חיפוש

הכירו את טרנד אמבטיית הקרח ואת ההשפעות שלו

אם אתם אנשים אשר אוהבים פעילות גופנית, בטח כבר שמעתם על הטרנד החדש של אמבטיות הקרח! בשנים האחרונות, אמבטיות הקרח הפכו להיות דבר מאוד נפוץ ופופולרי. אחוז גבוה של האוכלוסייה בישראל רוצים לחיות חיים בריאים יותר ונמצאים בעשייה סביב זה. אוכלים בריא יותר, עושים פעילות גופנית ובנוסף, מטפלים בגוף ובנפש שלהם. אמבטיית קרח הוא בעצם טיפול בעזרת קור, כאשר אדם נכנס מספר דקות אל תוך אמבטייה מלאה בקרח. אנחנו נפרט כאן מהן ההשפעות המדהימות של הטיפול הזה!

 

חיזוק מערכת החיסון

טבילה באמבטיית קרח תחזק את המערכת החיסונית שלכם! במחקר הולנדי, הוכח כי אנשים אשר טובלים במי קרח באופן קבוע חולים פחות מאנשים אשר לא עושים זאת. חשיפה פתאומית למים קפואים מגבירה את זרימת הדם שלכם למוח – מה שבעצם מגן מפני זיהומים רבים. בנוסף, חשיפה לטמפרטורה קרה מגבירה את הייצור של תאי דם לבנים ובכך מחזקת את המערכת החיסונית שלכם.

מערכת החיסון

מפחית כאבי שרירים ודלקות בגוף

השפעה נוספת של אמבט קרח היא היכולת שלה לעזור לכם בהפחתת כאבי שרירים ודלקות בגוף. בדקות הראשונות של הטבילה, כלי הדם שלכם יתחילו להתכווץ בגלל הקור, מה שגורם להפחתה של זרימת הדם לאזורים פגועים ובכך עוזר בהפחתת הדלקות. לאחר מספר דקות בתוך האמבטייה, הגוף שלכם מתחיל להסתגל לקור וכלי הדם שלכם מתחילים להתרחב. התרחבות כלי הדם בעצם מגבירה את זרימת הדם ובכך מגבירה הגעת חמצן וחומרי הזנה לשרירים שלכם – מה שיעזור להפחית כאבי שרירים.

 

לחיות את הרגע

כאשר תיכנסו לתוך אמבטיית קרח לא תוכלו לחשוב על שום דבר אחר. אתם תחוו את הכאן ועכשיו ותוכלו להתנתק מהמחשבות שלכם. כניסה לאמבטיית קרח מאלצת אתכם להתרכז בעצמכם ובגוף שלכם. ככל שתהיו מנוסים בזה יותר, כך אתם תלמדו להוציא את זה לפועל לחיים האישיים שלכם. תלמדו לשים את הריכוז שלכם במה שתחליטו. אתם בעצם תלמדו לשלוט טוב יותר על המחשבות שלכם.

 

מרגיע את הנפש

עוד השפעה טובה של החוויה הזו היא שהיא מרגיעה. חשיפה לקור בעצם משפיעה על מערכת העצבים שלנו – מה שעוזר בהפחתת חרדה ודיכאון. כאשר אנחנו נחשפים לקור בפתאומיות, הגוף שלנו משחרר נוראדרנלין ואדרנלין. השחרור שלהם מגביר את העירנות שלנו, את החיות שבנו ואת האנרגיות שלנו באופן כללי – מה שעוזר משמעותית כאשר אדם חווה דיכאון.

 

לסיכום

טבילה באמבטיית קרח היא חוויה מדהימה בעלת השפעות חיוביות רבות. היא מחזקת את מערכת החיסון, מפחיתה כאבים ודלקות בגוף, עוזרת לנו לחיות את הרגע ומרגיעה את הנפש שלנו. היא מצוינת לאנשים אשר חווים דיכאון ובנוסף גם לספורטאים אשר צריכים לטפל בגוף שלהם ולשפר את הביצועים שלהם. חשוב לזכור – לפני שאתם מחליטים להיכנס לאמבטיית קרח, תתייעצו עם רופא או מטפל מוסמך. ואם יש לכם אישור לעשות זאת, תקפצו על ההזדמנות ותחוו את החוויה החדשה והמדהימה הזאת!

טרנד אמבטיות קרח

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא