חיפוש

למה ממש לא כדאי להתעסק בחשמל לבד

גם אם אתם תופסים את עצמכם כעצמאיים או חסכוניים במיוחד, בכל מה שנוגע בהתעסקות בחשמל עדיף שלא תנקטו בגישת ה–"עשה זאת בעצמך". ויליאם גילברט היה האדם שנתן למילה חשמל את שמה הלועזי – "אלקטריקוס" (אלקטריסיטי). המילה אלקטריקוס נלקחה מהמילה היוונית "אלקטרון". בעברית, המילה חשמל היא שילוב של שתי מילים. "חש" (למהר) עם המילה "עמל" – עבודה.

מעבר לסיכונים הבריאותיים שנלווים להתעסקות בחשמל, תיקון חלקי של הבעיה יכול לעלות לכם ביוקר.

 

זה לא חוקי

כדאי שתדעו ברשויות מקומיות מסוימות ההתעסקות עם החיווט שבביתכם לבד הוא כנגד החוק. יתרה מכך, בבנייני דירות רבים העירייה דורשת שתקבלו רישיון, או לחילופין תעסיקו חשמלאי מורשה בלבד, ולאחר מכן גם תידרשו לעבור ביקורת על העבודה שבוצעה.

 

הקפידו על ביקורת

בנוסף לפעולות התחזוקה השוטפות שצריכות להתבצע על ידי חשמלאי מורשה, מומלץ שתערכו ביקורת ויזואלית תקופתית בעצמכם על מנת לגלות פגמים ומגעים תקולים מבעוד מועד. לאחר מכן כדאי שתזמינו חשמלאי מורשה שיתקן אותם בטרם התקלות יגרמו לנזק ברכוש או לנפש. היכנסו עכשיו לאתר www.tlv-elec.co.il על מנת ליצור קשר עם חשמלאי מוסמך.

 

סכנת התחשמלות ותוצאותיה

גם אם אתם תופסים עצמכם כמי שמתמצא במעגלים וחוטים, אתם עלולים להתחשמל. יתרה מכך, עבודות חשמל לקויות עלולות לגרום לשריפות, כך שבמידה ומתקלחת שריפה בביתכם, לאחר שביצעתם עבודת חשמל בעצמכם – חברת הביטוח כנראה תדחה את התביעה שלכם.

כאשר בן אדם בא במגע עם אזור בעל פוטנציאל גבוה ( כבל חשמלי חשוף לדוגמא ) זרם חשמלי יזרום דרך גופו ויגרום לנזקים פיזיולוגיים באזורים הסמוכים למסלול הזרימה, ואף באיברים פנימיים. כיווץ שרירים היא השפעה שקורית בעת התחשמלות, השרירים שנמצאים במסלול הזרם החשמלי יינעלו וימנעו מכם לנתק את גופכם ממקור הזרם החשמלי.

 

כללי בטיחות

אם האזהרות אינן מפחידות אתכם, שימו לב שאתם מקפידים על כללי הבטיחות הבאים בעת התעסקות בחשמל.

  • חל איסור להשתמש במכשירי חשמל בסביבה רטובה – הקפידו על ידיים יבשות ורצפה יבשה, הסיכויים להתחשמלות גדלים משמעותית במידה וידיכם רטובות, המים מקטינים את התנגדות העור.
  • אין להוציא תקע משקע על ידי משיכת כבל החשמל, המשיכה עלולה לגרום לקריעתו.
  • הימנעו לחלוטין מנגיעה או שימוש בחוטי חשמל חשופים.
  • הקפידו לנעול נעליים כאשר אתם באים במגע עם מכשירי חשמל, גם בעת החלפת נורה. כך תגדילו את ההתנגדות בין הגוף לרצפה או האדמה, ותקטינו את הזרם במקרה של התחשמלות.
  • במידה וברשותכם מתקן חשמל או מכשיר חשמלי לא תקין, החליפו אותו. הוא עלול להוות סכנה בטיחותית עד כדי סכנת חיים.

 

חוטי חשמל

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
כלי גינה
6  כלי עבודה שימושיים

בין אם אתה גנן מושבע או חובב עשה זאת בעצמך, הכלים הנכונים חיוניים לפרויקטים מוצלחים של תחזוקת גינות ובנייה. הכלים הנכונים לא רק מקלים על

קרא עוד »
במה כרוכה בניית פרגולה?

בנייה של פרגולה מעץ זה לא עניין של מה בכך. לאחרונה אנו עדים ללא מעט מקרים של אנשים שחושבים אחרת ומנסים לבנות את הפרגולה באופן

קרא עוד »