חיפוש

מהו המינון המומלץ לשימוש בטבליות ליקוריץ?

טבליות ליקוריץ הופכות לפופולריות בשנים האחרונות, ככל שמבינים את ההשפעות הבריאותיות החיוביות שלהן.

אנחנו כאן כדי להסביר כל מה שצריך לדעת על השורש הצמחי המופלא הזה.

 

מה זה ליקוריץ ובמה זה עוזר?

ליקוריץ הוא צמח השמש כבר שנים רבות בתחום המזון, המשקאות והטבק. בנוסף, נעשה שימוש בשורש הליקוריץ כתוסף מזון טבעי, זהו צמח מרפא עם סגולות רפואיות. הכימיקלים שקיימים בליקוריץ עשויים להפחית דלקות, הפרשות ריריות דקות, להפחית שיעול ולהגדיל את יכולת הגוף לרפא כיבים. חשוב לפנות לרופא המטפל לפני שמשתמשים בצמחי מרפא או בתוספי צמחים של ליקוריץ.

 

מהן תופעות הלוואי של ליקוריץ?

עם הסגולות הרפואיות של ליקוריץ מגיעות גם מספר תופעות לוואי, אלו כוללות עייפות, עליית לחץ דם, רמות נמוכות של אשלגן בדם, מחזור לא סדיר, כאבי ראש, ירידה בחשק המיני, עליית לחץ דם והגברת נוזלים בגוף.

 

באילו תצורות ניתן לצרוך ליקוריץ?

שורש ליקוריץ זמין בתצורה של טבליות, אבקה ותכשירים נוזליים. ריכוז ליקריץ עשוי להשתנות ממוצר למוצר כיוון שקיימים מספר יצרנים המייצרים מוצרים שונים. יש לבדוק את מוצר הליקוריץ ולהבין את כמות הליקוריץ בפועל הכלולה במוצר. לעתים קרובות משלימים את מוצרים אלה באמצעות שמן אניס בעל ריח וטעם דומים.

 

מה המינון המומלץ של ליקוריץ?

  1. עבור בעיות בקיבה: כדאי לצרוך מוצר משולב המכיל ליקוריץ ולקחת 1 מ"ל דרך הפה שלוש פעמים ביום.
  2. אולקוס: כדאי לקחת 760-1520 מ"ג דרך הפה עם הארוחות למשך 8 עד 16 שבועות.
  3. שיעול: מומלץ לקחת 0.5 עד 1 גרם של אבקת שורש ליקוריץ פעם עד שלוש פעמים ביום.
  4. טבליות ליקוריץ: כדאי לצרוך 1 עד 4 גרם דרך הפה שלוש פעמים ביום.
  5. תה: יש להכין תה עם 1 עד 4 גרם שורש ליקוריץ עבור 150 מ"ל מים; לשתות כוס אחת עד שלוש פעמים ביום.

 

אילו תרופות או תוספים עושים אינטראקציה עם ליקוריץ?

אין להשתמש בליקוריץ עם וורפרין (קומדין) מכיוון שהוא יכול להאיץ את פירוק הוורפרין ולהפחית את היעילות, מה שמוביל לסיכון מוגבר לקרישת דם.

יש להשתמש בזהירות עם ליקוריץ עם דיגוקסין (Lanoxin) מכיוון שליקוריץ יכול להוריד את רמות האשלגן בגוף, ואשלגן נמוך יכול להוביל לתופעות לוואי מוגברות של דיגוקסין כמו סחרחורת, כאבי ראש, בחילות, שלשולים, קצב דופק לא סדיר והפרעות בראייה.

יש להשתמש בזהירות בליקוריץ אצל נשים הנוטלות גלולות למניעת הריון או תרופות הורמונליות אחרות. ליקוריץ עשוי לשנות את רמות ההורמונים בגוף ולהפחית את היעילות של תרופות המכילות אסטרוגן.

יש להשתמש בליקוריץ בזהירות עם תרופות ללחץ דם מכיוון שכמויות גדולות של ליקוריץ יכולות להעלות את לחץ הדם ולהפחית את היעילות של תרופות ללחץ דם.

 

ענפים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
ניתוח לייזר
בדיקת התאמה לניתוח לייזר

ניתוח לייזר יכול לחסוך את הצורך במשקפיים, לשפר את איכות החיים ואף להקל על התנהלות בעבודה ובחיי היום יום. התנאי היחיד הוא לעבור בדיקת התאמה

קרא עוד »