חיפוש

כיצד הפכו חללי עבודה משותפים לחללים האהובים על בעלי עסקים וחברות?

בשנים האחרונות יותר ויותר חללי עבודה משותפים נפתחים בערים מרכזיות בעולם. חברות ועצמאיים כאחד, מעדיפים לעבוד בחללים המשותפים בעלי התנאים הנוחים ומכירי השכירות האטרקטיביים. אז כיצד הפכו חללי עבודה משותפים לחללים האהובים על בעלי עסקים וחברות?

סיבה מרכזית לעליה בביקוש של חללי העבודה המשותפים היא הכלכלה השיתופית. הכלכלה השיתופית, שצוברת תאוצה בשנים האחרונות, השפיעה על מגוון תחומים בחיינו- ביניהם גם על האופן שבו נתפסת סביבת העבודה בעולם המודרני.
באמצעות הטכנולוגיה ותהליך הגלובליזציה, ניתן לעבוד כיום בכל זמן ומכל מקום. הדבר הוביל לצמיחה של יזמים, פירילנסרים וסטארטפיסטים. אופן העבודה המהיר והדינמי הצריך גם סביבת עבודה מותאמת- ללא התחייבות לטווח ארוך, בעלת תנאים נוחים ומפרים. אחזקה או השכרה של משרד הפכה לדבר מסורתי שמצריך התעסקות בלוגיסטיקה, הוצאות כספיות ותחזוקה.

חללי עבודה משותפים הם לרוב בבעלות של יזמים פרטיים והם מאופיינים בחדרי ישיבות, לאונצ'ים, מטבחים מאובזרים, לובי מעוצב, משרדים שקטים וחדרי מנוחה. יזמים צעירים רבים מעדיפים לעבוד במשרדים מאובזרים ונוחים מאשר בביתם. היציאה מהבית עוזרת ללא מעט יזמים לקדם פרויקטים בצורה יעילה יותר.

היתרון הגדול של חללי העבודה המשותפים, מעבר להיותם סביבת עבודה נעימה ונוחה, הוא תחושת הקהילתיות שיש בהם. הצורך החברתי שלנו גורם לנו לרצות לעבוד בקרבת אנשים אחרים. החברתיות הזאת יכולה להיות גם מאוד יעילה- קהילת העסקים החברתית שיוצרים חללי עבודה משותפים מאפשרת ליצור קשרים אישיים ועסקיים בין אנשים שונים מתחומים שונים. באופן זה נוצרים שיתופי פעולה עסקיים שיכולים לקדם את שני הצדדים.

יתרון נוסף לחללי עבודה משותפים הוא אופן השכירות הנוח. את רוב החללים אפשר לשכור על פי שעות, ימים או חודשים במחירים נוחים. כך במידה ויזם מעוניין לקדם פרויקט לתווך קצר שייקח כנראה רק חודשים ספורים, הוא לא צריך לחתום על חוזה מחייב לחצי שנה או שנה מול סוכן נדל"ן.

כשמדובר בחללי עבודה משותפים המגוון הוא עצום. בעולם קיימים כ-12,000 מתחמי עבודה, בהם עובדים כ-3 מיליון אנשים. בישראל, פועלים כיום כ-200 חללי עבודה משותפים (כאשר מעל ל-70 מהם ממוקמים בתל אביב). בעקבות ריבוי האפשרויות ניתן לבחור מבין מגוון אופציות את חלל העבודה המתאים ביותר. כמו כן, ריבוי האפשרויות הוא גם אחד הגורמים למחירים האטרקטייבים של חללי העבודה המשותפים.

כמובן שלגודלם ולמיקום של חללי העבודה יש השפעה על המחיר. בערים מרכזיות מחיר המשרד יהיה גבוה יותר מאשר בערים דרומיות או צפוניות, וככל שהחלל גדול יותר, בהתאמה גם המחיר יהיה גבוה יותר.

ישנן מספר סיבות שהפכו את חללי העבודה המשותפים לחללים האוהבים על בעלי עסקים וחברות. העולם של היום שינה את כללי המשחק וסביבת העבודה השתנתה בהתאם. חללי עבודה משותפים הם כנראה סביבת העבודה הרלוונטית והנוחה ביותר בעולם המודרני.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא