חיפוש

להגיע ממקום למקום בקלות ובפשטות בסיני

קיימות שלוש אפשרויות כניסה לסיני לאחר שעוברים את מעבר הגבול: מוניות טאבה הן האפשרות הראשונה והנגישה ביותר.

שתי אפשרויות נוספות הן לקחת את הרכב הפרטי שלכם מישראל או לקחת את האוטובוס העובר פעם ביום בכביש הראשי של מזרח סיני.

איך תבחרו? הדבר הראשון שיכריע הוא כמות הזמן שאתם הולכים לבלות בסיני, אם אתם יורדים רק לסוף שבוע כנראה שתישארו כל הזמן באותו מקום ועל כך תצטרכו להשתמש ברכב רק לנסיעה מהגבול וחזרה אליו. אפילו אם אתם נוסעים עד שארם א שייח וחושבים שהמונית עד לשם תהיה יקרה מאוד, במקרה שהשימוש ברכב הוא רק למטרת הלוך- חזור לגבול מומלץ לקחת מונית מטאבה. תוכלו גם לקחת אוטובוס, שזו האופציה הזולה ביותר, אך הוא יוצא פעם אחת ביום, והוא לא מאוד נוח לבילוי של כמה שעות בו.

 

כניסה עם האוטו הפרטי

פרוצדורת הכנסת הרכב לחצי האי סיני אינה מסובכת במיוחד. אתם יכולים להחליט מראש בארץ אם אתם מתכוונים לקנות ביטוח מקיף לרכב לסיני, מומלץ לעשות זאת מראש, אך אם החלטתם ברגע האחרון תוכלו לקנות ביטוח מקיף לרכב בצידו הישראלי של הגבול.

בצד הישראלי תצטרכו לשלם 22 שקלים לתרגום הרישיון, עוברים את ביקורת הדרכונים והמכס אשר בו רושמים את מעבר הרכב לסיני, ועוברים לצידו המצרי של הגבול.

בצד המצרי מגיעים לעמדה בה מבצעים חיפוש מדוקדק לרכב, כך שחשוב לדאוג מראש שהאוטו נקי מתחמושת, נשק, סמים ודברים נוספים שאסור להעביר בגבול. אחרי הבידוק אתם ניגשים להחתים את הדרכונים בצד המצרי ונכנסים למבנה בו תצטרכו לשלם 175 לירה מצרית לפקיד רישיון רכב, ולאחר מכן עוברים לתחנת התחבורה בה תקנו ביטוח חובה מצרי, תקבלו רישיון רכב מצרי ויתקינו לכם לוחיות מצריות ובנוסף גם יבדקו לכם את המנוע.

כל הסיפור עצמו יעלה לכם 365 לירות מצריות (לעיתים ניתן להוסיף גם טיפ של 10- 20 לירות מצריות למתקין של לוחות הרישוי המצריות) ויקח כשעה וחצי, כך שרצוי להגיע מוקדם לפני שיש עומס בגבול מה שיאריך עוד יותר את הפרוצדורה.

 

לא תמיד צריך או משתלם

אם אתם נוסעים למלונות הצמודים לגבול טאבה לא תצטרכו לשלם אגרת כניסה למצרים על הרכב או עליכם, אך אם אתם עושים זאת ודאי לא לקחתם אתכם רכב מלכתחילה, שכן אתם יכולים להגיע למלונות האלו ברגל מהגבול. כ-500 מטר דרומית לגבול נמצאת העמדה בו עליכם לשלם את אגרת המעבר לסיני לרכב שהיא 200 לירות מצריות, ובנוסף אליה גם אגרת מעבר לאדם בסך 405 לירות מצריות. האגרה היא אישית לכל אדם שעובר ולא כוללת בתוכה את כל מי שנמצא ברכב.

בגלל הזמן שלוקח לעבור עם הרכב בגבול, ובגלל שזה עולה לא מעט לעשות זאת אלא אם אתם מתכוונים להישאר זמן מה בסיני ולנוע בין מספר מקומות שונים אין באמת טעם להעביר את האוטו.

למצוא מונית בטאבה זה קל ופשוט שכן המוני נהגים מחכים לכם מיד בכניסה לסיני ויציעו לקחת אתכם לכל מקום. פעמים רבות תוכלו לבקש מבעלי המלון/ קמפ בו אתם הולכים להישאר שיארגנו לכם מונית שתבוא לאסוף אתכם, וגם תמיד תוכלו לבקש מאנשים שהיו בסיני טלפונים של נהגי מוניות ולתאם איתם בוואטסאפ מתי לאסוף אתכם ולאן. בגלל התיירים רבים מישראל, רוב נהגי המוניות דוברים עברית, אך גם אם הם אינם דוברים אנגלית תוכלו לתקשר איתם באנגלית.

 

אישה מחכה למונית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
משאבי אנוש
המידע המלא אודות תפקידו של HR

HR או "Human Resources" הוא תחום ניהולי העוסק בניהול ההון האנושי בארגון. תפקיד מחלקת משאבי אנוש הוא לקדם ולשמור על סביבת עבודה בריאה, פרודוקטיבית ומתגמלת

קרא עוד »