חיפוש

כל מה שצריך כדי לפתוח עסק קמעונאי

התעוררת בבוקר עם חלום על פתיחת עסק קטן משל עצמך? כבר תקופה ארוכה שהרעיון הקטן הזה מסתובב בראש שלך ואתה מנסה להבין כיצד להפוך אותו למציאות?

לחזור מטיול הגדול עם רעיון גאוני לעסק משל עצמך זה דבר אדיר, לגרום לזה להתקיים במציאות זה כבר סיפור אחר לחלוטין. הבירוקרטיה היא רבה, השלבים הם רבים לא פחות.  בדיוק לשם הבנת התהליך, הכנו מדריך מקוצר לשלבים לפתיחת עסק קמעונאי – עוד בטרם נדבר על J.P. trade – קופות רושמות וממוחשבות לכל עסק. בואו נצלול פנימה.

 

מה זה עסק קמעונאי?

בניגוד לעסק סיטונאי שמוכר כמות פריטים גדולה לגוף אחד, עסק קמעונאי מוכר פריטים שאינם בכמות גדולה ומסחרית לאנשים פרטיים – יחידים.

 

הכל מתחיל מרעיון

כאמור, כל עסק התחיל בעצם מרעיון של המייסד שלו. בנקודה זו, חשוב לא רק להבין באיזה תחום מעניין אותכם לפתוח את העסק שלכם, אלא גם לנסות ולהבין מה הייחודיות שאתם מביאים איתכם לתחום.

 

בניית תוכנית עסקית

אתם עלולים לחשוב שתוכנית עסקית נועדה לעסקים גדולים, המעוניינים בצמיחה ואתם סך הכל מעוניינים בחנות קטנה ומטריפה, אבל אין זה כך. תוכנית עסקית נועדה לגרום לבעלי העסק העתידי לא לעצור רק בשלב הרעיון, אלא לצלול הרבה יותר עמוק – להבין מאיפה מביאים מימון לפתיחת בית עסק, מי ישתתף במיזם, אופקי צמיחה אפשריים ושאר הדברים שיש צורך לתכנן עוד בטרם ממשיכים לשלבי בירוקרטיה אחרים.

 

עורך דין ורואה חשבון – חובה

עוד בטרם ניגשים לבירוקרטיה הנלווית לפתיחת עסק, יש צורך להצטייד בעורך דין ורואה חשבון – שני אנשי מקצוע אשר יוכלו ללוות אותכם בדרך רצופת המכשולים של פתיחת עסק משל עצמכם.

 

בחירת הגדרת העסק

בשלב שבו ניגשים לפתיחת ממשית של העסק, יש צורך לבחור את המבנה שלו, שלו תהיה השפעה על המיסוי העתידי. ישנם מספר סוגים של מבנה העסקי – דוגמת שותפות (שבה יהיה צורך בהסכם מוקדם בין השותפים), חברה בערבון מוגבל, בעלות יחיד. כדאי להתייעץ מראש עם עורך דין שאותו בחרתם ללוות אותכם בתהליך, על מנת להבין מה ההגדרה שהכי כדאי לכם לבחור בה.

 

 רישיון עסק

כמעט כל עסק בארץ זקוק לרישיון לעסק ועל מנת לקבל אותו, לעיתים יש צורך לעמוד בקריטריונים מוגדרים. לאותם הקריטריונים המוגדרים יכולה להיות השפעה על בחירת הנדל"ן העסקי, מבחינת גודל ומבחינת פונקציות. לכן, כדאי לבדוק מה הקריטריונים לפתיחת העסק שלכם, עוד בטרם סגרתם חוזה שכירות.

 

 הפינות הקטנות

ברגע שצולחים את כל שלבי הבירוקרטיה, מתחילים לחשוב על ה"דברים הקטנים" – בראש ובראשונה קופה רושמת ממוחשבת שתקל על ניהול הכספי של העסק – הקופות החכמות של היום מאפשרות לשלוט כמעט בכל אספקט של העסק, דרך מחשב אחד קטן. אבל זה, כבר המשך הסיפור.

עסק קמעונאי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא