חיפוש

לא עלינו – איך בוחרים מצבה?

מוות במשפחה הוא טראומה. ומתוך הטראומה הזאת צריך לא אחת לפעול גם במקומות הפחות נעימים. כך הדבר לגבי קביעת המצבה לאדם שנפטר. אין זאת משימה כלל ועיקר, אך יש לעשותה והיא נעשית רק על ידי הקרובים לאדם הנפטר. אין כאן בחירות קלות, אבל ברגע האמת צריך לעשות גם את זה, איך בוחרים מצבה?

 

אופי הנפטר

בלכתו של אדם אנחנו רוצים לחוש שרוחו נשארת איתנו, האופי שלו הערכים שלו מעלותיו הטובות. לאחר מותו אנו נשארים עם הקבר ועם המצבה של אדם. לכן נבקש עבור הנפטר וגם עבור עצמנו להתקין מצבה שתלמד משהו על האדם שהיה ואיננו עוד. המצבה היא כמעין כרטיס ביקור ניצחי לפועלו והווייתו של האדם. משפחתו, ילדיו והמעלות שלו. שאנו באים לתכנן את המצבה לנפטר, חשוב שנזכור מה הוא היה, מה הוא היה עבור הקרובים לו ואיזה ביטוי הוא היה מבקש לעצמו בפעם האחרונה, אלו אינן שאלות פשוטות כלל וכלל. אך מחויבים אנחנו לפחות בפעם האחרונה להעניק את מעט החסד הזה לכבוד המת.

 

רצון המשפחה

אדם משאיר אחריו בן או בת זוג, ילדים, בנים ובנות ולעיתים אף נכדים ונינים. לכל אחד ואחד מהם יש את הזיכרון שלו. בבואנו לבחור מצבה, את סוג האבן, את המילים הכתובות ואת סוג הכיתוב, לכל פרט מהפרטים הללו יש משמעות עצומה עבור כל אחד ואלד מבני המשפחה. לכן חשוב מאד שרצון המשפחה ישוקף במצבה הנבחרת, כך שהיא תעניק למשפחה מעין גלעד ניצחי לזכור את האיש או האישה שלכבודם המצבה עוצבה. אל יקל הדבר בעיניכם, המשפחה היא זאת שתבקש עבור עצמה את הזיכרון לעולמי עד והמצבה היא הקשר האחרון שיש לנו עם היקרים לנו שהלכו לעולמם.

 

אפשרויות עיצוב

מצבות כיום הן עולם ומלואו של אפשרויות עיצוב וניסוח שיעזרו לנו להביע את הרגשות הנכונים והמתאימים לנו על מנת לכבד את כבוד המת. החל מבחירת האבן שתכסה את הקבר, בין אם תהיה זאת אבן שיש, אבן גרניט או אבן חברון, לכל אחת מהאפשרויות ישנה אמירה ומשמעות. גם לכיתוב שנבחר האם יהיה קצר ומדויק או יחסית ארוך ומשתפך. האם נעדיף ציטוט משיר או כתבי הקודש. לכל סוגיה יש משמעויות ואפשרויות. מצבות הן עסק ריגשי מאד ומכאן שהרגש יכול לקחת אותנו למקומות מגוונים מאד. אנחנו מצבות בראשון לציון נשמח להעניק לכם את השירות הטוב ביותר לטובת הבחירה הנכונה שלכם.

 

יכולת כלכלית

אסור לשכוח שגם מצבה עולה כסף, לא כל מצבה היא דומה לרעותה וכך גם המחיר. חשוב לדעת לפני שמתחילים לבחור את המצבה מהו הסכום שאותו אתם יכולים או מוכנים לשלם בעבור המצבה.

 

סיכום

פטירתו של אדם איננה רגע קל. לא למשפחה, לא לסובבים אותה. והיות שאף אחד לא רוצה לתכנן את מותו והסתלקותו מן העולם, אף אחד לא דואג לעצמו למצבה. ולכן זוהי משימה שיש לבצע בזמנים קשים. לכן כדאי מאד להיות מרוכזים ולהיעזר במומחים שיתנו הכוונה ופתרונות נכונים.

קבר

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
אסים
3 משחקים לאתנחתא של סוף היום

הימורים מקוונים הפכו בשנים האחרונות לצורת בידור פופולרית יותר ויותר. עם עליית בתי הקזינו המקוונים, לשחקנים יש כעת גישה למגוון רחב של משחקים בקצות אצבעותיהם.

קרא עוד »
תרגיל
הכירו את דוג'ו תל אביב

כולנו מכירים את התחושה שאנחנו רוצים להתאמן, אבל לא מצליחים לקבע זמן בלוח המזנים שלנו שיגרום לנו לצאת מהבית לאימון. הסיבה המרכזית לכך היא שאנחנו

קרא עוד »
רגליים
רכישת גרביים אונליין

כמה פעמים קרה לכם שגיליתם שאתם זקוקה לגרביים חדשות ופשוט לא היה לכם כוח ללכת עד הקניון הקרוב רק בשביל גרביים. גלו את חנות האונליין

קרא עוד »