חיפוש

זכויות ילד נכה 100% – הכירו את ההטבות המגיעות לילדכם

גידול של ילד נכה ב100% יכול להיות משימה מאוד לא פשוטה. מלבד מעמסה רגשית מאוד גדולה, ישנה מעמסה כלכלית ורוב ההורים אינם בכלל מתאמצים לברר מה הזכויות וההטבות המגיעות לילדיהם. אז מה הם הזכויות המגיעות לילדים שלכם?

 

הטבה בחשבון המים והנחה בחשמל ובארנונה

ישנה זכאות לתוספות חודשית של 3.5 מ״ק מים בתעריך נמוך בצריכה של המים הביתית. קצבה זו חלה על ביתו של מקבל הגמלה בלבד. את רשימת הזכאים לכך, מעביר מוסד ביטוח לאומי אל רשויות המים.

הנחה בחשמל מקבל מבוטח עקב תלותו בזולת או לאיפול רפואי מיוחד. הילד יהיה זכאי להנחה של עד כ-50% בצריכת חשמל ששל 400 קילו וואט לשעה בכל חודש.

חשבון חשמל הוא חשבון דו חודשי, לכם הנחה הניתנת לכל חשבון היא בסך צריכה של עד 800 קילו וואט. את רשימת הזכאים לחשמל מעביר המוסד לביטוח לאומי לחברת החשמל. הנחה בארנונה יכולה להגיע עד כ-80%, כל זאת בכפוף לתקנות של רשות מקומית. הרשימה של הזכאים תועבר ממוסד ביטוח לאומי אל הרשויות המקומיות.

 

גובה הגמלה תלוי במידת התלות בזולת

הזכאות לגמלת ילד נכה נקבעת באמצעות התלות שלו בזולת. התלות יכולה להשתנות עם הגיל, לכן קיים זיכוי שגם הגמלה תעלה למרות שאין שום שינוי במצב התפקודי של הילד.

 

טיפול רפואי מיוחד

אחד מהטבות שניתן לילד נכה הוא טיפול רפואי מיוחד. באמצעות הטיפול, הילד שזקוק לבדיקות דם, יוכל לפנות לבדיקות, שלא ניתנות לביצוע בבית, למשוך של חצי שנה או יותר, יהיה זכאי לגמלה של 100% זכות. כל עוד הוא יההי תחת הגדרה שהוא זקוק לטיפול רפואי מיוחד.

 

יותר מילד אחד

משפחה שיש בה שני ילדים נכים או יותר מזה, תוכל לקבל גמלה פי 1.5 מגובה הגמלה הזכאית לה מכל ילד. מוסד הביטוח לאומי קבע את גובה הגמלה לכל ילד בנפרד, אך אם הם לא עשה זאת באופן אוטומטי, את החיבור בין שני הילדים מאותה משפחה, אלא אם ההורים ביקשו זאת באופן מפורט.

משפחה שיש בה שני ילדים נכים או יותר, ואחד מהם כבר אינו זכאי לגמלה ואם עבר את גיל 18, או עבר לגור במוסד, או מקום אחר, הוא עדיין יהיה זכאי לקבל קצבה מוגדלת. זאת בתנאי שעד שיהיה שינוי כזה, היליד יהיה זכאי לקבל את הגמלה.

 

לסיכום

גידול ילד נכה יכול לגזור משאבים רבים מהמשפחה. גם משאבים נפשיים, כלכלים וגם מחשבתיים. בנוסף לכך, לטיפול בילד נכה 100% צריך זמן. הורים רבים אינם יודעים על הזכויות המגיעות להם מביטוח לאומי, קופות החולים, והנחות שיוכלו לעזור בפן הכלכלי כמו ארנונה, מים וחשמל. בכדי לגדל את הילד שלכם בתנאים המקסימליים ואינם פשוטים בין כה וכה, מומלץ לדעת על הזכויות של הילד ושל המשפחה שלו.

ילד נכה משחק עם ילדה מחוץ לבית החולים
ילד נכה משחק עם ילדה מחוץ לבית החולים
רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
ניתוח לייזר
בדיקת התאמה לניתוח לייזר

ניתוח לייזר יכול לחסוך את הצורך במשקפיים, לשפר את איכות החיים ואף להקל על התנהלות בעבודה ובחיי היום יום. התנאי היחיד הוא לעבור בדיקת התאמה

קרא עוד »