חיפוש

הוטרדתי בצבא מה עושים?

לאחרונה שמענו על מקרי הטרדות מיניות שאירעו למכרים שלנו במסגרת השירות הצבאי. אלה פנו אלינו, כדי לקבל כתף תומכת ולהתייעץ בנוגע לבאות. החלטנו שלא להישאר אדישים למקרים אלה ויצאנו לבדוק מה צריך לעשות כששומעים עליהם. הישארו כאן ותגלו מה עושים במצב שכזה.

 

קודם כל – מכירים בהגדרה הצבאית להטרדה

מי מכם ששירתו או עדיין משרתים בצה"ל, יודעים שיש למסגרת זו חוקים נוקשים וברורים. בחרנו להציג תחילה את ההגדרה של הטרדה במסגרת צבאית, כדי שכל אחד מכם יוכל להכיר בה ולבדוק אם זו תואמת למקרה שאירע לו. נסביר בקצרה שהחוק הצבאי מגדיר את ההטרדה המינית כביצוע מעשים מגונים, הטרדות מילוליות, התנכלות בעלת אופי מיני ועוד.

 

למי צריך לפנות?

קראתם את הפסקה שלעיל והבנתם שעברתם הטרדה מינית במסגרת הצבאית? אם כך, כדאי שתדעו שעליכם לפנות לרופא או קצין בריאות הנפש שנמצא באזור שבו אתם משרתים בהקדם האפשרי, כדי שיבדקו אתכם ויעניקו לכם טיפול ראשוני. שימו לב, נמליץ לכם להימנע מפנייה לגורמים פנימיים (בתוך הצבא) במידה וההטרדה שעברתם התרחשה לפני זמן רב. שכן, הגורמים הפנימיים עשויים שלא לעמוד לצידכם ולהגן על הגורם המטריד, במיוחד במצבים שבהם מדובר באדם בעל דרגה גבוהה. חשוב להדגיש שאנו מציגים את מידע זה לאחר ששמענו על מקרים דומים שאירעו בעבר. במקרים מסוג זה, כדאי לפנות לעורך דין חיצוני שבקיא בתחום, כדי שהוא יקבל את התמונה המלאה ויגיש יחד אתכם תביעת הטרדה בצבא לבית המשפט בהקדם האפשרי.

 

מקרי ההטרדה הנפוצים בצבא

לצערנו, ישנה רשימה ארוכה של מקרי הטרדה נפוצים שאירעו במסגרת השירות הצבאי. המקרה הנפוץ ביותר הוא קיום יחסים אינטימיים בין מפקד לפקוד. ראוי לציין שקשר מסוג זה נחשב להטרדה גם במקרים שבהם הוא נעשה תוך הסכמה מלאה של שני הצדדים. נדגיש שהמפקד שקיים יחסים אינטימיים עם פקוד הוא זה שצפוי לעמוד לדין ברגע שהדבר יתגלה.

 

כך תבחרו עורך דין מומלץ

בחירה בעורך דין שבקיא בענייני הטרדות מינית בעת השירות הצבאי צריכה להתבצע תוך בירור מעמיק ברחבי הרשת. שכן, אתם צריכים להיות בטוחים שמדובר בעורך דין שעונה על הקריטריונים הבאים:

  1. זמין
  2. בעל ניסיון רב בתחום
  3. אמין

הדרך הטובה ביותר להגיע לעורך דין שכזה היא לקרוא חוות דעת שנכתבו בלשונית הביקורות של גוגל. שכן, שם תגלו אינפורמציה חיונית שנכתבה על ידי לקוחותיו הקודמים.

 

השורה התחתונה – זה הזמן לפעול

מי שעברו הטרדה מינית בצבא צריכים לפנות לעורך דין שבקיא בדיני הטרדות. שכן, זה יהיה קשוב לשמוע את שאירע ולהגיש תביעה לבית המשפט, כדי שהנפגע יוכל לקבל את הפיצויים המגיעים לו. בשלב זה אתם מכירים במידע החיוני, כך שנותר לכם רק להגיע לעורך דין מומלץ שיפעל כדי שתמצו את זכויותיכם.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא