חיפוש

החזר מס בגין תרומות

סל הערכים של אדם כולל בתוכו את הצורך לסייע לחלשים ולמיעוטי יכולת.

ישנן הרבה סיטואציות בחיים שמצריכות מאדם כספים שלא עומדים לרשותו, בין אם זה כדי להתמודד עם מחלה קשה ובין אם כדי לפרנס משפחה מרובת ילדים.

מבין כל האנשים, יש מי שלקחו את הנושא צד אחד קדימה- הם הקימו עמותות שמטרתן הבלעדית היא לגייס כספים עבור אותם האנשים ולדאוג לרווחתם.

התרומות ניתנות במסגרות שונות ובסכומים שונים, וכיום ישנן חברות רבות ופרטים רבים שפעילים בזירת התרומות.

בשיתוף ההמונים, גופים אלו מגייסים מידי שנה מיליוני שקלים, ותורמים אותם לקבוצות באוכלוסייה המתמודדות עם בעיות כלכליות כאלו ואחרות.

באשר לאותם התורמים, מי שתורם מעל לסכום מסוים למוסד ציבורי שמוכר על ידי מס הכנסה, יקבל זיכוי ממס הכנסה לאותה השנה.

גיליתם זאת כעת לראשונה? דעו שאתם כנראה זכאיים להחזרי מס.

 

 מי זכאי להחזרי מס בגין תרומות?

כל מי שתרם מעל לסכום מסוים של כסף (הסכום מתעדכן מפעם לפעם), זכאי לקבל החזר חלקי מטעם מס הכנסה באותה השנה. אם מדובר בפרטים וחברות שאינן מאוגדות כחברה בע"מ, גובה הזיכוי יעמוד על 35 אחוזים מסך התרומה. לעומת זאת, במידה והתורמים הינם חברות שאכן מאוגדות כחברה בע"מ, גובה הזיכוי יהיה מותאם לגובה מס החברות שחל באותה שנה בה ניתנה התרומה. כמו כן, תיתכן זכאות לזיכוי ממס הכנסה עבור מי שהעניק שירותים מקצועיים למוסדות ציבוריים בחינם, אשר תחושב בצורה שונה.

 

איך מגישים בקשה להקלות במס בגין תרומות?

אופן הגשת הבקשה משתנה משכיר לעצמאי. בקשה של עובד שכיר להקלות במס צריכה לכלול טופס 116, קבלות מקוריות (או העתק קבלה בצירוף חותמת "נאמן למקור"), תלוש שכר ממקום העבודה (לשם זיהוי מספר תיק הניכויים) ובמקרים מסוימים יידרש צירוף של דפי חשבון בנק. השכיר צריך להגיש את כל הטפסים הללו לפקיד השומה המקומי. עובדים עצמאים יצטרכו למלא טופס 1301 בסוף השנה, ולצרף קבלות עבור התרומה. אם לא הצלחתם לפנות בזמן, תוכלו להגיש בקשה להחזרי מס באותו האופן, כל עוד התרומה ניתנה בששת השנים האחרונות. לשם כך ישנן חברות ייעודיות שיכולות לסייע באיסוף הטפסים ובהגשתם לביטוח לאומי, מה שיקל משמעותית על העיסוק הבירוקרטי ויעזור לכם להימנע מבזבוז זמן מיותר.

 

על זיכוי ממס שבח בגלל תרומה, שמעתם?

החזר מס שבח ניתן כאשר ישנן סוגיות שונות בנושאי נדל"ן ומקרקעין, והן מפורטות בפקודות ממס הכנסה. כאשר תורמים למוסד ציבורי, עולה השאלה האם ניתן לקבל החזרי מס שבח נוסף על החזרי מס בגין תרומה? למרות שזה לא מצוין 'שחור על גבי לבן' בקובץ ההוראות של רשות המיסים, אפשר ללמוד מחוק מיסוי המקרקעין והסעיפים שהוא כולל, כי ניתן לקבל זיכוי בשל תרומה כנגד מס שבח.

 

מטבעות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא