חיפוש

כמה סוגי עכברים יש ומאיזה סוג צריך להיזהר?

במבט ראשון המכרסם הקטן עלול להיראות תמים וחמוד. עם זאת, ככל שנכיר אותו יותר לעומק, נבין כי לא כך הדבר בדיוק. עכברים הם אחד מבין סוגי המכרסמים המוכרים ביותר לאדם. כולנו ודאי יודעים כי מדובר במכרסם קטן אך זריז להפליא, אשר נוהג להתחבא מאחורי רהיטים, ולהוות מטרד לא קטן בכל מקום בו הוא נמצא.

ובכן אם שאלתם את עצמכם אי פעם כמה עכברים יש או האם עכברים הם דבר מסוכן, המאמר הבא יספק לכם תשובה אחת ולתמיד.

 

המכרסם הקטן – עד כמה הוא נפוץ וכמה סוגי עכברים קיימים?

העכבר הוא אחד המכרסמים הנפוצים ביותר בארץ. מדובר על מזיק לא קטן, אך ביחס למשפחת המכרסמים או גם לא גדול באופן חריג. ובכן כאשר אנו מתעניינים ונכנסים לפרטים מדויקים יותר, אנו יכולים להורות על מספר של כ 280 סוגים שונים של עכברים, כאשר העכבר הנפוץ ביותר ביניהם הוא העכבר המצוי, אך כל מיני העכברים יכולים להופיע בקרבת בני האדם.

זאת, מאחר שהעכברים מחפשים מזון, ואנו בני האדם, מחזיקים בכמויות רבות שלו. כמ וכן, את העכברים נוכל למצוא במקומות שונים מלבד הבית או המשרד כגון פחי אשפה, תעלות ביוב ועוד, וכאן מתעוררת הבעיה.

 

מאיזה סוגי עכברים מומלץ להיזהר?

לאחר שהבנו את המידע הבסיס ביותר אודות העכברים, נוכל לפנות למידע הפרקטי יותר, והוא מאיזה סוג עכבר עלינו להיזהר. ובכן המלצתם של מומחים רבים, היא להיזהר מכלל סוגי העכברים מסיבה פשוטה במיוחד – זיהום. כאמור, העכברים נוטים להסתובב במקומות בהם הם יכולים למצוא מזון כזה או אחר, קרי פחי אשפה.

בנוסף לכך, הם אוהבים מקומות לחים כגון תעלות ביוב. אי לכך, העכברים נושאים עליהם מחלות זיהומיות רבות, אשר יכולות לעבור לבני האדם בצורה פשוטה מאוד – דרך הצואה או השתן של העכבר. הבעיה הגדולה היא, שכאשר עכבר עושה את צרכיו, קשה מאוד להבחין בכך, ועל כן ברגע שראינו עכבר באזור, בין אם במשרד, בבית או בעסק, מומלץ להזמין לוכד עכברים.

 

כיצד להיפטר בקלות מהעכברים?

הפתרון המיטבי והיעיל ביותר שתוכלו למצוא כנגד מכת עכברים והסכנה אשר הם מביאים עמם, הוא לוכד עכברים. לוכד עכברים הוא למעשה הדרך היחידה להיפטר מהעכברים בצורה יעילה, בין אם מדובר על עכבר בודד, ובין אם מדובר על כמות גדולה של עכברים. את לכידת העכברים ניתן לעשות במגוון דרכים כגון:

  1. מלכודות
  2. פתיונות ג'ל
  3. פיזור רעלים

 

בנוסף לכך, מאחר שחלק מהעכברים הצליחו לקשר בין הרעלנים לבין המוות, ישנם מלכודות אשר קוטלות את העכברים רק לאחר מספר שעות או ימים שהעכברים באו במגע עם הרעל. כך, מצליחים לוכדי העכברים להערים על המכרסמים הקטנים.

עכבר

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
משאבי אנוש
המידע המלא אודות תפקידו של HR

HR או "Human Resources" הוא תחום ניהולי העוסק בניהול ההון האנושי בארגון. תפקיד מחלקת משאבי אנוש הוא לקדם ולשמור על סביבת עבודה בריאה, פרודוקטיבית ומתגמלת

קרא עוד »