חיפוש

החלפת צנרת מים: מה חשוב לדעת לפני?

למרות שלא יוצא לנו לחשוב על כך ביום יום, הצנרת היא אולי המערכת החשובה ביותר בבית. הצנרת היא תשתית קריטית בכל בית, ובמידה ותקינותה נפגמת, כל סגנון החיים המודרני שלנו עלול להיפגע גם הוא.

 

מתי נצטרך להחליף את הצנרת?

כדי לענות על השאלה הזו, שוחחנו עם יוני קוזי, אינסטלטור מוסמך המתמחה בחידוש או החלפת צנרת. יוני מתעסק בתחום כבר למעלה מ-15 שנה, ואפשר לומר שבמשך כל התקופה הזו הוא כבר ראה הכל.

 

ישנם שלושה מקרים עיקריים בהם מומלץ לבצע החלפת צנרת מים:

1) לפני מעבר דירה

במידה ורכשתם דירה ישנה יחסית (בדרך כלל דירת יד שנייה), מומלץ מאוד להחליף את הצנרת בטרם כניסתכם לבית. בדירות חדשות מותקנות בדרך כלל צנרות פלסטיק, אך בעבר, בדירות ישנות יותר, הצנרות לרוב עשויות ממתכת שעם השנים צוברת חלודה בתדירות גבוהה. צנרות אשר צוברות חלודה נוטות להיסדק בקלות ולגרום לנזילות במערכת. סיבה נוספת שבגללה כדאי להחליף את הצנרת בעת מעבר דירה, היא שצינור חלוד עלול להפריש חלודה למי השתייה שלנו. דבר שעלול לגרום להשלכות בריאותיות לא נעימות כלל. לכן, לפני שאתם ממהרים לעבור לדירה החדשה שלכם, כדאי ורצוי לבדוק את הצנרת.

 

2) במהלך שיפוץ הדירה

אם אתם עורכים שיפוץ בדירתכם, זו הזדמנות מצוינת להגדיל את השיפוץ ולהוסיף לו את פעולת החלפת הצנרת, גם אם היא במצב יחסית בסדר ולא פגומה. אם הצנרת בביתכם עשויה ממתכת, ובעיקר אם הצנרת קיימת למעלה מ-15 שנים – מומלץ מאוד להחליף אותה במהלך השיפוץ. פעולת החלפת צנרת היא פעולה שעלולה להיות מורכבת ביותר והיא כוללת בין היתר הרמת רצפות ושבירת קירות, ולכן אם כבר נכנסתם לתהליך של שיפוץ, כדאי מאוד לנצל את ההזדמנות. במידה והצנרת שלכם עשויה מפלסטיק ובמצב טוב, כמובן שאין סיבה להחליף אותה.

 

3) נזילה מהצנרת

במידה ויש לכם נזילה מהצנרת, אינסטלטור מוסמך ידע להחליף רק את קטעה הפגום. במידה והאינסטלטור מבחין שהצנרת כולה מלאה בחלודה וקורוזיה, כנראה שהוא ימליץ לכם להחליף את כל הצנרת על מנת למנוע בעיות עתידיות.

 

מהם השלבים השונים של החלפת הצנרת?

השלב הראשון בהחלפת הצנרת הוא בדיקה מקיפה של כל צנרת הביוב על ידי אינסטלטור מוסמך. בעזרת שימוש בסיב אופטי ובמצלמה טרמית, האינסטלטור יאתר את מקור הנזילה ויבדוק האם קיים נקב או פיצוץ שגורם לבעיה. בעזרת השימוש במצלמות השונות האינסטלטור ידע להעריך את חומרת הבעיה ולספק את הפתרון המתאים ביותר עבורה.

בשלב השני האינסטלטור יחליט האם יש צורך להחליף את כל מערכת הביוב או רק אזור נקודתי אחד. על מנת לטפל בבעיית הנזילה, יתכן והאינסטלטור יצטרך לפרק מספר מרצפות אשר מתחתן עוברת מערכת הביוב.

לאחר שהאינסטלטור גילה את הצנרת, הוא יוציא את צינורות המערכת ואת קופסאות הביקורת, ינקה את משטח הבטון ולבסוף ימקם את הצנרת החדשה במנח אולטימטיבי שיעניק לצנרת יכולת הולכה מיטבית של מי הביוב.

עם סיום התקנת המערכת החדשה, האינסטלטור יצוק שכבת בטון שתקבע את הצינורות במנח המתאים, ואחרי שהבטון יתייבש הוא יבצע איטום של הצנרת. אחרי בדיקה מקיפה שהמערכת עובדת כראוי, יש לסגור את אזור העבודה באמצעות ריצוף מחודש.

 

צנרת פלסטיק – בחירה חכמה

בבתים פרטיים ההמלצה ברורה – צנרת פלסטיק עדיפה על צנרת ממתכת. לעומת צינור המתכת, צינור פלסטיק אינו צובר חלודה, לכן כשמתקינים צנרת פלסטיק בבית שלכם, אתם יכולים להיות בטוחים שהמים שאתם שותים יהיו נקיים יותר וטובים לבריאות.

סיבה נוספת להתקנת צינור פלסטיק היא שצינור זה גמיש הרבה יותר מצינור מתכת, לכן במידה והצינור זז מעט, הוא לא בהכרח ישבר או ייסדק. בנוסף, התקנת צנרת מפלסטיק היא מהירה יותר ופשוטה יותר מהתקנת צנרת ממתכת.

"כמו כל דבר שקשור בשיפוצים ובניה, גם החלפת צנרת בבית היא תהליך מורכב שחשוב שייעשה בידי אינסטלטור מיומן ומקצועי עם הניסיון הנכון" מוסיף ואומר יוני ומסכם את השיחה שלנו.

מערכת מים

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
משאבי אנוש
המידע המלא אודות תפקידו של HR

HR או "Human Resources" הוא תחום ניהולי העוסק בניהול ההון האנושי בארגון. תפקיד מחלקת משאבי אנוש הוא לקדם ולשמור על סביבת עבודה בריאה, פרודוקטיבית ומתגמלת

קרא עוד »