חיפוש

חישוב עלויות בעסק בקלות עם מחשבון מע"מ

מה זה בעצם עלויות עסק שוטפות וחד פעמיות? כיצד משפיע מע"מ על עלויות והכנסות העסק ולמה חובה להשתמש במחשבון מע"מ לצורך חישובי עלויות בעסק?

 

חישובים של בעלי עסקים

להיות עצמאי בעל עסק זה הוא עסק לא פשוט… בעל העסק צריך להתעסק בעובדים, משכורות, שיפוץ ושדרוג המקום וחשבונות על הוצאות שוטפות, כל אלה הן הוצאות כלליות אשר יש לקחת בחשבון כעלות אחזקת העסק אל מול הכנסותיו. נוסף על כל ההוצאות האלה ישנו גם המע"מ אשר מהווה נדבך חשוב בחישוב עלויות העסק וכדי לקבל את התשובה המדויקת ביותר בהקשר עלויות עתידיות בשכלול המס מומלץ להשתמש בשלל מחשבונים כמו מחשבון מעמ .

 

מע"מ

אחת המילים המוכרות והנפוצות בחיי היומיום של כל ישראלי אשר קונה או מוכר סחורה היא המע"מ. בעצם מדובר במס ערך מוסף אשר מועבר לרשות המיסים ומשם אל קופת המדינה על מנת לאפשר את כל השירותים וההוצאות של מדינת ישראל. בפועל כרגע מדובר בהפרשה של 17 אחוזים מכל עסקה שמתבצעת. נציג דוגמא גסה – על חולצה שתשלמו עליה 100 שקלים ילכו 17 שקלים אל רשות המיסים והשאר אל המוכר, מה שהופך את חישוב המע"מ לקריטי בחישוב עלויות של עסק.

 

עלויות עסק

מחשבון המע"מ מסייע לחשב את עלויות העסק אשר כוללות את כל ההוצאות השגרתיות והחד פעמיות של עסק וכמובן את המסים עליהן. על כל קניה שמבצע בעל עסק הוא משלם מע"מ בכל שלב בייצור – מקניית חומרי הגלם ועד מכירת המוצר המוגמר ללקוחות. כאשר מדובר בעלויות עסק יש לחשב את עלות הייצור בתוספת מע"מ והרווח מהמכירה של המוצר כולל ניכוי המע"מ למס הכנסה.

כאשר מדברים על עלויות שגרתיות בעסק לרוב מדברים על האחזקה הבסיסית שלו, שכירות, חשבונות חשמל, גז ומים (אם רלוונטי), ארנונה וכל הוצאה שוטפת אחרת אשר ניתן לצפות אותה ולרוב היא לא דורשת ניכוי מס או ניכוי אחר נוסף. הוצאות לא שגרתיות הן גם ההוצאות על הייצור, כדוגמת חומרי גלם, עלות זאת היא בהתאם למכירות וגם יש לגלם בה את המע"מ.

 

מחשבון מע"מ

בפועל כדי לחשב את סך העלויות יש לחשב את כל ההוצאות השגרתיות והחד פעמיות הצפויות לעסק בזמן המחושב. מחשבון המע"מ מסייע לבעל העסק לחשב עבור כל הוצאה של העסק כמה כסף מתווסף עליה בעקבות המע"מ. ללא שימוש במחשבון מע"מ לא ניתן להגיע לעלות המדויקת שתהיה לעסק בשל החשיבות של המע"מ בעסקה.

חשוב שכל בעל עסק יחשב את העלויות הצפויות והנוכחיות בכל פרק זמן מסוים על מנת לשמור על העסק קיים ולא להיכנס לחובות. החישוב של העלויות חייב לכלול התחשבות במע"מ. לכן על מנת לבצע את החישוב בצורה המיטבית ולקבל תמונת מצב כמה שיותר מדויקת על עלויות העסק כדאי להשתמש במחשבון מע"מ.

 

בעלי עסקים

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא