חיפוש

פתרונות מימון לעסקים קטנים – כל היתרונות של הלוואה חוץ בנקאית

מהם עסקים קטנים ומה חשיבותם לכלכלה?

עסק קטן מוגדר לרוב כעסק בעל מספר עובדים מצומצם (בדרך כלל פחות מ-50) ומחזור מכירות שנתי נמוך יחסית. עסקים קטנים יכולים להיות בתחומים שונים ומגוונים, החל מחנויות ומסעדות ועד לשירותי ייעוץ ופרילנס. חשיבותם של עסקים קטנים לכלכלה היא ביצירת מקומות עבודה, ולמעשה, כ-60% מהעובדים בישראל מועסקים בעסקים קטנים.

בנוסף, עסקים קטנים תורמים לצמיחה הכלכלית על ידי פיתוח מוצרים ושירותים חדשים, ובכך מקדמים את התחרות בשוק, מה שמוביל לשיפור באיכות המוצרים והשירותים ומשפיע כמובן גם על המחירים לצרכן. יתרה מכך, עסקים קטנים תורמים לחיזוק הקהילה המקומית על ידי יצירת מקומות עבודה ותמיכה בעסקים מקומיים אחרים על ידי שיתופי פעולה עסקיים.

עסקים קטנים

אתגרים הניצבים בפני עסקים קטנים

עסקים קטנים ניצבים בפני מספר לא מבוטל של אתגרים בדרך להצלחה, ביניהם תחרות עם עסקים גדולים, שיווק וגיוס לקוחות חדשים, בירוקרטיה, ועוד. לרוב, חוסר ידע וניסיון מהווים גם הם מכשול לא קטן בפני בעלי עסקים קטנים, מה שלעתים אף עלול לפגוע בגישה למקורות מימון, בין אם בנקאיים או חוץ בנקאיים.

 

פתרונות מימון לעסקים קטנים

כאמור, עסק קטן שזה עתה עושה את צעדיו הראשונים מתמודד עם מספר אתגרים, ביניהם פתרונות מימון להמשך הפעילות השוטפת. קיימים כיום מספר פתרונות מימון שונים ומגוונים לעסקים קטנים, ביניהם מענקים, גיוס הון משקיעים, מימון המונים, אשראי ספקים, הלוואות בנקאיות ואפילו הלוואה חוץ בנקאית.

על מנת לקבל מימון מקיף ומתאים לגודלו ויעדיו של העסק, יש להצטייד בתוכנית עסקית מקיפה, בטחונות וערבויות בעת הצורך, וכן להציג ניהול פיננסי תקין של העסק.

 

מהי הלוואה חוץ בנקאית ומה יתרונותיה?

הלוואה חוץ בנקאית היא הלוואה הניתנת על ידי גוף פיננסי שאינו בנק, כגון חברות אשראי, חברות ביטוח, קרנות השקעה, ועוד. הלוואות אלו הן פתרון מימון זמין וגמיש עבור אנשים שאינם יכולים או מעוניינים לקבל הלוואה מהבנק. ניתן לקבל אישור להלוואה חוץ בנקאית תוך זמן קצר יחסית, לעתים קרובות באותו היום.

כמו כן הלוואה חוץ בנקאית הינה גמישה בגובה ההלוואה ותנאי ההחזר, ואינה מצריכה בירוקרטיה מייגעת כמו הלוואה בנקאית רגילה. הלוואה חוץ בנקאית ניתנת לעתים ללא צורך בערבים או בטחונות, ומאפשרת גישה למסגרת אשראי נוספת שאינה קשורה למסגרת הבנקאית.

 

מהו אשראי חוץ?

אשראי חוץ בנקאי מתייחס לשירותי אשראי הניתנים על ידי גופים שאינם בנקים מסורתיים. מוסדות חוץ בנקאיים אלה יכולים לכלול איגודי אשראי, מלווים מקוונים (אונליין) וחברות טכנולוגיה פיננסית, הידועות גם כחברות "פינטק". צורה נפוצה אחת של אשראי חוץ בנקאי היא כרטיס האשראי החוץ בנקאי, המציע לצרכנים חלופה לכרטיסי אשראי מסורתיים שהונפקו בבנק.

אחד היתרונות המרכזיים של אשראי חוץ בנקאי הוא הגברת הנגישות. למוסדות חוץ בנקאיים עשויים להיות קריטריוני הלוואות קלים יותר בהשוואה לבנקים מסורתיים, מה שמקל על אנשים עם היסטוריית אשראי מוגבלת. זה יכול להיות מועיל במיוחד עבור אלה שאולי אינם זכאים לכרטיס אשראי שהונפקו על ידי הבנק אך עדיין זקוקים לגישה למשאבים פיננסיים.

בנוסף, כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים מגיעים לרוב עם תכונות ותוכניות תגמול חדשניות הנותנות מענה לצרכים ספציפיים. כרטיסים אלו עשויים להציע הטבות ייחודיות כגון תגמולים להחזר כספי, הטבות, נסיעות, חופשות, או הנחות מיוחדות הפונות למגוון רחב יותר של לקוחות. בסך הכל, אשראי חוץ בנקאי מספק לצרכנים אפשרויות רבות יותר בכל הנוגע לגישה למוצרים ושירותים פיננסיים.

על ידי הצעת תעריפים תחרותיים, תנאים גמישים והטבות מותאמות, למוסדות חוץ בנקאיים יש תפקיד חשוב בהרחבת הגישה לאשראי לאנשים מרקעים שונים, ובמקרה שלנו – לבעלי עסקים קטנים הנדרשים לפתרונות מימון מיידיים וזמינים.

 

מה ההבדל בין אשראי חוץ בנקאי והלוואה חוץ בנקאית?

לעתים אנשים נוטים לבלבל בין כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים והלוואות חוץ בנקאיות, זאת בשל הדמיון ביניהם במתן סיוע פיננסי מחוץ למוסדות הבנקאיים המסורתיים. עם זאת, ישנם הבדלים מרכזיים בין השניים שחשוב להבין. כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים פועלים בדומה לכרטיסי אשראי מסורתיים, אך מונפקים על ידי מוסדות פיננסיים חוץ בנקאיים.

הם מאפשרים למשתמשים לבצע רכישות באשראי ולהחזיר את הסכום לאורך זמן עם ריבית. כרטיסים אלה יכולים להיות דרך נוחה לגשת לכספים במהירות ולבנות היסטוריית אשראי. מאידך, הלוואות חוץ בנקאיות הן הלוואות בתשלומים הניתנות על ידי מלווים לא מסורתיים. להלוואות אלו יש בדרך כלל תנאים קבועים ולוחות פירעון, כאשר הלווים מקבלים סכום חד פעמי מראש שיש להחזירו בתשלומים קבועים.

הלוואות חוץ בנקאיות יכולות לשמש למטרות שונות כמו איחוד חובות, כיסוי הוצאות בלתי צפויות או ביצוע רכישות גדולות. בעוד שגם כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים וגם הלוואות חוץ בנקאיות מציעים אפשרויות מימון חלופיות מחוץ לבנקים המסורתיים, חיוני לשקול את התנאים הספציפיים, שיעורי הריבית, העמלות ומבני ההחזר שלהם לפני בחירה באחד על פני השני, בהתבסס על הצרכים והנסיבות הפיננסיים הייחודיים לכל עסק. .

 

לסיכום

לסיכום, אשראי חוץ בנקאי והלוואות חוץ בנקאיות מציעות פתרונות מימון ברי קיימא לעסקים קטנים. כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים מספקים גמישות וגישה מהירה לכספים ללא הדרישות המחמירות הקשורות לרוב בהלוואות בנקאיות מסורתיות. אפשרויות מימון אלטרנטיביות אלו יכולות להיות מועילות במיוחד לעסקים קטנים שאולי אינם עומדים בקריטריונים המחמירים שנקבעו על ידי בנקים או אלו המחפשים תהליכי אישור מהירים יותר.

הלוואות חוץ בנקאיות מציעות גם הן ריביות תחרותיות ותנאי החזר נוחים, מה שהופך אותן לאפשרויות אטרקטיביות עבור יזמים המחפשים תמיכה פיננסית, לפחות בצעדיהם הראשונים. על ידי בחינת מקורות מימון לא מסורתיים כמו אשראי חוץ בנקאיים והלוואות, עסקים קטנים יכולים לגוון את אפשרויות המימון שלהם ולמצוא את הפתרון המתאים ביותר לצרכים ולנסיבות הייחודיים שלהם.

חיוני לבעלי עסקים לחקור ולהשוות חלופות מימון שונות כדי לקבל החלטות מושכלות התומכות בצמיחה והצלחתם.

פתרונות מימון

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא