חיפוש

טיפים בנושא החזרי מס בשנת 2021

בשנת 2021, לאחר שנה שלמה שזעזעה כל אדם, משפחה, משק ואת הכלכלה הישראלית בכלל, אנשים רבים מודעים יותר לזכויותיהם. מלבד ההטבות החדשות שהמדינה נותנת לאוכלוסיות רבות, עובדים רבים היו זכאים להקלות במס לאור נסיבות אחרות ולא מימשו את זכויותיהם. למי שזכאי ולא מימש את זכויותיו עד כה – 5 טיפים חשובים בנושא החזרי מס בשנת 2021:

 

דעו את זכויותיכם

אחת מהסיבות המרכזיות ואף הסיבה העיקרית בגללה עובדים רבים לא מנצלים את זכויותיהם להחזרי מס היא חוסר ידיעה. מכיוון שרשות המס לא פועלת באופן עצמאי ולא יודעת בעצמה מתי היא חייבת לכם כסף, עליכם לבדוק באופן עצמאי האם אתם עומדים בקריטריונים להקלה במס ומה הסכומים המגיעים לכם על תשלום יתר. על ידי כניסה לפורטל נקודות הזיכוי באתר רשות המסים, תוכלו לדעת למה אתם זכאים וכמה תקבלו מזה.

 

מעקב ובקרה על תשלומי המס – להיות מסודרים

כפי שצוין, רשות המס לא יודעת להגדיר את ההקלות המגיעות לכם ובעקבותיהם את סכומי הכסף העודפים ששילמתם.  על אחת כמה וכמה – התהליך לא מתבצע באופן אוטומטי. לכן, עליכם לבצע מעקב אחר המיסים שאתם משלמים, לתעד ולשמור את הטפסים הנדרשים להוכחות. על ידי ביקור קצר באתר רשות המסים, תוכלו לבדוק את זכאותכם ולחשב כמה כסף אתם נדרשים לשלם. זכאים להחזר מס? יופי! הקפידו להגיש את הבקשה בזמן ללשכת פקיד השומה אליה אתם שייכים.

 

הכנה מקדימה

ניתן לסכם כל עיסוק מול רשויות בכלל ומול מס ההכנסה בפרט במילה: טפסים. טפסים שאתם נדרשים להנפיק, אישורים שנדרשים להוציא, תלושי שכר, טפסים למלא, טפסים לקבל – טפסים. כדי לחסוך מבעוד מועד את ההיסטריה הכרוכה במציאת טפסים שלא ידעתם שקיימים, הקפידו לברר מראש על הטפסים אותם תידרשו להציג בעת הגשת הבקשה להחזרי מס. שמרו, צלמו וסדרו את המסמכים הרלוונטיים כך שבעת הגשת הבקשה, כל מה שתידרשו לו הוא להביא את הדברים.

 

אם אפשר – היעזרו בחברות ייעודיות

הבירוקרטיה הכרוכה בהליכי הגשת הבקשה להחזרי מס לא מתאימה לכולם – הורים עסוקים, אנשי עסקים עמוסים ורבים אחרים. במקום לוותר על סכום כסף משמעותי, ניתן להיעזר בחברות שונות שמטרתן איסוף החומרים הנדרשים וטיפול בכלל ההליכים עד שהחזר המס יאושר ויתקבל בחשבון הבנק שלכם. החברות יגבו מכם סכום כסף – קבוע או אחוז מהחזר המס המתקבל, ויטפלו בהגשת הבקשה עד שתקבלו את הכסף לחשבונכם. כדי לחסוך את כאב הראש הכרוך בכך, כנסו למידע נוסף.

 

לא להיות שאננים

גם בחברות גדולות וגם בתור עצמאיים – בכל מקום בו תעבדו האחריות על עדכון הפרטים האישיים שלכם חלה עליכם. עוד בזמן מילוי טופס 101 ובעת כל שינוי החל בחייכם – אם פרטיכם האישיים לא מעודכנים, הגוף האחראי על תשלום המס כחלק מהתלוש לא יידע למצות את מצבכם לכדי הקלות במס.

בואת טיפים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא