חיפוש

5 שיטות שיצמצמו את ירידת ערך הרכב שלכם

בעלי רכב בישראל של שנת 2020 לעומת שנים עברו זוכים להטבות נפלאות כשחושבים על זה. יש לנו כיום מספר כמעט בלתי מוגבל של חברות רכב המתחרות על הזכות לממן עבורנו רכישת רכב חדש. כל זה טוב ויפה אך כיצד נוכל למנוע או להאט עד כמה שניתן את ירידת ערך הרכב כשנבקש למכור אותו לאחר מכן? 

כל מי שרכש רכב בעבר או שהוא בעל רכב כיום יודע היטב שרכב הוא רכישה לא משתלמת. הסיבה לכך ברורה, רכב מוריד מערכו בכל שנה בממוצע בטווח מחיר שנאמד בין 10%-30% (תלוי בשנה ובדגם הרכב). ולמרות כל זאת אנשים עדיין רוכשים רכבים וסטטיסטיקות רכישות הרכב בישראל רק מחזקות את טענה זו, כאשר מספר הרכבים שעולים על הכביש בישראל רק הולך וגדל בכל שנה.

אז זה נכון שרכישת רכב באה לספק שני צרכים בסיסיים. האחד הוא צורך בתחבורה להגעה ממקום למקום והשני הוא רגשי, התחושה הטובה של מי שנוהג על דגם רכב חדש ונוסע עליו על הכביש עושה טוב לכל אחד ואחת מאיתנו. 

יחד עם זאת, ההסתכלות על רכישת רכב לא אמורה להסתמך אך ורק על תחושות של רגש אלא בראש ובראשונה על חשיבה כלכלית נכונה שאמורה למנוע, עד כמה שניתן, את הנזק הכלכלי שנגרם לנו עקב הוצאות רכישה, שימוש ותחזוקה של הרכב שלנו וכמובן ירידת הערך שלו. 

הרבה מתלבטים האם לרכוש רכב חדש ובוחרים ברכב יד שנייה משומש על מנת להוזיל במעט את ההוצאות הכספיות על הרכב בעת הרכישה. אנו טוענים שראייה זו אינה בהכרח נכונה וקיימים מספר גורמים המשפיעים לטובה מבחינה כלכלית ברכישת רכב חדש לעומת רכב משומש או מיושן. 

 

רכב ישן זה רכב עייף

הרבה אנשים מעדיפים רכישת רכב ישן על פני רכב חדש כמו סקודה קודיאק על מנת לחסוך בעלויות הרכישה. מה שהם אינם מבינים הוא שרכב ישן מביא עימו הרבה בעיות אחרות שנובעות מעצם עייפות החומר ורכיבי המנוע הפנימיים ברכב. 

המכונית היא אחת ההמצאות הגדולות ביותר שנוצרו ב- 250 השנים האחרונות. אך מה לעשות כשהרכב מתיישן והוא כולל בתוכו מרכיבים רבים שמשפיעים האחד על השני? הזמן ושינויי מזג האוויר נותנים את אותותיהם על הרכב גם מבחינת חיצונית וגם מבחינת המכלולים הפנימיים שבו. 

דבר זה משפיע באופן ישיר על מחירו ועל שוויו בשוק המכוניות המשומשות. יתכן ודגמי רכבים מסוימים ייהנו מירידת ערך נמוכה יותר בשל הרזומה שהן זוכים לו, אך אף אחד לא יכול להילחם מול כוחות הזמן וגם הם בסופו של דבר יפנו את מקומן למגרטות הרכבים. 

למרות כל האמור כאן על רכבים משומשים, ראוי להסביר כי גם לרכב חדש יש נקודת אכילס אחת, זו שגורמת לכל המתלבטים לפנות ולרכוש רכבים משומשים יד שנייה. הכוונה כאן כמובן היא לירידת הערך החדה שמתבצעת ברכבים חדשים.

 

רכבים חדשים – ירידת ערך משמעותית

כן, זה אחד הדברים המשפיעים ביותר על ההחלטה האם לרכוש רכב חדש עבור המתלבטים בכך. עוד יותר מהמיסים הגבוהים שהמדינה גובה ברכישה של רכב חדש, ההחלטה שלא לרכוש רכב מהניילונים נובעת בראש ובראשונה בשל ירידת הערך החדה שלו בשנים הראשונות. 

וזה לא מסתכם רק בזה, קחו בחשבון את מחיר הרכב ואת השנתון שלו, במהלך שלוש השנים הראשונות שלו על הכביש הוא יאבד באופן משמעותי את מחירו בהשוואה לרכב יד שנייה או משומש. 

ואם מדובר גם ברכב יוקרתי, שמחירו גבוה בהשוואה לדגמי רכב עממיים יותר, אז ירידת הערך תהיה גם גדולה עוד יותר. 

 

רכב פרטי או רכב ליסינג?

אמרנו בתחילת המאמר שבעלי רכב בישראל של שנת 2020 לעומת שנים עברו זוכים להטבות נפלאות. הכוונה כאן היא לרשימה הולכת וגדלה של סוכנויות רכב, יבואנים וחברות ליסינג שמציעות לכם דגמי רכבים חדשים או רכבי יד שנייה.

הבחירה היא גדולה וניתן לבצע סקר שוק מקיף בין חברה אחת לשנייה אך דבר אחד לא תוכלו לשנות ולא משנה לאיזו חברה תלכו. קיים הבדל משמעותי שמשפיע על ירידת ערך הרכב בעת הרכישה והוא כיצד הרכב שלכם מוגדר ברישיון הנהיגה? 

בהסתכלות על רישיון הרכב שלנו נגלה האם הרכב שברשותנו היה רכב פרטי בבעלות קודמת או רכב השכרה – החכר שנמכר בעברו על ידי אחת מחברות הליסינג השונות. למה זה כל כך משנה? מכיוון שרכב השכרה – החכר נמוך בערכו הכספי מרכב בבעלות פרטית בעד 25% בעת הרכישה.  

הפרש המחירים בין שני סוגי הבעלות על הרכב הוא משמעותי ביותר. אמנם מי שירכוש רכב בבעלות קודמת השכרה – החכר, ייהנה ממחיר זול יותר אך מה לעשות, גם כאשר יבקש למכור את הרכב הוא יאלץ למכור אותו במחיר נמוך יותר ממחירי השוק. 

 

5 שיטות לצמצום ירידת ערך הרכב

הבנו עד עכשיו שקשה מאוד להימנע מירידת ערך הרכב, גם אם מדובר ברכב חדש וגם אם מדובר ברכב משומש יד שנייה. אך בהחלט ניתן לעשות כמה צעדים שיכולים לצמצם עד כמה שניתן את ירידת ערך הרכב ודבר זה רבותיי וגבירותיי תלוי אך ורק בכם. 

תחזוקה קבועה: תחזוקה קבועה משמרת את הרכב בצורה מעולה, היא מונעת בעיות מכאניות שעלולות להיווצר מחוסר טיפול שיכולות להצטבר ולהרוס את הרכב וכתוצאה מכך להוריד את ערכו לאחר מכן. 

הימנעו מנסיעות מיותרות: זה אולי יכול להישמע קצת מצחיק, אבל תחשבו על זה לרגע. אם אתם נוסעים לאירוע משותף עם חברים, מבצעים שליחות עם הרכב או משפחה אתם לא חייבים תמיד לנסוע ברכב שלכם. חיסכון בקילומטראז' של הרכב מעלה את ערכו הכספי בעת המכירה, ולהיפך קילומטראז' שעבר את ממוצע הנסיעה של הרכב יוריד את ערכו הכספי. 

תלמדו לנהוג בזהירות: פשוט מאוד, נסיעה זהירה מונעת תאונה – תאונה גורמת לירידת ערך הרכב בצורה המשמעותית ביותר. 

טיפול במוסך מורשה: מוסך מורשה מעניק לכם תיעוד והיסטוריה מלאה של הרכב שלכם, דבר שיכול לתרום רבות לשמירת ערך הרכב מכיוון שהוא מראה שהרכב היה מטופל בצורה הטובה ביותר. 

רכישת רכב בצורה מושכלת: ככל שמחיר הרכב שתרכשו יהיה גבוה יותר כך גם ירידת הערך שלו תהיה גבוהה יותר. 

ירידת ערך רכב

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא