חיפוש

מה הטיפים החשובים לדירוג אשראי טוב?

על מנת להגביר את התחרות בענפים הפיננסיים השונים, ולאפשר לכולנו לקבל הלוואות בתנאים המתאימים ביותר עבורנו, בנק ישראל הקים מאגר נתוני אשראי, באמצעותו נקבע לכל אחד מאיתנו דירוג האשראי.  דירוג גבוה יותר יאפשר לנו לקבל הצעות טובות יותר ולהיפך.  

 

מהו דירוג אשראי?

בעבר הלא רחוק, הגופים הפיננסיים השונים היו מנהלים לעצמם מאגרי מידע על איתנותם הפיננסית של לקוחותיהם ובכדי להגביר את התחרות בענפים הפיננסיים השונים, קבע המחוקק כי כלל נתוני האשראי של הצרכנים הישראלים שעברו את גיל 18, ירוכזו תחת בנק ישראל ויאפשר להתאים באופן מיטבי תנאי אשראי והלוואות לכל לקוח.

כך, לכל אזרח בישראל קיים דירוג אשראי, המבטא את יכולתו להחזיר הלוואות ולמעשה, את רמת הסיכון הקיימת בנתינת הלוואה לאותו מבקש. דירוג האשראי מבוסס על כל הפעולות והמידע הפיננסי הקיים על הלקוח, דוגמת תשלומים שוטפים, חריגות אוברדראפט, סכומי הפקדות חודשיים ועוד.

 

מה המשמעות של דירוג האשראי?

דירוג האשראי מאפשר למעשה לחברות וגופי המימון השונים, לבחון את רמת הסיכון בנתינת הלוואה ואשראי ללקוחות השונים ולהחליט באילו תנאים יהיו מוכנים להעניק הלוואה ללקוח, לרבות תנאים כמו בטחונות, מסגרת אשראי, סוג הריבית ועוד.

בהתאם לכך, דירוג אשראי טוב, יגדיר אתכם כלקוחות טובים ויביא את החברות הפיננסיות להתחרות עליכם ולהביא לכם תנאים טובים יותר, לעומת דירוג נמוך, שיקשה עליכם לקבל הלוואות בכלל ותנאים טובים בפרט.

 

האם ניתן לשפר את דירוג האשראי?

דירוג האשראי יכול להיות מושפע מגורמים שונים, חלקם נתונים לשליטתנו וחלקם לא בהכרח (כמו במקרים של חל"ת, סגירת מקומות עבודה, פגיעה בכושר ההשתכרות ועוד) וכאן חשוב לדעת כי ניתן בהחלט לפעול לטובת שמירה ו/או שיפור דירוג אשראי, בין השאר באמצעות הפעולות הבאות:

 

התנהלות פיננסית אחראית

הזרמת מידע חיובי והקפדה על מוסר תשלומים גבוה, הם הצעדים הראשונים והבסיסיים לשיפור דירוג האשראי שלכם.

 

להתרחק מהמינוס

במידה וחשבון הבנק שלכם נמצא במינוס, נסו לבנות תכנית יציאה מסודרת, שכן למינוס בחשבון הבנק קיימת השפעה מהותית על דירוג האשראי.

 

בדקו את עצמכם

לכל אדם קיימת האפשרות להוריד בחינם, אחת לשנה, את דו"ח נתוני האשראי מבנק ישראל ולראות את היסטורית נתוני האשראי שלו. סקירת נתוני האשראי תאפשר לכם לראות ולהבין מהן נקודות החולשה שלכם וכיצד ניתן לשפר ולייעל אותן.

 

שיפור דירוג האשראי עם חברה מקצועית

כפי שניתן להבין, לדירוג האשראי קיימת השפעה מהותית על התנהלותנו בעולם הפיננסי ובכדי לוודא כי אכן דירוג האשראי שלכם יעלה ויאפשר לכם לקבל את התנאים הטובים ביותר מול הבנקים והחברות הפיננסיות השונות, מומלץ יהיה להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית ומנוסה בתחום.

 

לסיכום

דירוג אשראי מבטא את האיתנות הפיננסית שלכם ואת יכולתם להחזיר הלוואות ולכן, חשוב לשמור על דירוג אשראי גבוה, שיביא לכך שתקבלו הלוואות בתנאים טובים. בכדי לשמור ו/או לשפר את דירוג האשראי שלכם, מומלץ יהיה לשמור על התנהלות פיננסית אחראית, להתרחק מהמינוס ולהוציא דו"ח נתוני אשראי שיסייע לכם לעקוב אחר פעילותכם הפיננסית.

שפר את דירוג האשראי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא