההבדלים ביניהם, המאמר הזה בשבילכם.

 

היסטוריה

איך אפשר ללמוד על משהו חדש לנו מבלי להכיר טיפה את ההיסטוריה שלו? הסיגריה כפי שאנו מכירים אותה, מגולגלת דק ובעלת טבק חתוך דק, נוצרה במאה ה-19 בצרפת, שם מקור השם "סיגריה". צרפת הפכה לאחת מהיצואנית הסיגריות הפופולריות ביותר באירופה ובעולם בכלל. במשך עשרות שנים עישון הסיגריה נתפס כבילוי, ללא השלכות וללא נזק. רק בתחילת שנות השישים, רופאים החלו למצוא קשר בין עישון סיגריה למחלות קשות כמו סרטן ריאות לדוגמא. המקטרת לעומת זאת, ותיקה בהרבה. ההיסטוריה מראה שהשימוש במקטרת היה כבר במאה ה-17 למטרות דתיות ורפואיות.

 

סוגי הטבק השונים

בעולם המודרני רובנו שמענו רבות על הטבק של הסגריה. עקב העיצוב האלגנטי והדק של הסיגריה, קלות העישון והפרקטיות שלה, הפכה הסיגריה לכלי העישון הפופולרי בעולם. יחד עם הפופולריות הגדולה של הסיגריה התחילו להיחשף השלכות העישון עקב החומרים הנמצאים בה. טבק הסיגריה אינו נקי בכלל, הטבק הנמצא בתוך הסיגריה מעורבב עם לא פחות מ- 599 חומרים כימיים מסוכנים וממכרים, כמו: ניקוטין, פחמן חד חמצני, פירזינים ועוד. ערבוב הכימיקלים בטבק הנרגילה נועד כדי לעלות את רמת ההתמכרות של המעשנים וכך להגיד את צריכתם, אך השפעות החומרים הם הרבה מעבר להתמכרות וצרכנות, חומרים אלו נמצאו מסוכנים מאוד לגוף האדם ויכולים לגרום למחלות רבות. הטבק בו משתמש במקטרת טבעי הרבה יותר משל הסיגריה, כמעט טבעי לחלוטין וניתן להשיגו בטעמים שונים ונעימים, כמו: ויסקי, קוניאק ועוד.

ולסיכום, עישון מקטרת נמצא מזיק הרבה פחות ביחס לעישון סיגריה בזכות הטבק הנטול כמעט לחלוטין מחומרים כימיים הנועדו לפתח בנו התמכרות לטבק ולהגביר את רמת הצריכה שלנו, ובו זמנית נמצא כמזיק מאוד ומסרטן, ואחראי באופן ישיר למחלה הקשה סרטן ריאות. טבק של מקטרת יכול להגיע בטעמים שונים ונעימים לעישון, ומספק עשן רך ומורכב משל הסיגריה הפופולרית. טבק המקטרת ברוב המקרים יהיה מעט יקר יותר מטבק הסיגריה, בעיקר בשל רמת הפופולריות של המקטרת ורמת הטבעיות של הטבק המשומש בה.

 

כלי עישון ישנים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
אסים
3 משחקים לאתנחתא של סוף היום

הימורים מקוונים הפכו בשנים האחרונות לצורת בידור פופולרית יותר ויותר. עם עליית בתי הקזינו המקוונים, לשחקנים יש כעת גישה למגוון רחב של משחקים בקצות אצבעותיהם.

קרא עוד »
תרגיל
הכירו את דוג'ו תל אביב

כולנו מכירים את התחושה שאנחנו רוצים להתאמן, אבל לא מצליחים לקבע זמן בלוח המזנים שלנו שיגרום לנו לצאת מהבית לאימון. הסיבה המרכזית לכך היא שאנחנו

קרא עוד »
רגליים
רכישת גרביים אונליין

כמה פעמים קרה לכם שגיליתם שאתם זקוקה לגרביים חדשות ופשוט לא היה לכם כוח ללכת עד הקניון הקרוב רק בשביל גרביים. גלו את חנות האונליין

קרא עוד »