חיפוש

חדר השינה שילדכם יזכור גם עוד שנים רבות

מי מאיתנו לא זוכר את חדר הילדות. הפריסקופ שראית דרכו צלוחיות שונות, צלחת הפטרי משיעור מדעים, ארגז הצעצועים, השולחן של השיעורים וכמובן שהמיטה.

חדר השינה שלנו כילדים יכול לסייע בעיצוב ה"אני" שי הילד כשיהיה נער מתבגר, בוגר תיכון ומבוגר מן המניין.

אז איך עושים  את זה? איך מייצרים סביבה לילד שלכם, בתוך כותלי הבית, שלא ישכח לעולם ושתסייע לו בהתבגרות בצורה הטוב ביותר? אלו הם הטיפים לכך שחדר השינה של ילדיכם לא יצאו מזיכרונותיו לעולם.

 

הפן האישי של הילד

באופן אישי, כותב המאמר יכול להעיד שאת רוב חלל החדר תפסה מערכת תופים. זו לא עצה פרקטית לכל משפחה אך התוצאה עומדת בעינה – עד היום כותב המאמר מתופף על אותה המערכת, מחוץ לבית ההורים כמובן. כל מה שימלא את חלל החדר יבנה ויעצב את אישיות ילדיכם. הסבירו לו ועזרו לו לתלות תמונות ופוסטרים על הקירות, תנו לו לשלב שם כלי מוזיקלי כזה או אחר, ושפשוט יעוף על עצמו בתוך החדר שלו. כמובן – עד גבול הטעם הטוב. החדר של הילד צריך להיות חדר מגורים ולא מחסן מעוצב.

 

"ה" – מיטה

זה איפה שהוא יישן, זה איפה שהוא וחברים שלו יזרקו אחרי לילה לבן. זה הרהיט שיציג את הבגרות שלו, את המצעים שלו, את מי שהוא. מיטה יכולה להשתלב בקלות בתוך חדר שינה בהתאם לעיצוב שלה. פתרון עיצובי מדהים, דינמי ומאפשר הוא מיטת גלריה. מיטות גלריה מעוצבות מאפשרות להכניס את המיטה לחלל החדר בממד הגובה ולשמר שטח בתוך החדר. מתחת למיטה יכולה להיות פינת הלמידה, פינת משחק טלוויזיה, ארגז צעצועים, ובאמת מה שנראה לנכון. מיטת גלריה מציעה פתרון שינה נוח וזרימה ודינמיות בעיצוב החדר.

 

מיקום, מיקום, מיקום

פן חשוב ביותר בעיצוב חדר השינה הוא מיקום הרהיטים. בחירת הקיר הנכון לארון, ניצול נישות אפשריות בקיר, היכן למקם את המיטה – כל אלו תופסים מקום רב וכאשר ממקמים את הנ"ל לאורך ולרוחב ועל איזה קיר צריך להקפיד שנשמר חלל פנוי במרכז החדר. כמובן, שמיטת גלריה אינה סוגייה משמעותית בעניין זה מאחר והיא משמרת את השטח שהיא תופסת מתחתיה ויוצרת פינה ייחודית.

 

שותף לדרך

בסופו של יום, לא אתם ישנים שם, אלא ילדיכם. הראו לו את רעיונותיכם לעיצוב החדר שלו, הראו לו את הרהיטים, בצעו איתו מדידות בחדר. כל שלב שהילד יהיה שותף בתהליך יחזק אצלו את תחושת שותפות וההשפעה על החדר שלו. תהליך העיצוב יכול להיות הרבה יותר משמעותי מהחדר עצמו. "מהות המסע היא לא היעד – אלא הדרך" הוא המשפט המסכם למאמר זה. פן אישי, מיטה מעוצבת ומגניבה ומיקום הרהיטים הם המפתח. אך הדלת היא ילדכם ושותפותו בתהליך העיצוב.

 

חדר מעוצב

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא