חיפוש

ורטיגו – כל מה שצריך לדעת על סחרחורת והדרכים לטיפול

ורטיגו היא אחת מהתסמונות הנפוצות ביותר בעולם המערבי כיום, ובפרט בישראל. באמצעות טיפול נכון ניתן לשלוט בסחרחורת ולנהל אורך חיים תקין. כל מה שרציתם לדעת במאמר הבא.

 

מהו ורטיגו?

ורטיגו היא תחושה של סחרחורת, אשר במהלכה מרגיש האדם כאילו הוא עצמו או הסביבה בה הוא שוהה נמצאים בתנועה מתמדת. ממחקרים אשר נעשו בתחום עולה כי מקור המחלה הוא פגיעה באוזן התיכונה ובעצב שיווקי המשקל, כמו גם לעיתים במסלולים העצביים במוח אך הנושא עדיין נחקר ואין עדיין סיבה ממשית למדוע זה קורה, כמו גם מי הם האנשים אשר נמצאים בסיכון לחלות בתסמונת. חשוב לדעת בהקשר זה כי למעשה, משך ההופעה של ורטיגו משתנה ותלוי בנסיבות, כאשר לעיתים יכול להתקיים מצב בו תהיה תחושת סחרחורת קצרה של מספר שניות ולעיתים זה גם יכול להתרחש לפרקיי זמן ארוכים, זאת משום שישנם מספר סוגים שונים של ורטיגו.

 

כיצד נדע אם אנו חולים בורטיגו?

אבחון של ורטיגו מתבצע אך ורק ע"י רופא מומחה אשר יכול לקבוע כי אכן מדובר בתסמונת הזו. לרוב, התסמינים של ורטיגו כוללים הופעה של סחרחורת, כאב ראש אחורי, בעיקר כאשר הסחרחורת חוזרת על עצמה ומלווה בתחושה של הקאה ובחילה. לכן, אם מדובר בתופעה אשר חוזרת על עצמה ישנה חשיבות רבה לפנות בהקדם האפשרי לרופא המטפל וזאת על מנת לוודא כי אכן מדובר בורטיגו.

 

מהם התסמינים?

התסמינים של ורטיגו הם רחבים ומשתנים מאחד לשני, אך לרוב מדובר בתחושה של כאבי ראש אחורי, סחרחורת, בחילות והקאות, ירדה באיכות השמיעה, תחושה של רעשים באוזן, חוסר יציבות בהליכה ולעיתים אף פגיעות נוירולוגיות קשות הכוללות קשיי דיבור וחולשה בגפיים.

 

כיצד ניתן לטפל?

חשוב לדעת כי ניתן לטפל בורטיגו הן באופן תרופתי והן ע"י פיזיותרפיה, אשר נמצאה במחקרים רבים כיעילה לשיפור תופעת הלוואי של הסחרחורת הנלווית לורטיגו. למעשה, באמצעות שילוב של טיפול תרופתי ופיזיותרפיה ניתן להבטיח שיקום מהיר יחסית, כמו גם עבודה על יציבות ושיווי המשקל החשובים כל כך. מד לידר הוא מרכז שיקום תנועה ופיזיותרפיה אשר  מאפשר לחולים בוריטגו לקבל טיפול פיזיותרפיה אשר נעשה ע"י מטפלים מנוסים להם ניסיון של שנים ארוכות בתחום. באמצעות פיזיותרפיה ניתן לטפל בתסמונת באופן טוב יותר, זאת משום שהטיפול נעשה בטכניקה של בדיקה וטיפול אשר בעזרתו ניתן לחזק את הקשר בין תנועת העין והראש כך שניתן יהיה להפחית את כאבי ראש אחורי כמו גם את תחושת הסחרחורת. במידה ואכן הטיפול מתבצע באופן שוטף, ניתן להבטיח שיקום מהיר בזמן קצר יחסית. אבחנתם או בן המשפחה שלכם אובחן עם ורטיגו? אתם מוזמנים להתקשר לטלפון 074-7292560 לתיאום פגישת התרשמות וזאת על מנת להבטיח מקומכם ובעיקר, את בריאותכם.

טיפול בורטיגו

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
ניתוח לייזר
בדיקת התאמה לניתוח לייזר

ניתוח לייזר יכול לחסוך את הצורך במשקפיים, לשפר את איכות החיים ואף להקל על התנהלות בעבודה ובחיי היום יום. התנאי היחיד הוא לעבור בדיקת התאמה

קרא עוד »