חיפוש

כמה אוכל לתת לחתול שלי?

חתולים הפכו להיות חיה של בית בכל המשתמע מכך. בתור הבעלים שלהם צריך לדעת איך לדאוג ולטפל בהם, בין היתר כמה אוכל נכון לשים לה בצלחת. ניתן לכם רמז, זה תלוי גם בגיל של החתול.

אז בין אם יש לכם גור חתולים או חתול בוגר יותר הכתבה הזו בשבילכם. בה תלמדו כמה מזון מתאים לכל חתול ודברים נוספים שקשורים לכך שיתנו לחתול שלכם חוויה טובה ובריאה. על כך ועוד מוזמנים לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

מהי הכמות התקינה?

כאשר מדברים על מזון לחתולים ועל הכמות הנדרשת והמומלצת לכל אחד מהם ניתן להגיד שאפשר לתת להם מזון בצורה חופשית. בניגוד לכלבים, חתולים לרוב לא עם בעיה של אכילת יתר והם אוכלים לפי מערכת העיכול שלהם. בנוסף, הם לרוב אוכלים בין 10 ל- 20 ארוחות קטנות ביום.

עם זאת, ניתן להגיד שיש לבדוק שהם אוכלים כמות מזון בצורה סבירה. כאשר כמות ליום נעה בעין 75 גרם כאשר החתול הוא קטן יותר לבין 100 גרם מזון שהוא יבש. במידה וזה מזון לח ניתן לעשות השוואה כאשר 100 גרם של מזון יבש שווה ל- 400 גרם שלו. נסווג חתולים בוגרים יותר ומה שמומלץ להם לבין חתולים גורים.

 

חתולים בוגרים

מה שרצוי הוא לתת להם מזון לח ולעשות גיוון מדי פעם של המזון שהם צורכים. המעבר ממזון יבש ללח צריך להיות בהדרגה ולכן צריך לשלב ולערבב בין השניים קודם כל ורק לאחר מכן לשים להם מזון שהוא רק לח.

 

גורי חתולים

אוכל לגורי חתולים מצריך דגש אחר. כאשר חתולים גורים אוכלים בעיקר מזון מאמא שלהם שמכיל סידן וויטמינים שתורמים להם בשלב ההתפתחות ובניית הגוף שלהם בצורה מיטבית.

גורים בוחרים מתי לאכול וניתן לשים להם מזון בקערה לאורך היום, כאשר האוכל הוא מזון יבש בעיקר עם קצת מזון טרי. עד גיל שנה בערך יש להאכיל את גורי החתולים במזון שלהם ולאחר מכן במזון של בוגרים.

 

מה לא לתת לחתולים לאכול?

יש מזון שאסור לתת לחתולים בשום אופן וניתן למצוא רשימה מלאה באינטרנט. הוא מכיל בין היתר מזון לכלבים, אבוקדו, ענבים, בצל, עצמות, חלב, בצקים, שוקולד, קפה ועוד.

חשוב להקפיד על כך כי מזון שלא בריא עבור החתולים יכול לגרום לבעיות בריאותיות רבות אצלם. במידה וקרה שהחתול שלכם אכל מזון שלא טוב ויש לכך תסמינים, יש לפנות במיידית לווטרינר שלכם.

 

בסיכומו של דבר

כמות האוכל התקינה לתת לחתולים בדרך כלל היא לפי הרצון שלהם לאכול. עם זאת, יש להקפיד לא לשים להם יותר מהכמות המומלצת. כמו כן, יש אוכל שמותאם לחתולים בוגרים וכזה לגורי חתולים. כאשר בין היתר יש מזון שאסור לתת לחתולים כמו פירות וירקות שונים, שוקולד, חלב ועוד. חשוב להיות במעקב על המזון שלהם.

מזון לחתולים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא