חיפוש

כיצד לקבל חוות דעת מקצועית לפני תביעה

קבלת חוות דעת משפטית מעורך דין לפני הגשת תביעה תאפשר ללקוח להבין האם המצב בו הוא חושב שנכון לו לתבוע הוא אכן כזה.

אנשים רבים חושבים לעיתים שהצדק המשפטי לצדם, שנעשה להם עוול ואם הם רק יבחרו להגיש תביעה הם ינצחו.

חוות הדעת מקצועית נועדה להבין האם המצב הוא אכן כזה ולמנוע מהתובע עוגמת נפש.

 

מהי מטרתה של חוות הדעת?

המטרה המרכזית של חוות הדעת הינה לנתח את מצבו המשפטי של המבקש כדי לגרום לכך שיהיו כמה שפחות התקלות במהלך ההליך המשפטי. עורך הדין אליו תגיעו להתייעצות ינסה לאמוד את העובדות והראיות העומדות בפני הצד השני ומנגד יבדוק את אותם הקריטריונים אצל מבקש חוות הדעת. דבר זה יאפשר לו להעריך את מצב הסיכונים בתיק. כאשר אדם מעוניין לתבוע, יש לו נטייה לייחס משקל גדול ליתרונות אותם הוא רואה ולצדקת דרכו יותר מאשר לכלים אותם יש לתביעה. דבר זה עלול לגרום לכך שהוא יפסיד כספים רבים ותגרם לו עוגמת נפש לא קטנה. לכן, חוות דעת מקדימה והתייעצות עם עורך דין תסייע למקד את התיק ותכין את התובע לקראת ההליך המשפטי. בנוסף, עורך הדין ידע להגיד אלו ראיות חסרות ביסוס ואלו רלוונטיות.

 

האם ישנה חובה על העורך דין לעדכן את הלקוח אודות סיכוייו לזכות בתביעה?

במידה והלקוח לא מבקש מיוזמתו חוות דעת כדאי לדעת כי אין בחוק לשכת עורכי הדין או בפסיקה הוראה כל שהיא המחייבת את עורך הדין להעריך את סיכויי הלקוח לזכות בתביעה אותה ברצונו להגיש. אין הדבר אומר כי על הלקוח לוותר על דרישת ההערכה זו. באפשרות הלקוח לדרוש מעורך דינו לבצע הערכה של סיכויי תביעתו כתנאי לכך שהוא ישכור את שירותיו המקצועיים ואף רשאי להתנות בהסכם שכר טרחתו של עורך דין כי עליו לעדכן אותו בכל שלב בהליך מהם הסיכויים הקיימים בהתאם להתקדמות.

 

כיצד יוכל עורך הדין להעריך את סיכויי התובע?

על מנת לענות לשאלה זו נצטרך להתייחס לשלב אליו הגיעה התביעה. בעוד אנחנו מתייחסים לחוות דעת מקצועית לפני התביעה, עורך הדין לא יוכל לדעת מה יהיו טענותיהם של הצד השני ולכן הערכתו המקצועית תהיה כללית בהתבסס על הנתונים אותם הוא מקבל מהתובע. לאחר הגשתו של כתב התביעה וכתב ההגנה של הצד השני, רוב הסוגיות שבמחלוקת יתבררו, דבר אשר יאפשר להעריך את הסיכויים בצורה גבוהה יותר. בנוסף, כמובן שככל שהליך התביעה יתקדם, מידע נוסף יתגלה ויאפשר להעריך בצורה מדויקת יותר.

לסיכום, ניתן לפנות לעורך דין על מנת לקבל חוות דעת לפני הכניסה להליך המשפטי, למשל, עורכי דין כדוגמת עורכת דין ליאת פייגל יוכלו לסייע ולתת חוות דעת בנושאים שונים, ביניהם, זכויות עובדים, גירושין ועוד.

 

פגישה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עורך דין צבאי
הוטרדתי בצבא מה עושים?

לאחרונה שמענו על מקרי הטרדות מיניות שאירעו למכרים שלנו במסגרת השירות הצבאי. אלה פנו אלינו, כדי לקבל כתף תומכת ולהתייעץ בנוגע לבאות. החלטנו שלא להישאר

קרא עוד »