חיפוש

כמה עולה מחולל חמצן נייד?

המון אנשים בימינו נאלצים להתמודד באופן יומיומי וקבוע עם בעיות נשימה שונות ומגוונות – המון מהן מקשות על חיי השגרה שלהם והתפקודים ההכרחיים להם למען חיים סדירים ונוחים. בעקבות כך, המון אנשים משתמשים במחוללי חמצן כפתרון אפשרי – אך מה באמת עושה מחולל חמצן וכמה עולה מחולל חמצן נייד?

 

בעיות בתפקוד נשימתי

יש המון בעיות תפקוד נשימתיות שיכולות להעיק על אורח חייו של כל אדם ולגרום לנזקים שונים. לרוב מדובר במחלות כרוניות ולא חנק ספציפי – גם אירועים כמו מכה חזקה לריאות או חנק מאוכל יכולים להיות מסכני חיים במיוחד ולהוביל לירידה ברמת החמצן בגוף, אך אלה ממוקדים וניתנים לטיפול בעת האירוע והמקרה – כך שטיפול לאורך זמן אינו הכרחי להם.

בין הבעיות הכרוניות בתפקוד נשימתי ניתן למצוא מחלות נפוצות יחסית כמו אסטמה, קוצר נשימה ואנמיה ועד בעיות לבביות, מחלות כמו COPD וסיסטיק פיברוזיס, בצקת בריאות ועוד.

 

איך מאבחנים הפרעה נשימתית?

הפרעות נשימתיות לרוב יהיו יחסית בולטות וימשכו את תשומת הלב של החולים ושל הרופאים. ניתן לשים לב לתסמינים וסימנים כמו בלבול, פגיעות קוגניטיביות, עייפות לא מוסברת, הכחלה, תחושת נימול בקצות הגפיים, קולות צפצוף, חרחורים בעת הנשימה ועוד.

עם הופעת תסמינים וסימנים אלה מומלץ ביותר ואף הכרחי לגשת לרופא מוסמך להמשך אבחנה ועד הגעה לטיפול – אז טיפולים שונים שינתנו למחלות כרוניות שכאלה יכולים לכלול תרופות, שימוש קבוע במכשור כמו מחולל חמצן נייד ועוד.

 

איך עובד מחולל חמצן נייד?

מחולל חמצן לוקח אוויר מהסביבה שלו, ובאמצעות פילטרים חזקים במיוחד מסנן בתהליך קצר את האוויר עד להצטברות חמצן נקי בלבד. לאחר מכן, המטופל מקבל אל אפו דרך צינורות מתאימים את מינון החמצן שהגדיר לעצמו – כלומר, כמות החמצן הנדרשת לו בדקה כדי להסתדר מועברת אליו ישירות אל הגוף, כך שריווי החמצן שלו נשאר תקין ויציב.

מחולל חמצן נייד עושה בדיוק את כל הפעולות האלה רק דרך מכשיר שנישא על ידי המטופל, כלומר במקום להישאר באזור ממודר אחד – הוא מטייל יחד עם המטופל.

 

כמה עולה מחולל חמצן נייד?

המחירים השונים של מחוללי חמצן ניידים משתנים בהתאם לדגם ולכמות הליטרים של החמצן שמספקים כל דקה. דגם של עד 5 ליטרים לדקה יכול לעלות סביב 9000 שקלים בעוד דגם טוב יותר של עד 6 ליטרים לדקה יעלה כ12000 שקלים. מלבד זה, ניתן להשיג חבילות הכוללות מחולל חמצן יחד עם תכשירים אחרים כמו מד מד סטורציה – אך מחיר החבילות האלה ישתנה בהתאם. בנוסף לכל, ניתן להשכיר לתקופה של חודש מחולל חמצן עבור סכום של 900 שקלים.

 

לסיכום…

מחולל חמצן זה כלי מאוד חשוב לאלו הדורשים סיוע קבוע בנשימה, וכזה נייד יכול לתמוך בהם רפואית תוך כדי שמירה על חיים תקינים ושגרת חיים ללא הפרעות או עיכובים מיוחדים.

מחולל חמצן

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא