חיפוש

האם ניתן להסיר כתמי שטיחים?

מיקומו של השטיח היפהפה שבחרנו לבית שלנו הוא מיקום מנצח מבחינת עיצוב, אך מעט בעייתי בכל הקשור ללכלוך וכתמים, כך שאנחנו נדרשים לנקות את השטיח בתדירות קבועה, באמצעות פעולת טאטוא או שאיבה יסודית. יחד עם זאת, ישנן עדיין 'תאונות ניקיון' ביתיות, הגורמות לנו לחשוב האם ניתן יהיה להסיר את הכתם הזה מהשטיח?

 

כשעיצוב ונוחות נפגשים

אי אפשר לומר על השטיח הביתי שלנו שהוא המצאה עיצובית חדשה, אך בהחלט ניתן לומר כי הטכניקות ושיטות הייצור המודרניות שלו, הפכו את השטיח לטרנד עיצובי מבוקש בהחלט, כשהוא מצליח לשלב היטב בין עיצוב מרהיב וססגוני, לבין אווירה ביתית חמה ונעימה (בעיקר למדרך כף רגל יחפה).

השטיחים של ימינו מגיעים במגוון צורות וסגנונות, כפי שתוכלו למצוא אצל קרפטים, ביניהם – שטיחים טלאים, שטיחי שאגי פרוותיים, שטיחי עור ועוד מגוון עצום של שטיחים, כשמיקומם המנצח על גבי הרצפה, מבליט את הנוכחות שלהם וגורם להם להיות מתאימים כמעט לכל חדר וחלל בבית.

יחד עם זאת, מיקומו הנמוך של השטיח גורם לו להיות התחנה האחרונה של כל לכלוך בבית, באופן הדורש מאיתנו לשמור על רמת ניקיון ותחזוקה קבועה שתשמור על מראה ואיכות השטיח.

 

כיצד נשמור על מראה השטיח?

לפני שנעסוק בשאלת 'תאונות הניקיון' הביתיות, האם וכיצד ניתן להסיר את הכתמים מהשטיח, כדאי לדעת כי מרבית ככל השטיחים זקוקים לתחזוקת ניקיון בתדירות משתנה אך קבועה, כשפעמים רבות מה שנדרש כדי לשמור על המראה והאיכות של השטיח הוא לבצע פעולת טאטוא באזור של השטיח – בסביבתו ומתחתיו, כמו גם לדאוג לשאיבה יסודית שלו.

לצד פעולת הטאטוא ו/או שאיבת השטיח, ישנם מספר פעולות מוטעות שאנשים רבים עושים במטרה לשמור על ניקיון השטיח, ביניהם תלייה, חבטות או כיבוס במים. לרוב, פעולות אלו אינן מתאימות לשטיחים הביתיים ולא רק שהן כלל לא מועילות, לעיתים הן גם יכולות לפגוע במראה ובאיכות השטיח.

 

האם וכיצד ניתן להסיר כתמים מהשטיח?

גם אם אנחנו מגדירים את עצמנו כחולי ניקיון ומשליטים בבית משמעת של סדר וניקיון שלא תבייש מוזאון, בסופו של דבר כולנו בני אדם ותאונות ומקרים בלתי צפויים, במיוחד כשנמצאים ילדים בסביבה, הם דבר שיכול לקרות ולהוביל לכתמים על השטיח.

כאמור, כתמים יכולים להיגרם בגלל אין ספור סיבות ומקרים – כתמי שמן, כתמי אוכל, כתמי דם, כתמי בוץ, הפרשות של בעלי חיים וכדי לבדוק את אפשרות הסרת הכתם חשוב להבין בדיוק באיזה כתם מדובר ולא פחות חשוב מכך, מה סוג השטיח שהתלכלך.

ייתכן ותופתעו לשמוע, אבל כיום קיימות מגוון דרכים, שיטות וחומרים שונים להתמודדות עם לכלוכים וכתמים בשטיחים, כך שגם אם נראה לכם כי מדובר בכתם בלתי הפיך, תמיד מומלץ להתייעץ ולשאול חברות מקצועיות ומנוסות בתחום שיאתרו עבורכם את הפתרון המיטבי והמושלם להחזרת מראה השטיח לקדמותו.

כתמי שטיח

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
כלי גינה
6  כלי עבודה שימושיים

בין אם אתה גנן מושבע או חובב עשה זאת בעצמך, הכלים הנכונים חיוניים לפרויקטים מוצלחים של תחזוקת גינות ובנייה. הכלים הנכונים לא רק מקלים על

קרא עוד »
במה כרוכה בניית פרגולה?

בנייה של פרגולה מעץ זה לא עניין של מה בכך. לאחרונה אנו עדים ללא מעט מקרים של אנשים שחושבים אחרת ומנסים לבנות את הפרגולה באופן

קרא עוד »