חיפוש

הקמת עסק חדש – 4 דגשים שכדאי להכיר

הקמת עסק חדש היא תהליך מרגש, מלא תקוות וציפיות. לפעמים גודל הציפיות הוא עצום ואפילו מכביד, לפעמים הקשיים נובעים דווקא מחוסר הבנה של השוק והמתחרים, לפעמים קושי בניהול פיננסי, או פשוט חוסר איזון בין הרצון להיות מקצועי ויצירתי לבין הצורך להכניס כסף. כמה שיותר.

אז איך מתחילים? למה חשוב לשים לב ובמה צריך להתמקד, כשפותחים עסק חדש?

 

1. הכירו את החולשות שלכם

בעיקר אם אתם נמצאים כבר כמה שנים טובות בשוק העבודה, אתם ודאי מכירים חלק מהחולשות שלכם, אשר יכולות לאתגר אתכם במיוחד בתהליך הקמה וניהול של עסק.

ערכו רשימה של התכונות הפחות חזקות שלכם, הנחוצות לניהול תקין של עסק, כמו למשל – ניהול פיננסי, ניהול עובדים, התנהלות מול רשויות, שיווק וכן הלאה. בדקו את האפשרות להעסיק בעל מקצוע בתחום הספציפי שאתם צריכים לחזק, כדי למנף את היכולות של העסק שלכם בתחילת דרכו.

 

 

2. איזון הוא סוד הקסם (והכסף)

אחת החולשות הגדולות של יזמים, שיש להם רעיון מדהים, יכולת להגשים אותו והמון מוטיבציה, היא המשקל הגדול שהם נותנים למימוש עצמי והרצון שלהם לעזור באמת ללקוחות שלהם.

זוהי לא באמת בעיה, אם יודעים כיצד לנהל את התכונה הזו.

היא יכולה להיות מועילה להצלחה של העסק, אם לא שוכחים את הסיבה לשמה התכנסנו כאן – עסק צריך להרוויח כסף.

העסק שלכם חייב להכניס כסף כדי להצדיק את קיומו ולכן – כל מה שאתם עושים בעסק חייב להיבחן, לפחות בהתחלה, בפוטנציאל שלו להכניס כסף ולעזור לכם לבסס את העסק.

 

3. עוד קצת איזון לטובת בעל העסק

כלל נוסף וחשוב הוא כלל האיזון בחיים האישיים של בעל העסק, כלומר – שלכם.

האיזון בא לידי ביטוי בבחירה נכונה של סוג העסק ובהפעלה נכונה של העסק ,כדי שלא תתרחש התנגשות קטלנית בין ניהול העסק לבין הבריאות שלכם, או זמן איכות עם המשפחה שלכם, או כל היבט אחר של החיים הפרטיים שלכם.

לכן, הקפידו לבחור עסק שמתאים לחיים שלכם.

אם למשל אתם ממש רוצים לפתוח מסעדה, אבל חוששים להשקיע הון, התחילו עם עסק קייטרינג, או מכירה של אוכל מהבית. כך תוכלו לשמור על שעות עבודה גמישות והוצאות מינימליות, עד שתגיעו לרגע המתאים לפתיחת מסעדה ואז גם המהלך הזה יתרחש יותר בקלות.

 

4. הכירו את קהל היעד שלכם

לפני שאתם מתחילים למכור שירותים ומוצרים, אתם צריכים להיות בטוחים שאתם יודעים – מיהו קהל הלקוחות שלכם? האם אלה קשישים בבתי אבות? אולי דווקא ילדים קטנים? אולי חברה צעירים בשנות העשרים ואולי הורים לילדים? כל אחד מקהלי היעד האלה יביא אתכם לפרסם את העסק בצורה שונה, במקומות שונים, ליצור מיתוג נכון ואף לבנות את העסק בצורה מותאמת לקהל היעד.

כל תוכלו להגיע בקלות רבה יותר ללקוחות הפוטנציאליים שלכם ולממש את הפוטנציאל של העסק.

 

לסיכום

פתיחת עסק חדש צריכה להיות מלווה בתכנון יסודי והבנה טובה של עולם העסקים. לכן, רוב היזמים מעדיפים להתחיל את הדרך הזו עם עזרה מקצועית, של ייעוץ עסקי איכותי. למידע נוסף, לחצו על הקישור: https://www.mvp-business.co.il

סיור מוחות בהקמת עסק חדש

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא