חיפוש

המדריך לבחירת האופניים החשמליים המתאימים לך!

בטיחות, הנאה, יעילות, אסתטיקה – אלה רק חלק מהשיקולים שעלינו להתחשב בהם בבואנו לבחור אופניים חשמליים. על מה כדאי לשים דגש? מה פחות קריטי או שניתן לוותר עליו? חלק ממאפייני האופניים אינו ניתן בשום פנים ואופן לבחירתנו: הבטיחות מעל הכל! חלק אחר בהחלט יכול להיות יותר גמישי: כן, יש אותם בתכלת. כן, יש מקום לכיסא תינוק, כן יש צמיגים רחבים ועוד כהנה וכהנה. הבה ונצלול אם כן ללא שהות ישר למדריך לבחירת אופניים חשמליים!

 

בטיחות בראש ובראשונה

כשבוחרים אופניים חשמליים, מספר פרמטרים מוכתבים לנו על ידי כללי הבטיחות ואינם ניתנים לשיקול דעתנו בשום צורה. למשל גובה מושב האופניים לא יכול לעבור את קו המפשעה שלנו בעת עמידה, כך שכאשר אנו מגיעים לכדי עצירה מלאה לעמידה, נוכל לגעת באמצעות שתי הרגליים שלנו בקרקע בו זמנית מבלי לאבד שיווי משקל או לרדת מן המושב.

חשוב מאוד להצטייד גם בקסדה מותאמת, מהסוג שכל חנות אופניים וקורקינטים חשמליים מחזיקה. הצוות המקצועי בחנות ידע להתאים אותה לראש הרוכב/ת באופן הכי מדויק ונכון. במקרה של רכיבה אתגרית, חובה להצטייד גם במגינים מיוחדים אשר ימנעו מאיתנו פציעה חמורה אם חלילה תתרחש תאונה או נפילה. משכיסינו את הנקודה הכי קריטית נוכל לעבור לפרמטרים האחרים שאותם דווקא בהחלט ניתן לבחור ואף "לשחק" בהם.

בטיחות קודמת לכול

עלות הרכישה הראשונית

בשוק האופניים החשמליים ישנו טווח מחירים מאוד רחב וכמעט לכל כיס אפשר למצוא פתרון מתאים. קיים גם שוק יד שניה אך הוא מומלץ פחות, במיוחד עבור רוכבים שזהו להם הכלי הראשון לרכוב עליו. זאת מכיוון שרצוי מאוד להיעזר באחד מאנשי הצוות בחנות, שמודע למכלול האפשרויות הקיימות ויכול להתאים את המוצר בדיוק לצרכי הרוכבים.

 

תחזוקה

אופניים, כמו כל מכשיר בעל חלקים נעים, עשויים לצבור בלאי עם הזמן. כמו ברכב, למשל, חשוב לקחת בחשבון מרווחים בין טיפולים, עלות טיפולים שוטפים או חלקי חילוף וכיוצא בזה. התחזוקה כוללת גם טיפולים שניתן לבצע בבית, כמו שימון מיסבים או מריחת סיליקון להגנה על חלקים.

 

סוללה וטעינה ופרמטרים נוספים

גודל האופניים הוא פרמטר חשוב שכדאי לבדוק: היכן הם יאוחסנו? האם יש שם מקום לטעינת הסוללה? אם לא – האם הסוללה מתפרקת וניתן לקחתה עימנו אל השקע החשמלי? כמה זמן הסוללה מחזיקה בין טעינה לטעינה? האם היא נטענת כשאנו מדוושים ובכך מאריכה את טווח הנסיעה שלנו בין טעינה לטעינה? האם יש תצוגת נתונים טובה וברורה? ומה אם אנו משתמשים בשילוב שבין אופניים לתחבורה אחרת: האם הם מתקפלים? קלים לנשיאה? קומפקטיים ונכנסים אל תא המטען של המכונית? האם הצמיגים עמידים לנסיעה על עפר או רק בדרכים סלולות?

 

סיכום

מבחר האפשרויות העומדות לבחירה באופניים חשמליים הוא רחב מאוד ודורש בקיאות והבנה. כדאי שתיוועצו במומחים שיבררו איתכם מה הצרכים שלכם מהאופניים, וידעו להתאים לכם את הזוג המושלם עבורכם.

אופניים חשמליות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא