חיפוש

מהן המטרות העיקריות בפעילות מחוץ לכיתה?

השנים בבית הספר חשובות ואף הכרחיות לילדים.

ראשית כל הם נמצאים בתוך מסגרת המספקת להם תעסוקה, מקנה להם ידע חשוב כמו: מדעים, מתמטיקה, אנגלית ותורה.

אך מעבר לידע על תפקיד המערכת החינוכית לערוך לתלמידים גם פעילויות מחוץ לכיתה, בכדי להקנות להם כלים פרקטיים אשר ייעצבו את אופייהם של התלמידים ולרוב גם ירמזו על אופייהם כאנשים כמבוגרים.

במאמר הבא נסביר מהן המטרות העיקריות של פעילויות  ODT לילדים וחשיבותן הרבה.

 

1.שינוי אווירה.

קיים דפוס התנהגות ספציפי אצל ילדים ומבוגרים כאחד, כאשר הם נמצאים בסביבה הטבעית שלהם, כלומר באור הנוחות שלהם. ילדים מרגישים מאוד בנוח להיות עצמם כאשר הם באזור הנוחות שלהם אך כאשר שולפים אותם מהמקום הנוח שלהם למקום חדש ולא ידוע הם נאלצים להמציא את עצמם מחדש, עם כישורים חדשים כמו: כישורי מנהיגות, קבלת החלטות, עבודת צוות ועוד המון כישורים שייעצבו את אופייהם ויכינו אותם לחיים שאחרי בית הספר ולמסגרות כמו צבא ועבודה.

אחד היתרונות הגדולים של הוצאת התלמידים מאזור הנוחות שלהם הוא שהם מווסתים את הלחץ שנוצר אצלם עכשיו שינוי האווירה אל עבר אפיקים חדשים כמו: אסרטיביות, אנרגטיות, ביטחון עצמי ועוד.

 

  1. דפוסי חשיבה וכישורים חברתיים.

מחקרים רבים מוכיחים כי דפוס החשיבה שלנו נקבע בין הגילאים: 3-8 , וישליך על דפוס ההתנהגות שלו כמבוגרים. לכן פעילויות ODT לילדים חשובות ביותר. שינוי הדינמיקה הקבוצתית במהלך הפעילויות תורמת רבות לשינו דפוס החשיבות ופיתוח נכון של כישורים חברתיים ומשחקת תפקיד במפתח בפיתוח הביטחון העצמי, פיתוח חוש מנהיגות, עבודה נכונה בצוות, קבלת השונה, העצמה עצמית וחברתית, בניית אסטרטגיה, הצבת יעדים, השגת מטרה, שיתוף פעולה ועוד. כל התהליך של שינוי דפוס החשיבה ופיתוח הכישורים החברתיים הוא תוך כדי משחק משעשע, אווירה טובה ובעיקר חשיבה מחוץ לקופסה.

 

  1. פעילות טיפולית.

פעילויות מחוץ לכיתה חשובות לא פחות עבור ילדים עם צרכים מיוחדים. בין אם החסך הוא רגשי או גופני הפעילויות הללו נבנו בקפידה ע״י צוות של אנשי חינוך ותיקים ומקצוענים בתחומם, על מנת ליצור פעילויות מהנות אך בו זמנית גם אפקטיביים בכל מה שקשור ליעדים החינוכיים של הסדנה.

תופעה מאוד שכיחה בקרב ילדים בעלי צרכים מיוחדים היא חוסר ביטחון והערכה עצמית נמוכה והסיבה לכך היא חשיפה מועטה וכישורים חברתיים הלוקים בחסר.

על מנת לשנות את הסטטיסטיקה ושפר את איכות חייהם כמבוגרים חשוב מאוד לעודד אותם לצאת מאזור הנוחות שלהם, ללמדת אותם להציב לעצמם יעדים ומטרות, לבנות תקשורת נכונה עם בני גילם ועם מבוגרים אחרים וכל זה קורה במסגרת חינוכית ותחת השגחה של אנשי החינוך המובילים במשק.

 

לסיכום:

על מנת להעניק לילדנו כלים פרקטיים מעבר לחומר הלימוד הנלמד בכיתה זה חשוב ואף קריטי עבורם לחוות חוויות חדשות במסגרת פעילויות ODT אשר יעזרו להם להתגבר על בעיות רגשיות שעלולות לפגוע בהם, ויעזרו להם להגדיר עצמם מחדש עם ביטחון והערכה עצמית גבוהה יותר.

 

תלמיד

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
קורות חיים מקצועיים
5 דרכים להתקבל להייטק

כיום כולם יודעים שמסלול הקריירה המתגמל ביותר הוא ההייטק. מדובר בתעשייה שנמצאת בחזית החדשנות והכלכלה, והיא זאת שתגדיר את איך ייראה עתידנו. עם זאת לא

קרא עוד »