חיפוש

הכל על הקמת בית כנסת בישראל

הקמה של בית כנסת אינה עניין של מה בכך. מי מכם שקראו את המדריכים הקודמים שהעלינו בנושא זה, כבר יודעים שמדובר בהליך שמצריך יצירת קשר עם הרשויות, הכנת הקרקע ועוד. המדריך הנוכחי והאחרון בסדרה, יציג את כל האינפורמציה החיונית שנוגעת לשלבים האחרונים שבאים לידי ביטוי בעת הקמה של בית כנסת. הישארו אתנו ותגלו מה חסר לכם, כדי להשלים את המבנה שישרת את הקהילה שמתגוררת בקרבת מקום.

 

תכירו את הציוד שחייב להיות בבית הכנסת בשלבי ההקמה האחרונים

רגע לפני שנציג בפניכם את כל הפרטים שנוגעים להקמת בית הכנסת בשלב זה, עליכם להכיר ברשימת הציוד שנחשבת להכרחית. מדובר כמובן ברהיטי עץ איכותיים, תאורה איכותית וספרי קודש שתואמים לקהילה שצפויה לפקוד את המקום. בשורות הבאות נכיר ברשימה זו מקרוב, כדי שתוכלו לדעת איך לבחור את הציוד על הצד הטוב ביותר, כדי להביא להקמת בית כנסת מהודר וכשר.

ריהוט בית כנסת

רהיטי עץ איכותיים

אי אפשר לכתוב מדריך על הקמת בית כנסת בישראל מבלי לציין כמה מילים על הריהוט. שכן, זה ידוע שיש בבתי כנסת ריהוט ייעודי שניתן למצוא רק בהיכלי קדושה שכאלה. נציין כי יש כל מיני סוגים של ריהוט בית כנסת, כדי שתוכלו לבחור את אלו המתאימים לכם ביותר. הנה פירוט קצר אודותיהם:

  • כסאות ומערכות ישיבה קלאסיות
  • מערכות ישיבה מעץ ומתכת
  • שולחנות עץ מעוצבים

רגע לפני שנעבור אל הפריט הבא, נציין כי רכישה של ציוד מסוג זה צריכה להתבצע בחנויות מובחרות שמציעות רהיטים שמותאמים לבתי כנסת בלבד.

 

תאורה איכותית וחזקה

המתפללים שיושבים בבית הכנסת צריכים לעקוב אחר המופיע בסידור. עובדה זו מצריכה שימוש בתאורה איכותית וחזקה, שתאפשר להם לראות את המילים באופן הטוב ביותר. ההמלצה שלנו היא לבחור בנורות חזקות ואיכותיות עם אור לבן שיחזיקו מעמד לזמן ממושך. חשוב לציין בהזדמנות זו כי ניתן להתקין מערכת ייעודית שתאפשר לווסת את עוצמת האור בלחיצת כפתור. כך שיתאפשר לכם בעצם להגביר את עוצמת האור בהתאם לצורך.

ריהוט בית כנסת

ספרי קודש שתואמים לקהילה

הקמה של בית כנסת מצריכה גם רכישה של ספרי קודש שתואמים לקהילה. שכן, אם הקהילה המקומית מתפללת בנוסח אשכנז, יש לבצע רכישה של ספרים בנוסח זה (הדבר נכון כמובן גם לקהילות שמתפללות בנוסח ספרד). אנו ממליצים לבצע את הרכישות שצוינו עד כה לפי סדר הופעתן במדריך. שכן, כך יתאפשר לכם להקים את בית הכנסת באופן הדרגתי. אם למשל תבחרו את הריהוט בשלב הראשוני, תוכלו לדעת בשלב מתקדם זה, היכן תוכלו להניח את ספרי הקדושה (מכיוון שיהיו ברשותכם ארונות מתאימים).

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את כל הפרטים החיוניים על הקמה של בית כנסת בישראל. בשלב זה יש בידיכם את כל המידע, כך שנותר לכם רק ליישם ולהקים את בית הכנסת שתמיד חלמתם עליו.

ריהוט בית כנסת

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
רְהִיטִים
8 רהיטים שכל משרד צריך

יצירת סביבת משרד פונקציונלית ופרודוקטיבית כרוכה בבחינה מדוקדקת של הרהיטים שתבחרו. הריהוט המשרדי הנכון לא רק משפר את האסתטיקה של חלל העבודה אלא גם ממלא

קרא עוד »