חיפוש

הכל על ההסתדרות הציונית

כנראה שרובכם נתקלתם בשם "ההסתדרות הציונית העולמית", אך האם אתם יודעים לגבי זה פרטים נוספים? כמו למשל איך היא נוצרה, מתי, מי הקים אותה ומה המטרות שלה? בכתבה שלפניכם אתם מוזמנים ומוזמנות לקרוא על ההיסטוריה של ההסתדרות הציונית העולמית, איך היא תורמת היום ובמה היא מתמקדת ועוד. קריאה מהנה!

 

אז איך הכל התחיל

בשנת 1897 בנימין זאב הרצל אותו כולנו מכירים, הקים את ההסתדרות הציונית עולמית, שהיא בעצם סוג של ארגון ציוני. המטרה הראשונית הייתה לאגד את כל הגופים הציונים שנמצאים ברחבי העולם, וזה קרה אי שם במהלך הקונגרס הציוני הראשון בבזל.

כפי שידוע המטרה של כל הקונגרס ובכלל ההקמה של ההסתדרות הציונית הייתה בעיקר להגשים את המשימה הכי גדולה וחשובה, הקמה של בית לכל העם היהודי שימצא בארץ ישראל. כולנו פה היום יודעים שאותה מטרה שהייתה אז בהחלט הוגשמה ונוסדה מדינה שמיועדת לעם היהודי.

אך לאחר הגשמת המטרה התנועה המשיכה בדרכה ומטרתה הייתה לחזק את העם היהודי בארץ ישראל באמצעות עידוד של עליות יהודים מרחבי העולם. בנוסף, שמירה על העם היהודי וחיזוק של החינוך היהודי ברחבי המדינה. יתרה מכך, דאגה ליהודים שנמצאים ברחבים העולם על ידי ניסיון הגנה לגבי הזכויות שמגיעות להם מעצם היותם יהודים. בדרך זו חיזקו את העם היהודי בארץ ובועלם.

בית המוסדות הלאומיים

גופים שקשורים

אמנם הארגון שם לעצמו מטרות והצליח לעמוד בהן, אך הוא לא הסתפק בכך והוא הקים מוסדות שונים שהמטרה שלהם הייתה לעזור לארגון עצמו. כאשר בין היתר נוצרה הסוכנות היהודית שכולנו מכירים, המשרד הארצישראלי שהמטרתה העיקרית שלו הייתה לתרום ולעזור להתיישבות בארץ ישראל ועוד.

 

מה עם היום

כיום, עדיין ממשיך לפעול הארגון ואנשיו יושבים וממוקמים בירושלים בבית המוסדות הלאומיים יחד עם הסוכנות היהודית ועוד ארגונים. התנועה ממשיכה היום בפעילות אינטנסיבית וחשוב כאשר היא שמה לה לדגש לחזק את הקשר בין ארץ ישראל לבין היהודים שנמצאים בתפוצות. בתוך אלה, היא דואגת לעליות שונות, למיגור של אנטישמיות וכן, משמשת כגורם להסברה ציונית בעולם.

 

מי אחראי על ההסתדרות הציונית העולמית

מי שאחראי על הפעילויות של ההסתדרות הוא הקונגרס הציוני. אחת לארבע שנים מתקיימת אסיפה של הקונגרס כאשר בה הוא מחליט לגבי המדיניות של הארגון. במידה ותרצו תוכלו למצוא עוד מידע על ההסתדרות הציונית העולמית ברחבי הרשת, בספרים השונים, בתוכניות טלוויזיה ועוד.

 

בסיכומו של דבר

ההסתדרות הציונית העולמית היא ארגון ישן שהוקם אי שם על ידי בנימין זאב הרצל, במטרה ראשונית להקים מדינה בארץ ישראל עבור העם היהודי שהיה מפוזר אז ברחבי התפוצות. לאחר השגת המטרה, הארגון המשיך וממשיך גם כיום בפועלו, במטרה לחזק את הקשר עם יהודי התפוצות, לעודד עליות של יהודים לארץ ישראל ובכך להמשיך לשמר ולקרב את העם היהודי בארץ ובעולם בכלל.

בית המוסדות הלאומיים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא