חיפוש

יועץ כלכלי לעסקים – למה זה כל כך חשוב?

להיות בעל עסק בישראל זו משימה לא פשוטה, בלשון המעטה.

ניהול עסק דורש משאבים, זמן וידע הן בצד המעשי, הן בצד הניהולי והן בצד הבירוקרטי.

לפיכך, במקרים רבים הסתייעות ביועץ כלכלי יכולה להתגלות כצעד מנצח.

 

אז על מה בעצם מדובר?

נתחיל מהשורה התחתונה – ייעוץ כלכלי לעסקים נועד בשביל לקדם את אותם עסקים כמה שיותר אל עבר מקסום הרווח.

כאמור, תפעול עסק מהווה משימה רחבת היקף ורבת תהפוכות. כדי לשמור על עסק מתפקד ואף משגשג, בעל העסק צריך להיות ער לפעילות הכלכלית השוטפת של העסק גם במחשבה לטווח הקצר וגם בראייה עתידית. בטווח הקצר, יש להיות בפיקוח תמידי על החשבון השוטף של העסק, ולדעת כיצד להיחלץ מגירעונות המקשים על הפעילות היום-יומית של העסק. בטווח הארוך, יש לעבוד לפי אסטרטגיה כלכלית נבונה המבטיחה צמיחה וקשובה למגמות עכשוויות אצל המתחרים באותו המגזר העסקי.

נשמע מבהיל? ובכן, במקרים רבים זה אכן כך. עם זאת, יש לזכור כי בדיוק לשם כך הוכשרו היועצים הכלכליים לעסקים והם יכולים לעזור לכם לקבוע אילו גורמי מימון השוואה לעשות.

 

תרומתו של יועץ כלכלי לעסקים

מעל הכל, יועץ כלכלי טוב לעסקים הוא כזה שמתאים את הצעדים הנדרשים עבור כל מקרה לגופו. בעיות שמקשות על עסק בתחום המזון המהיר לדוגמא, שונות מאוד מכאלו המתעוררות לעסקים בתחום הביגוד.

עם זאת, ניתן לעמוד על שני תחומי סיוע מרכזיים בעבודתו של היועץ הכלכלי:

תזרים מזומנים

באפן כללי, כדי שעסק ימשיך לתפקד ולשגשג עליו לשמור על מאזן חיובי בין הכנסותיו להוצאותיו. בשונה מחשבון עו"ש פרטי, אפיקי ההכנסה וההוצאה של עסק הם רבים יחסית, ולכן גם הערכת המצב הנוכחי בתזרים המזומנים דורשת ידע ומיומנות, הנמצאת אצל יועץ כלכלי. רק לאחר הערכת מצב מהימנה יהיה ניתן לבצע צעדי ייעול משלימים.

 

אסטרטגיה לעתיד

בהתאם לנתוניו הספציפיים של העסק הרלוונטי, היועץ הכלכלי יסייע בהתוויית דרך ומדיניות המעודדת צמיחה, תוך מתן דגש על התחרות הרלוונטית לאותו עסק ועל אתגרים בירוקרטיים כאלה ואחרים. מעל הכל, היועץ הכלכלי יידע לעזור בבניית התקציב הנכון עבור ההתחייבויות השונות, עצות בענייני מיתוג ושיווק, ועוד.

 

מתי יש להיעזר ביועץ כלכלי לעסקים?

נהוג לחשוב כי יש לפנות ליועץ כלכלי לעסקים בעיקר בעתות משבר, אך למעשה, יצירת תהליך בריא ורווחי יותר תתאפשר דווקא על ידי התייעצות עם יועץ כלכלי בתקופות "שגרה", בהן העסק פועל כמתוכנן או אפילו כבר בתחילת דרכו.

ככלל, ככל שבעל העסק יקדים לפעול על פי תקציב בריא הנבנה על ידי יועץ כלכלי מיומן, לצד השקעות נכונות במיתוג ובהתחייבויות נוספות, כך הביטחון הכלכלי שלו יהיה מבוסס ויציב יותר.

לפרטים נוספים כנסו: https://www.plan-a-finance.co.il/%d7%9e%d7%94-%d7%96%d7%94-%d7%99%d7%99%d7%a2%d7%95%d7%a5-%d7%9b%d7%9c%d7%9b%d7%9c%d7%99-%d7%9c%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99%d7%9d/

 

 

נתונים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא