חיפוש

מה משתלם יותר? חברת ניקיון משרדים או ניקיון עם עובדי החברה

משרדים רבים מכל קצוות הארץ נאלצים להתמודד עם הצורך בשמירה גבוהה על ניקיון כדי לתפקד כראוי.

מרביתם סוחרים חברת ניקיון אשר תעזור להם בביצוע המשימה, ואחרים נמנעים משירות חיצוני, ובוחרים להיעזר בעובדי החברה.

בשתי האופציות יש לקחת בחשבון חישובים מקצועיים וכלכליים, ולכן ריכזנו לכם חמש נקודות עליהן צריך לעבור לפני שבוחרים באחת האופציות.

כשזה נוגע לניקיון במשרדים המכילים כמות גדולה של אנשים לאורך היום, חשיבות הניקיון בסביבת העבודה צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של כל מנהל. שמירה על היגיינה היא קריטית בייחוד לאור התקופה האחרונה, ועתידה להחמיר עם כניסתנו לעונת החורף. על מנת להקפיד על ההנחיות הקשיחות, יש לדאוג לשימוש בציוד חדשני ואיכותי. אצל חברת ניקיון המשרדים אופיס קלינינג לדוגמה, ניתן לראות כי החברה מתחייבת לעבוד עם חומרי ניקיון מורשים ואיכותיים, וזו משום שהמעקב והפיקוח על תו תקן בחומרים אלו הוא מחמיר ומחייב. על מנת לא ליפול בין הכיסאות, ולבצע את ההחלטה הטובה ביותר לבית העסק שלכם, הנה כמה נקודות לשים לב אליהן לפני שמחליטים כיצד לגשת למשימה:

 

מקצועיות מעל הכל

לא סתם מקצועיות היא מילת המפתח, מדובר בנקודה החשובה ביותר אליה נתייחס. בתחום המקצועי, על מנת לשמור על הציוד היקר של החברה והנכס כולו, עלינו לדעת כיצד לטפל בכל אזור בהתאם למאפיינים המייחדים שלו. ציוד המכוסה בצבע לדוגמה, עלול לדהות אם נשתמש בספריי שומנים השייך למטבח, או לחילופין, רצפת פרקט עלולה להיהרס תוך שנים ספורות במקרה של שטיפת רצפה לא מבוקרת עם חומרים שאינם מתאימים. בנוסף לפגיעה בציוד המשרד, חומרים מסוימים עלולים להוות סכנה לאנשים המשתמשים בהם, ולכן נדרש ידע מקדים על מנת לגשת נכון למוצרים אלו. מתוך סיבות אלו ניתן לראות כי ישנה קריטיות בכל הנוגע לדרך בה אנו ניגשים לניקיון המשרד, וישנן הכשרות מקצועיות אשר ניתן ליישם רק לאחר ותק ארוך, ועם צבירת ניסיון מקדים בתחום. מתן תפקיד הניקיון לאנשים חסרי ניסיון עלול לפגוע בציוד, בהם, וכמו כן לפגוע כלכלית במשרד.

 

חומרים וציוד – חשוב להכיר

כפי שצוין לפני כן, חומרי ניקוי הם תורה בפני עצמם, והכרה רחבה עם סוגי החומרים קריטית לשימוש בהם. בנוסף לעניין זה, חשוב לדעת כי לשמור על מעקב לוגיסטי בכל הנוגע לניקיון זו עבודה לא קלה בפני עצמה. על מנת לנקות משרד עובדים ממוצע, אנו יכולים למצוא את עצמנו עם צורך ב- 20 פריטים שונים או יותר המשמשים אותנו, החל מציוד יבש כגון מטליות, מטאטאים, ספוגים וכו', ועד לחומרים מחטאים משלל סוגים לאזורים שונים במשרד. קנייה של חומרים אלו קורית בחברות ניקיון בצורה סיטונאית, זאת לעומת משרדים המזמינים את המוצרים בעצמם ונאלצים לשלם מחירים גבוהים יותר הקיימים בשוק.

נקודה חשובה אשר מתפתחת היום היא הדרישה לתו תקן בכל הנוגע לחומרי ניקיון. שמירה על איכות הסביבה לדוגמה היא ערך המתפתח בימים אלו ופורץ לתודעתם של משרדים רבים. על מנת לתעדף ערך זה ניתן לפנות לחברות ניקיון וזאת תדע להציע חומרים איכותיים וידידותיים לסביבה.

 

גיוס עובדים והכנת לוח זמנים מותאם לחברה

על מנת להשתלט על כל הנקודות אליהן צריך להתייחס במשרד, אנו צריכים להכין לוח זמנים מפורט ביותר. במידה וחברה בוחרת להשתמש בעובדיה כדי לשמור על הניקיון במקום, היא נאלצת להרחיב את שעות העבודה ולהסדיר זמנים אל מול כלל עובדי החברה בעת הכנת השיבוצים. התעסקות זו עלולה להוות בעיה במיוחד כאשר מדובר במקום גדול, בעל חללים רבים. חברות ניקיון בעלות ותק יודעות כיצד להרכיב לוח זמנים אשר מתאים לחברה עצמה ולצרכים שלה. בנוסף, בחברת ניקיון אין צורך בגיוס פנימי של עובדים ודאגה לזמנים המתאימים לכולם, משום שיש בידיהן את כוח האדם הדרוש לשלל משימות לאורך כל היום.

 

פיקוח על מהלך העבודה

על מנת לפקח על הניקיון משרד, יש צורך בגורם חיצוני. לא ניתן לצפות ממנכ"ל לפקח על נושא מסוג זה, בייחוד אם אין בידיו את הידע הדרוש לכך. בשימוש בחברות ניקיון ניתן לפנות לגורם מוסמך אשר יודע כיצד לגשת לשלל הבעיות העלולות לצוץ לאורך ההעסקה. הכשרת העובדים אמנם הייתה רלוונטית לסעיף המקצועיות, אך גם לאחר הכשרת העובד חשוב להעביר ביקורת שוטפת על התנהלותו. פיקוח טוב עוזר למשרד לשגשג ולטפל בכל ליקוי המתעורר בדרך, ואוזן קשובה לבעיות הצצות עוזרות הן למשרד עצמו והן לעובדים. שירות יעיל ומסור נותן לנוכחים במקום תחושת של סביבת עבודה נעימה ומזמינה, ומייעל את ההתנהלות הכוללת במשרד.

 

פגיעה בפרודוקטיביות

בתור מנהלים האחראים על העובדים שלנו, אנו תמיד נשאף לניצול מקסימלי של שעות העבודה שעובד יכול להעניק לנו. ניתוק העובד מהמשימות היומיומיות שלו עלול להסיט את תשומת ליבו ולשבש את מהלך היום המתוכנן שלו, ובכך לגרוע מהזמן הפעיל של העובד. לאורך יום העבודה תמיד יצוצו בעיות ניקיון אשר לא התכוננו אליהן מראש, וההתעסקות בהם תמנע את הפעילות השוטפת של המשרד.

אמנם ניקיון עם עובדי החברה נראה לנו מהצד כמשתלם יותר, משום שאנו נמנעים מלהעסיק שירות חיצוני, אך אין כך הדבר. שימוש בחברת ניקיון מוזיל עלויות ומונע תקלות לאורך הדרך, ובנוסף גם מקל על התנהלותו הכללית של המשרד. השמירה על היגיינה במשרד היא ללא ספק עבודה בפני עצמה, ולה חשיבות עליונה. אנו מקווים כי משרדים אשר עתידים לחזור לשגרה בקרוב, יפיקו את המיטב מהנקודות שהועלו פה.

 

אנשי שרות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא