חיפוש

חוות דעת רפואית פה ולסת לעורכי דין – איך ניתן לקבלה

במצבים בהם מוגשת תביעת נזיקין לבית המשפט, התובע נדרש להגיש חוות דעת רפואית אשר מהווה ראיה לטיעוניו. את חוות הדעת הרפואית נדרש לכתוב רופא מומחה בתחום בו מוגשת התביעה. 

 

חוות דעת רפואית בתחום רפואת שיניים

כתיבת חוות דעת רפואית בתחום פה ולסת מאפשרת לבית המשפט להבין טוב יותר את החומר הרפואי שבו עוסק הדיון, שכן, באמצעות חוות הדעת, המומחה מציג את החומר הרפואי, שלעיתים לא קל להבין את משמעותו מתוך מסמכים ממצאים רפואיים שונים.

באופן זה, יכול השופט לשלוט טוב יותר בהליך המשפט ולהצליח להחליט בנוגע לפסק הדין ולכן, ניתן לומר כי ככל שחוות הדעת מקצועית ואיכותית יותר, כך היא עשויה לסייע לסגור את התיק המשפטי שבו דן בית המשפט.

 

כיצד מתגבשת חוות דעת פה ולסת?

כשאדם מעוניין לקבל חוות דעת למטרת התביעה שהוא מגיש, עליו לגשת למומחה בתחום פה ולסת ולפרט בפניו מה הנזק ממנו הוא סובל, מה הסיבות שגרמו לנזק, מהן תלונותיו של הנבדק בנודע לנזק, מהם ממצאי הבדיקות שעבר ועוד. בהתאם לכך, מגבש המומחה כתב חוות דעת רפואית הכוללת את תיאור מצבו הרפואי של הנבדק וכן, תכניות טיפול מומלצות לשיפור מצבו.

 

חוות דעת רפואית פה ולסת – מי יכול לכתוב אותה?

ככלל, מומחה שיכול לכתוב חוות דעת רפואית בתחום פה ולסת נדרש להיות רופאה שהתמקצע בתחום והינו בעל ידע והבנה במקצועו. כמו כן, עליו החזיק בניסיון בכתיבה של חוות דעת בתחום, שכן, כתיבת חוות דעת רפואית ולסת אמורה להיכתב באופן רהוט ומקצועי ולכן, לניסיון בכתיבת חוות דעת, ישנה חשיבות גבוהה.

 

אופן קבלת חוות הדעת הרפואית

פניה לרופא מומחה למטרת כתיבת חוות דעת רפואית פה ולסת מתבצעת באמצעות עורך הדין שמיצג את תיק התביעה. לאחר הפניה של עורך הדין, מתפקידו של הרופא המומחה לבחון את החומר ואת הממצאים הרפואיים באופן מוקפד ובהתאם לכך, הוא מחליט אם לכתוב את חוות הדעת הרפואית. מתפקידו של הרופא המומחה לנסח בחוות הדעת את הערכת חומרת הנזק, בהתאם לפירוט ולממצאים שהוא קורא בחומר ובמסמכים הרפואיים.

לאחר הבנת הממצאים מתוך החומר הרפואי, יכול להחליט המומחה אם לכתוב את חוות הדעת או לחילופין, אם להציע לעורך הדין להגיע לפשרה מסוימת, ללא צירוף חוות הדעת לתביעה. למידע נוסף   בנושא ולאיתור למומחה לכתיבת חוות דעת, ניתן לפנות בבקשת חוות דעת מפורום רופאים.

 

לסיכום

כתיבת חוות דעת רפואית בתחום פה ולסת נדרשת להתבצע באופן מקצועי ומנוסה, שכן, היא עשויה להשפיע משמעותית על ההחלטות בנוגע לתביעה. בכדי לקבל חוות דעת רפואית ממוחה פה ולסת, עורך הדין נדרש להגיש למומחה את החומר הרפואי הרלוונטי עבור התביעה שבאמצעותו יכול המומחה לגבש החלטה בנוגע לכתיבת חוות הדעת.

עורך דין רשלנות רפואית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא