חיפוש

אין כניסה למס הכנסה: כמה מס משלמים על נכס מניב בחו"ל

בשנים האחרונות, יותר ויותר ישראלים רוכשים נכסים בחו"ל עם ציפייה להנבה של רווחים גבוהים ובמקרים מסוימים, גם לפטור מחובות במס. רגע לפני שקונים דירה או נכס להשקעה בחו"ל, בואו נדבר על מספר דברים שחובה לדעת.

בישראל קיימת בנייה מתמדת ומחירי הנדל"ן תמיד במגמה של עלייה, מה שגורם לישראלים רבים לבצע רכישות של נכסים מניבי רווחים בחו"ל. בעוד שבפעמים רבות אנשים ממהרים לרכוש נכס בחו"ל והולכים שולל אחר הבטחותיהם של מתווכים שונים, חשוב לדעת מספר דברים לגבי חבות המס שלכם על הנכס. אחת ההמלצות הראשונות שלנו, היא להיזהר עם הבטחות שונות אשר מובטחות לכם על ידי גורמים שונים. בדקו את ההצעה המוצעת לכם לעומקה, הימנעו מצעדים פזיזים.

 

האם כדאי לי לרכוש נכס להשקעה בחו"ל?

מיסוי נדלן בחול עשוי לבלבל גם את אנשי המקצוע המיומנים ביותר. מפאת סיבה זו, ההמלצה היא להסתייע בחברות מקצועיות עבור ליווי רכישת נכסים בחו"ל. במידה ואתם נתקלים במתווך אשר מספר לכם כי הרווח יהיה נטו שלכם ותהיו פטורים לגמרי מחבות מס, הדליקו לעצמכם נורית אדומה ועצרו את הדהירה לרכישת הנכס.

בעוד שאולי תהיו פטורים ממס במדינות מסוימות, עדיין תהיו חייבים בתשלומי מיסים למדינת על ישראל. כן, גם עבור נכס בחו"ל. במידה ואתם מתכננים לרכוש נכס בחו"ל, יש לדעת כי ישנו יותר ממסלול רכישה אחד (בבחינת המדינה, בכל אופן). בואו נדבר על חבות המס על נכסים בחו"ל.

 

מה היא חבות המס על נכסים הנרכשים בחו"ל?

המסלול הרגיל אטרקטיבי עבור אנשים אשר הוצאותיהם מרובות, או שמא מדרגת המס שלהם היא נמוכה. המסלול הרגיל (דו"ח שנתי) למעשה, מאפשר לכם להוסיף את דמי השכירות שהנכס מניב להכנסה החייבת במס שלכם בישראל.

בסופו של דבר, הכנסותיכם יחויבו על פי דרגת המס השולי בארץ. יש לזכור כי המסלול הנ"ל למעשה מזכה אתכם בהוצאות תפעול על הנכס. הוצאות תפעול על הנכס עשויות לכלול למשל תשלומי עורכי דין, שיפוצים בנכס, תשלום ארנונה, תשלומי רואי חשבון ועוד. נוסף על כך, במקרים רבים גם ניתן לקבל זיכויי-מס בגובה של המס הזר ששולם על הנכס.

 

תשלומי מס על נכסים מניבים בחו"ל – מה צריך לדעת?

המסלול השני, שנקרא המסלול המופחת, לא בהכרח יהיה המסלול המוזל ביותר עבורכם. במסלול המופחת, אתם בעצם תהיו מחויבים בתשלומי מס מופחתים בשיעור מוערך של 15% ממחזור הכנסותיכם. בנקודה זו יש להתעכב, ולהדגיש כי מדובר בהכנסה שלכם מדמי השכירות שקיבלתם על הנכס, אין מדובר ברווח.

בכדי לצלוח את העסקה באופן המוצלח ביותר, תמיד מומלץ להסתייע באנשי המקצוע הנכונים. במקרים אלו של רכישות נכסים בחו"ל, ניתן להיעזר במומחים למיסוי בינלאומי. רכישת נכס בחו"ל היא תהליך משמעותי, עשו זאת נכון.

בית להשקעה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
נדלן
3 טיפים לבחירת עו"ד מקרקעין

  בכל רכישה או מכירה של נכס, צריך להיעזר בעורך דין מקרקעין שילווה אתכם בתהליך. בכל הקשור לרישום זכויות, ירושה, פתרון סכסוכים על נכסים שונים,

קרא עוד »