חיפוש

4 טיפים לגידול צמחים ביתי אך מקצועי

כיום ניתן לגדל צמחים בבית באופן מקצועי גם ללא חממה או שטח גידול מאוד גדול. כל מה שצריך הוא ליצור סביבת גידול שמחקה את הטבע ומספקת לצמחים שלנו את כל מה שהם זקוקים לו רק בתנאים מלאכותיים. אספנו לכם ארבעה טיפים חשובים שיעזרו לכם להקים את חדר הגידול המושלם עבור העציצים שלכם.

 

אוהל גידול מקצועי

אוהלי גידול מקצועיים הם פתרון מצוין עבור בניית חדר גידול יעיל. האוהל מורכב מציפוי רפלקטיבי שמחזיר אור מדפנות חלל הגידול, ולכן איך צורך בהתקנת ציפוי רפלקטיבי מיוחד כמו ניילון שחור לבן או מיילר בדפנות של חדר הגידול. בנוסף, הוא מגיע עם פתחים מתאימים לשרשורים ולהכנסה והוצאה של אוויר, כלומר אין צורך בקדיחת חורים מיוחדים. אוהל הגידול אטום לאור וריח בצורה הטובה ביותר, מה גם שמדובר ברכישה מאוד פרקטית – ניתן לפרק, לקפל ולאחסן את האוהל בסיום מחזור הגידול עד למחזור הבא.

 

אוורור

אוורור הוא אחד המרכיבים החשובים לגידול מוצלח, ולכן חשוב לתת לפרמטר זה חשיבות גבוהה במיוחד. כשם שבני אדם שזקוקים לאוויר נקי וחדש על מנת לנשום כמו שצריך, כך גם הצמחים בחדר הגידול. חשוב לשים דגש על תחלופה תדירה של אוויר בחלל הגידול. זו גם הסיבה שאחת ההוצאות הגדולות בהקמת חדר הגידול היא על מפוח, ולכן כדאי להשקיע במפוח איכותי שיעבוד ללא תקלות מספר שנים טובות, והכי חשוב – שיהיה כמה שפחות מרעיש.

תאורה

קיימים שני סוגים שונים של נורות: אחת מתאימה לשלב הצמיחה (MH metal-halide), והשנייה מתאימה לשלב הפריחה (HPS high-pressure sodium). מומלץ להשתמש בנורות משולבות, כלומר נורות שמתאימות הן לשלב הצמיחה והן לשלב הפריחה. נורות אלו נמצאו כיעילות במיוחד מאחר והן גם מביאות תוצאות מעולות, וגם יוצרות חיסכון בהוצאות מאחר ואין צורך לרכוש שתי נורות נפרדות יחד עם שתי מערכות השנקה נפרדות (לצמיחה ולפריחה).

 

טמפרטורה ולחות

קודם כל, חשוב לבצע בדיקת טמפרטורה לפני תחילת הגידול. לכן, בסיום בניית החדר דרך טובה לבדוק האם הטמפרטורה נמצאת בטווח האידאלי (22° – 28°) היא לעשות מעין "חזרה גנרלית" לתנאים בחדר הגידול. כלומר יש להדליק את הנורה, להפעיל את המפוח, להפעיל את המאוורר ולתת לחדר הגידול לפעול כחצי שעה. כך תוכלו לבדוק את הטמפרטורה והלחות במד הטמפרטורה בתנאים האמיתיים של הגידול. את הבדיקה הזו מומלץ לעשות בשעות הצהריים החמות, על מנת להבין מהי נקודת המקסימום מבחינת טמפרטורה. טווח אחוזי הלחות האופטימליים בסביבת הגידול הם בין 40%-60%, כשבתקופת הצמיחה מומלץ להיות על הטווח הגבוה ובתקופת הפריחה על הטווח הנמוך.

 

סיכום

לא חייבים לעבוד בחקלאות או בגינון על מנת לגדל צמחים באופן מוצלח ומקצועי. בעזרת מחקר קטן ברשת, עצות מחברים ואיך לא, הטיפים הכי טובים שאספנו במיוחד עבורכם – כל אחד ואחת מכן יכולה לעשות זאת באופן המקצועי והיעיל ביותר.

צמחים

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
כלי גינה
6  כלי עבודה שימושיים

בין אם אתה גנן מושבע או חובב עשה זאת בעצמך, הכלים הנכונים חיוניים לפרויקטים מוצלחים של תחזוקת גינות ובנייה. הכלים הנכונים לא רק מקלים על

קרא עוד »
במה כרוכה בניית פרגולה?

בנייה של פרגולה מעץ זה לא עניין של מה בכך. לאחרונה אנו עדים ללא מעט מקרים של אנשים שחושבים אחרת ומנסים לבנות את הפרגולה באופן

קרא עוד »