חיפוש

מה ההבדל בין חדלות פירעון לפשיטת רגל?

אחד הפחדים הגדולים של כל אדם, הוא הגעה למצב בו יהיה שקוע בחובות שלא תהיה לו האפשרות להחזיר.

למרות שמדובר במצב לא אופטימלי כלל, יש אפשרות לצאת מהמשבר אל דרך חדשה, ולהגיע להסדרה של החובות באופן שיתרום גם לנושים וגם לחייב.

במאמר זה נסקור את עיקרי ההבדל בין מצב של חדלות פירעון, אשר מוגשת בשם חברות ותאגידים, ופשיטת רגל בשם אזרח.

 

מתי עליכם להגיש בקשה לחדלות פירעון ומתי לפשיטת רגל?

עו"ד חדלות פירעון לרוב יוכל לסייע לכם גם בהגשת בקשה להגעה למצב של חדלות פירעון, וגם להכרה שלכם כפושטי רגל. שני ההסדרים, גם פשיטת הרגל וגם חדלות הפירעון, נועדו לאפשר יציאה לדרך חדשה, בה נטל החובות מוסר מעל צווארכם, והנושים קיבלו את הסכום הגדול ביותר שהם יוכלו לצפות לו. בקשה לחדלות פירעון, מוגשת לרוב בשם תאגידים, או חברות, ופשיטת רגל היא למעשה סעיף של חוק חדלות הפירעון, כאשר ההגדרה מתייחסת לאזרחים פרטיים. הגשת בקשה לחדלות פירעון כחברה, היא בעלת משמעות שונה מהגשתה בשם אזרח פרטי. החוק שמתווה את הצעדים בדרך לחדלות פירעון, נועד בין השאר להגן על האדם, ולאפשר לו לצאת לדרך חדשה, ולכן הוא מעט נוקשה יותר כאשר מדובר בתאגידים. הסיכוי של תאגיד לעבור הליך של חדלות פירעון ללא פירוק, או ללא חלוקת נכסים מסיבית ופריסת חובותיו לאורך שנים, הוא קטן בהרבה, בטח אם הוא לא מלווה בעורך דין בעל ניסיון בתחום.

 

מדוע הדין עבור תאגידים אינו זהה לדין עבור אזרחים פרטיים?

הדין עבור תאגידים אינו זהה לדין עבור אזרחים פרטיים מסיבה פשוטה. התאגיד, מטבע הדברים, מנוהל על ידי מספר אנשים, וקבלת ההחלטות בו היא מפורזת. לכן, מצופה מתאגיד להתנהל כלכלית בצורה מחושבת יותר, ולא להיכנס להרפתקאות שאין לו איך לממן. אזרח פרטי לעומת זאת, זקוק להגנתו של החוק, אשר מאפשר לו להימנע מחיים שלמים של מאבק עם חוב שהולך ותופח. ניתן בהחלט לסגור תאגיד גדול אשר כשל בתפקידו, אך לא ניתן להפוך את חייו של אדם מן השורה לסיוט מתמשך בגלל חוב שאין ביכולתו לשלם.

 

האם יש חסרונות להליך חדלות פירעון ופשיטת רגל?

רבים נוטים להסתכל על הליך חדלות הפירעון כפתרון לכל בעיותיהם. מעין מערכת משומנת שעליהם לעבור בה, ולצאת מהצד השנים נקיים וזכים, על יכולת להתחיל את חייהם מחדש ללא חובות שיכבידו עליהם. חשוב להבין שישנם גם חסרונות להליך, ולכן אסור להיכנס אליו ללא שיקול דעת הולם. דוגמה לכך היא שלאחר שהכרזתם על עצמכם כפושטי רגל, היכולת שלכם לקבל מימון בנקאי והלוואות נפגעת באופן משמעותי. לבנק למעשה אין יכולת לוודא שתעמדו בהתחייבויות שלכם, ולכן הוא ימאן להעניק לכם הלוואה בתנאים נוחים.

 

פושט רגל

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עורך דין צבאי
הוטרדתי בצבא מה עושים?

לאחרונה שמענו על מקרי הטרדות מיניות שאירעו למכרים שלנו במסגרת השירות הצבאי. אלה פנו אלינו, כדי לקבל כתף תומכת ולהתייעץ בנוגע לבאות. החלטנו שלא להישאר

קרא עוד »