חיפוש

כללים במסגרת העבודה שכדאי להכיר

מקום העבודה הוא מקום שבו ישנה אינטראקציה מתמשכת וארוכת טווח עם העמיתים לעבודה ועם המנהלים. אותה האינטראקציה כוללת יחסים עסקיים ומקצועיים הקשורים למקום העבודה לצד יחסים בין אישיים.

ישנם כללים וחוקים שונים שתפקידם להסדיר את מערכות היחסים בין עובדים במקום עבודה על מנת למנוע מצב של שימוש לרעה בכוח על מנת להשיג טובות הנאה מסוימות ובייחוד מיניות לצד כללים שונים שתפקידם לייצר סביבת עבודה טובה ומתפקדת.

 

מהי הטרדה מינית?

ההגדרה של הטרדה מינית היא הגדרה רחבה יחסית – כל התייחסות פוגענית ומשפילה אשר כוללת אופי מיני כאשר לא מעוניינים לקבל את האמירה הזו. כפי שניתן להבין, במערכת יחסים ודינמיקה של מקום עבודה, האפשרויות השונות של הטרדות מיניות הן כמעט אינסופיות ויש לפעול למניעת הטרדה מינית. החל מהערות על אופן הלבוש, אופן הדיבור, אופן ההליכה ואז תיאור של מעשים מיניים מסוימים שיעשו או שליחה של תכנים מיניים.

 

הטרדה מינית בין עובדים באותה הדרגה

על מנת שאמירה תיחשב הטרדה מינית כלפי שני עובדים שנמצאים באותה הדרגה, על העובדת שמהווה מושא האמירה להבהיר לאומר האמירה (המטריד) שהיא איננה מעוניינת לשמוע זאת או מתנגדת להצעה. רק כאשר העובד חוזר על האמירה או על אמירה דומה, לאחר שהובהר לו שאין עניין או רצון בה – מדובר על הטרדה מינית.

הרעיון מאחורי התפיסה הזו הוא שכאשר הדינמיקה לא כוללת מרות – יכול להיות שהעובדת השנייה תהיה מעוניינת באמירה הזו, ככל שהיא מעוניינת הדבר לגיטימי. לכן, יש להבהיר שמדובר באמירה שלא מתקבלת, וכאשר העובד יודע זאת ועדיין ממשיך, זהו דבר לא לגיטימי.

 

הטרדה מינית כאשר ישנם יחסי מרות

כאשר ישנם יחסי מרות התמונה משתנה לחלוטין. כל אמירה בעלת אופי מיני או מגונה שנאמרת במסגרת יחסי מרות מהווה הטרדה מינית גם אם לא הבהירו למטריד שלא מעוניינים לקבל את האמירה הזו. לכאורה, מדובר בדבר שהוא לא הוגן.

אולם, בפועל, הרציונל שעומד מאחורי הכלל הזה הוא הגיוני מאוד. כאשר ישנם יחסי מרות קשה מאוד להתנגד למנהל או לבוס משום שיכולות להיות לכך השלכות. הרצון למנוע את ההשלכות או למנוע את העכרת האווירה תמנע מאנשים לא לומד כאשר לא נעים להם ולכן מעוניינים למנוע זאת מלכתחילה.

 

כללים נוספים הקשורים בהטרדה מינית במקום העבודה

הטכנולוגיה מוסיפה דרכים שונות שבהן ניתן לייצר הטרדות מיניות. לכן, גם שליחה של תמונות חושפניות או לינקים לסרטונים פורנוגרפיים מהווה הטרדה מינית ויש לשים לב לכך – ויש להבהיר שבמקום עבודה דפוסים כאלו אינם מתקבלים על הדעת.

לסיכום, הטרדה מינית בעבודה היא דבר רווח והיא מתבטאת בדפוסים רבים. כאשר מדובר על עמית לעבודה יש להבהיר לו שאמירות כאלו אינן במקום בעוד שאם ישנם יחסי מרות אין צורך בכך.

 

אנשי משפט

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עורך דין צבאי
הוטרדתי בצבא מה עושים?

לאחרונה שמענו על מקרי הטרדות מיניות שאירעו למכרים שלנו במסגרת השירות הצבאי. אלה פנו אלינו, כדי לקבל כתף תומכת ולהתייעץ בנוגע לבאות. החלטנו שלא להישאר

קרא עוד »