חיפוש

כיצד עושים תוכנית עסקית לעסק?

בין אם אתם בעלים של עסק חדש ורוצים להתחיל לתכנן תוכניות ולהגדיר מטרות ברות השגה לעתיד, ובין אם אתם בעלי עסק שקיים כבר זמן מה ורוצים להתפתח ולגדול – בניית תוכנית עסקית היא דבר חשוב מאין כמוהו. תוכנית עסקית מותאמת ומתוכננת היטב יכולה לעזור לכם להגדיר יעדים, לקבל החלטות מושכלות ולייצר רווחים בהמשך. אז איך עושים תוכנית עסקית לעסק שלכם? הכנו מדריך שיעזור לכם שלב אחר שלב

 

שלב 1: בריף וסקירה על העסק

קודם כל, לפני שמתחילים בבניית התוכנית עצמה אתם חייבים לייצר סקירה מקיפה ועמוקה של העסק שלכם. אתם צריכים להצליח להציג באופן תמציתי את המהות שלו, להסביר על המוצרים או השירותים שלו, המבנה הארגוני, מי קהל היעד ומה מייחד את העסק מכל עסק דומה אחר. מומלץ לסקור גם את הנוף התחרותי בתחום. סכמו את נקודות החוזק ונקודות החולשה שלכם ושל עסקים דומים.

אם העסק שלכם קיים כבר תקופה זה השלב שבו אתם יכולים לסכם את התקציבים, ההוצאות, ההישגים והדו"חות השונים, וזאת בכדי לקבל את התמונה הגדולה ולדעת איך היה נראה העסק עד כה. שלב זה יניח את היסודות של תוכנית עסקית לעסק.

עֵסֶק

שלב 2: ניתוח קהל היעד

לא כל המוצרים מתאימים לכל אחד. כנראה יש לכם קהל יעד מסויים שאליו אתם מכוונים. זה השלב שבו אתם צריכים לספק ניתוח מעמיק של קהל היעד, כולל הכמות המוערכת שלו, הדמוגרפיה, הרגלי הרכישה שלהם ועוד. הם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ועל כן אתם צריכים להכיר אותם היטב.

 

שלב 3: הגדרת מטרות קצרות טווח וארוכות טווח

עכשיו כשיש לכם את כל המידע בידכם, הגיע הזמן לחשוב מה אתם רוצים להשיג. אפשר לחלק את מטרות העסק למטרות לטווח הקצר ומטרות לטווח הארוך. האם אתם רוצים להגדיל את המכירות? להרחיב את קהל היעד? לעודד חשיפה אל המותג שלכם? איפה אתם רואים את העסק עוד חמש שנים בדמיונכם? כל מטרה היא לגיטימית אם היא ברת השגה.

 

שלב 4: בניית אסטרטגייה

זה השלב שבו אתם מתחילים לרדת לרמת הפרקטיקה, וחושבים כיצד ניתן לממש בפועל את המטרות שהגדרתם לעצמכם. זה יכול להיות עם עיצוב מותג מחדש, שינוי שיטת המכירה הקיימת, אסטרטגיית שיווק נרחבת ועוד. קיימים שלל דברים שאתם יכולים לעשות בכדי לענות על המטרות השונות ואפשר להתחיל לרדת לרמת פירוט.

 

שלב 5: ניהול האסטרטגייה ותפעול שלה

תוכנית עסקית מנוסחת ומותאמת היא דבר יפה מאוד, אבל בלי יישום שלה אין לה תועלת. על כן בשלב זה אתם צריכים להוריד את האסטרטגייה אל השטח ולנהל אותה. אם זה חלוקת תפקידים מחודשת בארגון, פנייה לספקים ועיצוב מוצרים חדשים- צריך להתחיל לחלק את האחריות ולצאת לדרך!

תכנית עסקית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא