חיפוש

כיצד בוחרים מנדפים למעבדה?

בכל מעבדה, למנדפים יש תפקיד קריטי, ובלעדיהם המעבדה שלנו לא בטוחה לשימוש. עם זאת, כיום קיימים לא מעט סוגי מנדפים מה שהופך את בחירת המנדף למשימה קצת מורכבת. לאור החשיבות הרבה שיש לכלי הזה, אנחנו כאן כדי לתת לכם את כל המידע שיעזור לכם לבחור מנדף בצורה נכונה, ויהפוך גם את המעבדה שלכם למקום בטוח לשימוש.

 

מנדפים למעבדות

מנדפים למעבדות הם כלי שנועד עבור מעבדות שבהן נעשה שימוש בחומרים מסוכנים. כדי למנוע מצב שבו חלל האוויר הפנימי של המעבדה מתמלא בחומרים מסוכנים שעלולים לפגוע במי שעובד במעבדה, המנדפים למעשה מוציאים את החומרים המסוכנים החוצה, או מבצעים להם הליך טיהור כך שהם חוזרים לחלל האוויר בלי לסכן אותנו.

את המנדפים ניתן לקנות בחנויות שמתמקדות בציוד למעבדות https://www.statitech.co.il. בחירת המנדפים היא בחירה קריטית, כיון שבה תלוי הביטחון של עובדי המעבדה. אנחנו כאן כדי לתת לכם מספר קריטריונים לבחירת מנדפים.

 

סוג החומרים

הדבר הראשון שאותו צריך לבדוק הוא מה סוג החומרים שאיתם אנחנו עובדים במעבדה. ישנם מנדפים שמותאמים לנידוף של חומרים ביולוגיים, ואילו מנדפים אחרים נועדו עבור נידוף של חומרים כימיים. כל אחד מהמנדפים פעול בצורה שונה, ולכן חשוב להתאים לכל מעבדה את המנדף שמתאים לסוג החומרים שאיתם עובדים.

 

סוג הנידוף

המנדפים פועלים בשתי צורות עיקריות. הצורה הראשונה היא נידוף של החומר מעבר לחלל שבו אנחנו נמצאים. הסוג השני הוא טיהור של החומר והחזרתו לאוויר המעבדה כאשר הוא כבר לא מסוכן. לכל שיטת פעולה יש יתרון וחסרון, וחשוב להתייעץ עם איש מקצוע על מנת להבין מה יותר מתאים למעבדה שלכם ולאזור שבו אתם נמצאים.

 

חברה

לאור העובדה שמדובר על ציוד שקשור לבטיחות העבודה במעבדה, חשוב להבין שאת המנדפים חייבים לקנות רק במקום אמין, וכמובן לדאוג שהם יהיו כאלו שמיוצרים על ידי חברה מובילה ומוכרת בתחום. בנושאים רבים ניתן להתפשר וללכת דווקא בעקבות המחיר, אולם בכל הנוגע לבטיחות שלכם ושל עובדי המעבדה, אתם חייבים לדאוג לציוד הטוב ביותר.

 

גודל והתאמה למעבדה

הדבר האחרון שעליכם לדאוג הוא שהמנדפים מתאימים למעבדה שלכם מבחינת פיזית. ישנם מנדפים שצריכים להיות מחוברים לצינור חיצוני, ואילו אחרים נמצאים רק בתוך המעבדה. בדקו שמבחינת גודל המנדף יכול להיכנס במקום מסוים במעבדה שלכם, ובצעו התאמה של תשתיות במקרה הצורך. המנדפים מגיעים במספר מידות, כך שלא אמורה להיות לכם בעיה.

 

לסיכום

בחירת מנדף היא בחירת קריטית כיון שבלעדיו אנחנו לא יכולים לעבוד במעבדה בצורה בטוחה. המנדף הוא זה שדואג להוציא את החומרים המסוכנים מחלל האוויר ודואג שהחלל הפנימי של המעבדה יישאר נקי ובטוח. סוג המנדף צריך להתאים לחומרים שבהם אתם עושים שימוש במעבדה. הקפידו לקנות מנדף של חברה מוכרת, כדי להיות בטוחים שהוא יעשה את העבודה שלו כמו שצריך.

טלסקופ

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
אסים
3 משחקים לאתנחתא של סוף היום

הימורים מקוונים הפכו בשנים האחרונות לצורת בידור פופולרית יותר ויותר. עם עליית בתי הקזינו המקוונים, לשחקנים יש כעת גישה למגוון רחב של משחקים בקצות אצבעותיהם.

קרא עוד »
תרגיל
הכירו את דוג'ו תל אביב

כולנו מכירים את התחושה שאנחנו רוצים להתאמן, אבל לא מצליחים לקבע זמן בלוח המזנים שלנו שיגרום לנו לצאת מהבית לאימון. הסיבה המרכזית לכך היא שאנחנו

קרא עוד »
רגליים
רכישת גרביים אונליין

כמה פעמים קרה לכם שגיליתם שאתם זקוקה לגרביים חדשות ופשוט לא היה לכם כוח ללכת עד הקניון הקרוב רק בשביל גרביים. גלו את חנות האונליין

קרא עוד »