חיפוש

העברת בעלות על דירה – צעד אחר צעד

העברת בעלות על דירה יכולה להתבצע בכמה אופנים. האם מדובר בהעברת בעלות דירה שנרכשה או בדירה במתנה עבור אחד הילדים שלנו? לכל אחד מההליכים האלה יש מדרגות מס שונות שיש לשלם ומסמכים בירוקרטיים אחרים שיש לחתום עליהם בנוכחות עורך דין. אז מה הם התהליכים של העברת בעלות על דירה? במאמר זה נפרט לכם צעד אחר צעד. 

 

העברת בעלות דירה

העברת בעלות דירה בטאבו ובמנהל מקרקעי ישראל מתקיימת על פי פרוטוקול קבוע. התהליך מתבצע באמצעות מספר מסמכים שיש להגיש. את המסמכים תוכלו למלא באמצעות עורך דין נדל"ן שיעזור לכם בתהליך העברת הבעלות.

הטפסים להעברת בעלות במחיר מלא מוגשים על ידי המוכר לאחר ששני הצדדים חותמים על חוזה מכר דירה. המסמכים מעידים על כך שהמכירה אכן התבצעה ושהזכויות על הנכס מועברות לקונים. בנוסף למסמכים הללו, יש לצרף מסמכים המאמתים את התשלומים השונים לרשויות המס ולעירייה בעקבות הרכישה.

 

המסמכים הנדרשים להגשה הם –

  • ייפוי כוח לעורך דין שמלווה את תהליך העברת הבעלות
  • שטר מכר החתום על ידי שני הצדדים
  • שטר משכנתא במידה וקיימת משכנתא
  • אישור מס שבח
  • אישור מהמועצה המקומית – אישור שמעיד שלא קיימים חובות לעירייה
  • אישור הועדה לתכנון ובניה – אישור שמעיד שלא קיימים חובות על הנכס
  • אישור תשלום מס רכישה – אישור על כך שהקונים שילמו מס רכישה (במידה והם אינם זכאים לפטור ממס זה)
  • אישור תשלום אגרת רישום / העברת בעלות בטאבו – אישור על סך 125 ש"ח שניתן לתשלום באינטרנט.

כל המסמכים הללו צריכים להיות מוגשים עם חתימת עו"ד מקרקעין.

 

תהליך העברת דירה במתנה

העברת בעלות דירה ללא תמורה נקראת בחוק הישראלית כ-"עסקת מתנה". לפני ההעברה יש לדעת מה נדרש הן מבחינה משפטית והן מבחינת רשויות המס. גם את העסקה הזו יש לבצע באמצעות סיוע משפטי של עורך דין מקרקעין מקצוען ומנוסה. על פי חוק המתנה משנת 1968 הדירה המועברת צריכה להיות במתנה מלאה – ללא תמורה כספית וללא טובות הנאה אחרות.

 

לביצוע תהליך העברת דירה במתנה יש כמה שלבים:

  • מעמד חתימה – במעמד החתימה של שני הצדדים יש למלא מספר מסמכים משפטיים הכוללים:
    • אישור מס תצהירי מתנה – תצהיר בו שני הצדדים מכריזים על עצמם כמקבלי/נותני מתנה.
    • אישור מס שטר מכר – שטר מכר הוא מסמך המעביר בעלות מאדם אחד לאדם אחר.
    • אישור מס ייפוי כוח בלתי חוזר – מסמך זה מעניק לעו"ד את האפשרות לחתום על מסמכים בשמכם במסגרת העסקה.
  • תשלום מיסי מקרקעין ואישור העסקה – לאחר החתימה על המסמכים יש לדווח לרשות המיסים על העסקה תוך 30 יום ולשלם את המס על העסקה תוך 60 יום. לאחר התשלום נשלח אישור לצורך רישום.
  • העברת הבעלות סופית – לאחר האישורים הללו, עורך הדין מצרף את כל המסמכים לבקשה לרישום בטאבו על שמכם. לאחר אישור הבקשה, הדירה מועברת רשמית.

נדל"ן

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עורך דין צבאי
הוטרדתי בצבא מה עושים?

לאחרונה שמענו על מקרי הטרדות מיניות שאירעו למכרים שלנו במסגרת השירות הצבאי. אלה פנו אלינו, כדי לקבל כתף תומכת ולהתייעץ בנוגע לבאות. החלטנו שלא להישאר

קרא עוד »