חיפוש

עם הכסף בא התאבון – יזמי נדל"ן פוסעים צעד קדימה

שוק הנדל"ן בארץ, עבר טלטלה גדולה בעקבות משבר הקורונה. הבנייה שהחלה נעצרה, ולא יצאו לדרך פרויקטים חדשים. אולם, ענף הנדל"ן, היה ונותר, ענף בטוח להשקעה ומסוכן פחות משוק ההון. בעקבות עצירת הפרויקטים וההיצע הנמוך, מחירי הדיור יתייקרו, והגיע שעתם הגדולה של יזמי הנדל"ן.

 

האטה בעקבות הקורונה

הפעילות של ענף הבנייה למגורים, קטנה מאוד בתקופת הקורונה. מספר התחלות הבנייה קטן, מוסדות התכנון פעלו במתכונת מצומצמת, ורשות מקרקעי ישראל הפחיתה את שיווק הקרקעות לבנייה. בנוסף, המצב של חוסר הוודאות הפוליטי, גורם גם הוא, לעצירת פרויקטים שונים של נדל"ן שהיו בתכנון. אך ההאטה היא זמנית, זוגות ממשיכים להתחתן והצורך ברכישת דירה קיים תמיד.

 

מה עומד לקרות

עכשיו שהחיים חוזרים למסלולם והמשק מתחיל להתייצב, הממשלה ומוסדות התכנון, יקדמו תוכניות הנמצאות על הפרק, ויאשרו הפשרת קרקעות. מצב זה יגרום לכך, שערך הנכסים שכבר נרכשו אך הוקפאו עקב הקורונה, ירקיע שחקים, והמשקיעים יצאו ברווח גדול. הרבה אנשים הבינו, שלא ניתן תמיד להתפרנס מעבודה, והם מעוניינים בנכס נדל"ן ובביטוח עבורו שיבטיח להם הכנסה קבועה (מידע נוסף על ביטוחי נדל"ן, ניתן למצוא כאן https://erenfeld-ins.co.il).

 

ערים פוטנציאליות להשקעה

ישנם בישראל, ערים מבוקשות מאוד לרכישת נדל"ן. ביניהן נמצאת גם הוד השרון. קרבתה למרכז ולכבישים ראשיים, הופך אותה, לעיר פוטנציאלית להשקעה משתלמת. העיר נמצאת בתנופת פיתוח, ומקדמת הפשרת קרקעות הסמוכות אליה, לשם הקמת שכונות חדשות. לדוגמה: מתחם שביל התפוזים, פרויקט של שכונת מגורים, המתוכנן בדרום-מזרח העיר.

מי שמחפש השקעה של נדל"ן לטווח ארוך, יכול למצוא אותה גם ברמלה. העיר מספקת מענה למעוניינים במגורים בקרבה למרכז, במחיר שפוי. שכונות כגון: קריית האומנים ונאות שמיר, מושכות אליהן גם את בני העיר שעזבו.

בנוסף,  פרויקט "פרי סנטרו" הכולל 5 בניינים חדשים, מוקם במרכז הישן של העיר, ויכללו בסך הכול 292 יחידות דיור. תחנת הרכבת המוקמת ברמלה ומחברת את העיר למרכז המדינה, מוסיפה לנוחות ההגעה לעיר, בעיקר לאלו המתפרנסים מחוצה לה.

 

נדל"ן בחו"ל

מידי כמה שנים ,מסומן על ידי הישראלים, יעד חדש להשקעה בחו"ל. בהתחלה הייתה זו ברלין, אחר כך ספרד ופורטוגל, ולא מזמן סומנה גם לונדון. לאחרונה, נדד היעד לבירות המזרח אירופאיות, והוא כולל ערים כגון: בודפשט, ורשה, בוקרשט ואפילו גאורגיה.

בלובלין שבפולין למשל, אומנם הייתה ירידה, בעקבות הקורונה, ברכישת דירות המושכרות בעיקר לסטודנטים, אך עתה יש התאוששות, הסטודנטים חזרו לעיר והדירות כולן הושכרו.

 

מדינות המעודדות רכישת נדל"ן

רומניה למשל, מעודדות רכישת דירה על ידי הורדת שיעור המע"מ, ובאנגליה הפחיתה הממשלה את מס הרכישה, והקפיאה אותו לתקופה מסוימת.

 

לסכום

משבר הקורונה אמנם גרם אומנם להאטה בשוק הנדל"ן ולעצירת פרויקטים רבים, אך כעת, משהסתיים המשבר, ניכרת עלייה בביקוש גם בארץ וגם בחו"ל.

מפתחות על דלת כניסה - נדל"ן

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
נדלן
3 טיפים לבחירת עו"ד מקרקעין

  בכל רכישה או מכירה של נכס, צריך להיעזר בעורך דין מקרקעין שילווה אתכם בתהליך. בכל הקשור לרישום זכויות, ירושה, פתרון סכסוכים על נכסים שונים,

קרא עוד »