חיפוש

הרחקת יונים מחלון העסק – מה החשיבות

בין אם אתה אדם פרטי בין אם אתה בעל עסק, אחת הבעיות המתסכלות מצד אחד, והחשובות מצד שני, שכנראה הייתם צריכים להתמודד איתה בשלב כלשהו בחייכם, היא הרחקת יונים. יונים יכולות להיות מפגע סביבתי רציני, במיוחד כאשר הן מחליטות להקים את ביתן הקט דווקא על הגג שלכם או במרפסת ביתכם. בהתחלה, בדרך כלל מגיעה יונה אחת או מספר יונים ומתחילות לאסוף זרדים וענפים דקים.

לאט לאט, בלי שתשימו לב, מתחילות להגיע עוד ועוד יונים, בונות קנים, מטילות ביצים, ומלכלכות. בנוסף, לעיתים הן גורמות לנזקים במזגן, בצנרת, לקילופי צבע ויכולות אפילו לפגוע באיטום של הגג. ואם זה לא מספיק, הן יכולות להיות מפגע תברואתי לא נעים שאף יכול להתדרדר לטיפול אנטיביוטי או לצורך להגיע לטיפול בבית חולים.

 

הנזק העיקרי שיונים עלולות לגרום

היונים יכולות להעביר מחלות וזיהומים שונים כגון קרציות, כינים, גרד בלתי נשלט בחלקי הגוף, זיהומים בדרכי המעיים, פשפשים, שפעת העופות ועוד. כמו כן, היונים משאירות לכלוך רב שמלווה בצואה, זרדים ועשבים שקשים לניקוי ואף במקרים מסויימים לסתום את תעלות הניקוז בגג ולגרום לסתימות בזמן החורף.

 

בעלי עסקים – קריאת האזהרה רלוונטית גם עבורכם

למי שיש חנות או עסק מכיר שהמשימה נמצאת גם שם, ואפילו בחשיבות גבוהה יותר. מלבד מה שקשור לבית פרטי, היונים יכולות לפגוע ממש בהכנסות של העסק. ללא טיפול שוטף של הבעיה היונים ילכו ויתרבו על הגג או בקרבת העסק, וכדי להרחיק אותם יידרש שימוש באמצעים יקרים יותר.

כמו כן, היונים עלולות להרחיק לקוחות מלהגיע לבית העסק –  כשאלו ייראו שהעסק מלוכלך, לא מזמין ולא מטופח, הם פשוט יפסיקו להופיע. בנוסף ללכלוך שהיונים משאירות, הן גם עושות רעש מחריד ובלתי נסבל שיכולים להוציא את הלקוח מדעתו. ישנם מקרים בהם יונה אחת או יותר מצליחות להיכנס לפנים החנות. מלבד הנזק הפוטניאצלי שהיא עלולה לגרום למוצרים, היונה יכולה לגרום לבהלה ופאניקה בחנות המלווה בבכי ילדים קטנים ותינוקות.

 

הנזק האפשרי כולל גם פגיעה במבנה העסק ובבריאות הלקוחות

הנזק והמטרד שיונים יכולות להשאיר בעסק הוא רחב –  הנזק יכול להיות למבנה, לגג, למזגן, לצנרת או לקירות. הנזק יכול להיות גם בסביבת העסק – בלכלוך, בסחורה ואף בנזק שקשור ללקוח – בבריאותו, בנוחיותו, ועוד גורמים המשפיעים על חוות דעת חיובית מהלקוח.

כל אלו עלולים לגרום לעסק לאבד מהכנסותיו, ואף לגרום לנזק שעלול להיות גדול מכפי שאפשר לדמיין. כל אלו מכריחים את בתי העסק להתמודד עם בעיית היונים. הפתרון והתמודדות בבעיית היונים יכולים להיות זולים, יעילים ופשוטים, אם נשים לב לבעיה בתחילתה.

 

אז איך ניגשים לפתרון הבעיה?

על מנת לטפל בנזק, תוכלו להפשיל שרוולים, ולטפל בה בעצמכם. אך תוכלו גם להזמין בעל מקצוע מומחה שיעשה זאת עבורכם. המומחה להרחקת יונים, ידאג לעשות זאת ביעילות, באיכותיות, ובמהירות, כך שלא תצטרכו לקרוא לו שוב, בזמן הקרוב. על כן ישנה חשיבות גבוהה לטיפול בבעיית היונים, בין אם בעצמכם, ובין אם באמצעות שירותי הרחקת יונים.

כך שכל מי שרוצה לשפר את הכנסות בית העסק שלו בפרט, ואת ניראות בית העסק בכלל, חייב לוודא שלא יהיו בו או בקרבתו יונים או בעלי כנף אחרים למיניהם. לסיכום, אנו ממליצים לכם לא לחכות שהבעיה תיפתר מעצמה, לקחת אחריות על בריאותכם ובריאות הסובבים אתכם ולטפל בבעיה בהקדם האפשרי, בהצלחה!

חייה

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
משאבי אנוש
המידע המלא אודות תפקידו של HR

HR או "Human Resources" הוא תחום ניהולי העוסק בניהול ההון האנושי בארגון. תפקיד מחלקת משאבי אנוש הוא לקדם ולשמור על סביבת עבודה בריאה, פרודוקטיבית ומתגמלת

קרא עוד »