חיפוש

חברה בע"מ – מה היתרונות?

הקמת עסק היא חלום של הרבה אנשים, אך לא תמיד הם לוקחים בחשבון את כול הבירוקרטיה והידע שהם ידרשו אליו על מנת להקים ולהחזיק חברה מתפקדת על פי כול חוקי המדינה. חברה בע"מ היא אופציה שיכולה להתאים להרבה סוגים של עסקים, מה היתרונות שלה?

 

מה זה חברה בע"מ?

חברה היא אישיות משפטית, גוף מאוגד אשר נרשמת במדינה ומוכרת על ידה. כאשר מדובר בחברה בע"מ, השוני העיקרי הוא באחריות על החברה, בעוד בחברה רגילה האחריות והבעלות על החברה יכולה להיות של אדם פרטי אשר הקים את החברה למשל, חברה בע"מ תהיה באחריות (יכול להיות גם חלקית) של בעלי המניות, אך האחריות הזאת תהיה מוגבלת, מכאן השם –בעירבון מוגבל.

 

יתרונות של חברה בע"מ

באופן כללי, באם אתם מתלבטים האם לפתוח חברה בע"מ או דווקא להישאר בעוסק מורשה או בקונסטלציה אחרת של פתיחת עסק, כדאי רשאית לפנות לקבל ליווי ויעוץ עסקי מאנשי מקצוע כדי שיסייעו לכם לעשות בחירה מושכלת שתקדם את האינטרסים שלכם בצורה הטובה ביותר. באופן כללי במקביל לחסרונות של חברה בע"מ, ישנם גם הרבה יתרונות שחשוב להכיר.

 

מיסוי והתנהלות מול רשות המסים

למרות שלחברה יש איזשהם בעלים או מקים, בשונה מעסק של עצמאי הנרשם כעוסק, לחברה נפתח תיק ברשות המסים משלה ובהתאם לכך המיסוי עליה גם שונה מאשר מיסוי על הכנסה של עצמאי. בהשוואה סטרילית לגמרי בין מיסוי על רווחים של חברה אל מול עוסק עצמאי, המיסוי על חברה יכול להיות על הכנסה קטנה יותר, שכן עבור עצמאים המיסוי הוא על כול ההכנסה, ואילו בחברה מדובר רק במיסוי על השקעה ולא על רווח שנשמר.

 

הוצאות ומיסוי נוסף

למרות שהמיסוי על חברות הוא לא על כול ההכנסות אלא רק על רווח שחולק, יש שיטת מיסוי שונה עבור חברות ונוסף לדוגמא מס חברות על פני עוסק מורשה שלא משלם זאת. כמו כן, כאשר מדובר בחברה יש צורך ברואה חשבון צמוד אשר יגרור הוצאות יותר גדולות על פני עוסק פרטי, למרות שגם עוסק עצמאי יכול למצוא עצמו עם סיבוכים פיננסיים שידרשו רואה חשבון בתדירות גבוהה.

 

אחריות הבעלים

אחד היתרונות הגדולים בחברה בע"מ הוא העובדה שהבעלים או המקימים של החברה לוקחים פחות אחריות משפטית בהקשר ניהול החברה. החברה נשפטת כחברה ולא כפרט בדומה לעוסק עצמאי. חברה בע"מ היא קודם כול חברה, אך מעבר לכך היא מאפשרת לבעלים של החברה יותר חופש מבחינת האחריות המשפטית שלו. עם זאת, היא מביאה עמה מיסוי ובירוקרטיה אשר יגרמו לכך שיהיה צורך בניהול איש מקצוע את כול התחום הפיננסי של החברה וכן, עמידה בחוק החברות ובכול מה שהוא דורש מעבר למה שנדרש מעצמאי עוסק.

חברה בע'מ

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא