חיפוש

חשיבותו של היועץ האסטרטגי

בשנים האחרונות עסקים רבים בוחרים לקבל ייעוץ אסטרטגי. הייעוץ נוגע בחזון הבסיסי של החברה או העסק, במטרות העיקריות ובדרכים להגשים אותן. חשוב שליועץ האסטרטגי יהיה ניסיון אמיתי בשוק העסקים וניסיון מעשי בתפקידים ניהוליים. ככל שליועץ האסטרטגי יש יותר ניסיון בתחום, כך עולים הסיכויים שהוא התנסה בעבודה עם עסקים מתחומים דומים לשלכם. על תפקידו וחשיבותו של היועץ האסטרטגי במאמר שלפניכם.

 

בכל שלב

כל עסק יכול להפיק תועלת מהיועץ ללא קשר לשלב במחזור החיים העסקי בו הוא נמצא. בכל שנה נכנסים שחקנים חדשים, טכנולוגיות חדשות לייעול השירות ומוצרים שנותנים מענה משופר ללקוחות. הדבר מוביל לתחרות ויש לתת מענה מהיר לשינוים אלו על מנת להצליח בשוק המשתנה. יועץ אסטרטגי יכול לבחון ולמקד את האסטרטגיה העסקית שתנחה את הפעילות.

 

מצב משברי

קיימים שלבים שונים בחיי העסק שבהם שירותיו של יועץ אסטרטגי נדרשים במיוחד. כך כאשר העסק מדשדש במשך תקופה ארוכה או לחילופין כאשר הוא נקלע למצב משברי. מצב זה יכול לנבוע מסיבות רבות לרבות בגלל התנהלות לא אפקטיבית או בעיות במכירות ובשיווק. במקרים רבים הדבר מהווה תזכורת לבית העסק או חברה כי יש לחזור אל הבסיס.

 

ערכים וחזון

כאשר יועץ אסטרטגי מוביל את החברה בחזרה אל הבסיס הכוונה לתהליך בו יש להיזכר ולמקד מחדש את החזון של העסק. כיצד בעלי החברה הוא רואים את החברה בעתיד לאור הערכים שמנחים ומבדלים אותם מהמתחרים. הייעוץ אינו מסתיים בגיבוש החזון והליווי כולל גם יישום תוכנית פעולה בפועל עד להשגת המטרות.

 

שינויים מבניים

הייעוץ נובע מתוך ראייה והבנה של הפרטים הקטנים המסתתרים בדוחות הכלכליים, תוך איתור הנקודות הבעייתיות והכרת מגוון אפשרויות לפתרונן. מומלץ לא להמתין עם פנייה ליועץ אסטרטגי עד שהקשיים נערמים או רק לאחר שהעסק נכנס למשבר חמור. כפי שציינו, הייעוץ מועיל בכל תקופה בחיי העסק ובמיוחד כאשר חושבים על שינויים מבניים וניהוליים בפעילות.

שינויים שיכולים להצריך תהליך ייעוץ אסטרטגי יכולים להיות חידוש של המותג, ביצוע שינויים בפן התפעולי, הצעת שירותים חדשים, חילופי מנהלים, צמצום פעילות בשוק ספציפי, הכנסה של שותף חדש או משקיעים ושאיפה להיכנס אל תחומים חדשים בישראל או בחוץ לארץ. הליווי יכול לסייע לעסקים וחברות מכל תחום פעילות במשק ללא קשר בגודלם.

 

הקושי הנלווה

עסקים רבים מתקשים לפנות לייעוץ אסטרטגי מכיוון שהרגלים, גם בהתנהלות העסקית, קשה לשנות. חשוב לזכור שבמקרים רבים אופן ההתנהלות השגרתי אינו מוביל למיצוי הפוטנציאל של העסק ולהגשמה של היעדים המקוריים. היועץ האסטרטגי נוגע בליבה של העסק, ועל המנהלים ובעלי העסקים כדאי שלא לחשוש מפניו אלא לאמץ את יתרונותיו.

 

סיכום יועץ אסטרטגי

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בחשיבותו של היועץ האסטרטגי וביכולותיו לתרום לעסקים בכל שלב במחזור החיים. חשוב לזכור שתהליך ייעוץ אסטרטגי נעשה אך ורק למען החברה ועל מנת שהתהליך יצליח יש צורך בשיתוף פעולה מלא. היועץ לא בא בשביל לבקר או לשפוט אלא לחזק ולגבש את התפיסה העסקית ולסייע לכם להתוות את הכיוון אליו יתקדם העסק.

מייעץ

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא