חיפוש

למה כל כך קשה לנו למצוא את החצי השני?

אהבה היא הרגש החזק והעמוק ביותר בו כולנו במקום כזה או אחר חושקים, יכול להיות שכבר התוודיתם בפני עצמכם שזה מה שאתם רוצים וכעת אתם מכוונים למציאת קשר זוגי אוהב ומכבד, ויכול להיות שאתם עדיין נהנים מחיי הרווקות החופשים וההוללים, אך עמוק בפנים אתם יודעים שגם אתם רוצים למצוא אהבה אמיתית כזאת, אחת בה שני בני הזוג מכבדים, אוהבים ועוזרים זה לזה לפרוח ולשמוח.

תקופת הקורונה, הסגרים והבדידות הקשה שנפלה על כולנו גרמה גם לרוב הרווקים והרווקות ההוללים להבין שברגעים הקשים הם הכי היו רוצים מישהו/י שיעמדו לידם, יצחקו איתם כשהם רואים קומדיות מטופשות בנטפליקס, יאכלו בהנאה את הבישולים שהכנתם בזמן הסגר אחרי שניסיתם כל מתכון שראיתם באינטרנט, ובעיקר יחבקו אתכם ברגעים של השעמום, הקושי והגעגוע לחיים של פעם.

 

ברוכים הבאים למציאות

בעולם אידיאלי, כולנו היינו ודאי מעדיפים להיות חברים טובים של בני הזוג שלנו מלפני כן, ולתת לאהבה להתפתח לאט, בזרימה ועם בסיס חברי חזק ותומך, אבל 2020 גרמה גם למי שישן עמוק להתעורר ולהבין שאנחנו חיים בעולם שרחוק מלהיות אידיאלי, ועל כן בשביל למצוא אהבה בעולם לא פשוט כל כך צריך לעבוד קשה.

בעבר, להכיר אנשים בספונטניות היה קל יותר- יכולתם להכיר סטודנטים שלומדים אתכם, אנשים המשתתפים גם בחוג שלכם, אנשים במקום העבודה שלכם, יכולתם לצאת לבר או מסיבה ולפגוש המון פרצופים חדשים, או אפילו סתם לצאת לים או לרחוב ולהיתקל באנשים חדשים ומסקרנים ב"יד הגורל".

היום האוניברסיטה היא בתוך מסך המחשב, כך גם החוגים והסדנאות וכמובן גם העבודה. ברים ומסיבות נשמעים כמו חלום רחוק, וברחוב תתקלו אך ורק במי שגר בקילומטר סביב ביתכם.

אפילו תל אביב הפכה ל"עיר רפאים", ואם המקום הכי חי בישראל שותק, מה יגידו אזובי הקיר?
האינטרנט משנה את חיינו כבר כמה עשורים ומעצב מחדש את המציאות שלנו. עולם ההיכרויות, שהוא עולם מאוד חשוב אצלנו- יונקים חברתיים הזקוקים לחום ואהבה על מנת לשרוד, אמנם הצטמצם כלפי חוץ, אך הוא רחוק מלהיעלם כליל- בזכות האינטרנט אתרי ההיכרויות ואפליקציות ההיכרויות השונות הפכו להיות השחקן המרכזי במציאת אהבה בעולם של היום. אתר לכל רווק.

חיפוש האהבה, דרך האינטרנט או בעולם שבחוץ, יכול להיות מעייף ומתיש לפעמים, אך כשמגיעים מישהו או מישהי המוצאים חן בעיניכם זה הופך להיות שווה כל רגע.

 

ומה קורה לאחר שמצאתם?   

אז הבחורה שמצאה חן בעיניכם, זאת מהמשרד ליד הסכימה לצאת איתכם, או שאולי הבחור מהטינדר, זה שאתם מנהלים איתו שיחה קולחת כבר כמה ימים, הסכים להיפגש.

אתם ודאי מתרגשים ממש ומשתוקקים כבר לצאת לדייט ראשון, אבל אז מתחילים קצת פחדים לבצבץ- מה אם לא יהיה לנו על מה לדבר? מה אם הם בכלל לא מחפשים את אותו הדבר? איך עושים שיהיה דייט ראשון מוצלח?

הרי בסופו של דבר המערכת יחסים הפוטנציאלית שלכם תלויה בדייט הראשון, כי אין שני לרושם ראשוני.

הפחדים האלה טבעיים ולגיטימיים, ודאי ירגיע אתכם לדעת שגם הצד השני חווה באותם רגעים שלפני הדייט את אותו הדבר, בין אם אתם הצעתם את הדייט או הם, כולנו חשים שילוב של מתח והתרגשות לפני דייט ראשון.

בגלל המציאות החדשה ישנן כמה שאלות פשוטות שנענו עבורכם די בקלות, כמו למשל – מי ישלם? את הדייט הראשון שלכם כבר לא תוכלו לעשות במסעדה, בית קפה או בקולנוע, כרגע הדברים האלה הם בגדר נחלת העבר, ואם אנו רוצים למצוא אהבה עכשיו חשוב להתאים למצב הנוכחי ולא לחיות בפנטזיות של דייטים במקומות סגורים- הפנטזיה הזאת לצערנו, עלולה להשאיר אתכם בבית עוד חודשים רבים בתקווה לדייט במקומות שאולי לא יפתחו בזמן הקרוב.

זה מותיר אתכם רק עם השאלות הקשות והמסובכות יותר (למשל על מה לדבר בדייט ראשון?, מה הם מחפשים?, האם נמצא חן אחד בעיני השני?) והרצון החזק לראות שאתם משדרים על אותו גל גם מעבר להידלקות הראשונית.

אז איך מצליחים?

אין מתכון מדויק שיגיד לכם כמה כפיות פלפל להוסיף וזמני אפייה מדויקים, כמו שכל אדם הוא לגופו, כך גם כל קשר הוא לגופו, והסוד לאהבה אמיתית מורכב ממיליוני סודות של מיליוני זוגות שונים לחלוטין.

ובכל זאת, יש מוסכמה כללית של מהו דייט ראשון מוצלח- שניכם נהניתם בדייט, שניכם מוצאים חן זה בעיני זו ושניכם מעוניינים להיפגש שוב.

בשביל שכל זה יקרה אין אפשרות לעשות הוקוס פוקוס בשביל שתהיה התאמה משמים, גם אין אפשרות לקרוא תסריט מובנה מראש ולצפות ששלב אחרי שלב תוכלו לסמן וי ולהקסים את הדייט שלכם.

מה כן יש? להיות עצמכם. אמנם בלהיות עצמכם יש הרבה סיכונים- לא 100% מהאנשים בעולם יאהבו ויעריכו את מי שאנחנו, אף אחד לא יכול לרצות את כולם, במיוחד כשזה מגיע לאהבה רומנטית בה יש לכל אחד מאיתנו ציפיות מאוד גדולות מהצד השני.

כשאתם מדמיינים לעצמכם את האהבה שאתם רוצים שתהיה לכם, אתם ודאי מדמיינים בני זוג שאוהבים ומכבדים אתכם בכל מצב, גם ברגעים הקשים, כאלה שמכירים אתכם כמעט יותר טוב מעצמכם ואתם יכולים להיות מי שאתם באמת בסביבתם, בלי מסכות (ואנחנו לא מדברים על מסכות קורונה).

 

היו מי שאתם

בשביל להשיג זוגיות כזו, אתם צריכים להיות עצמכם מהתחלה, כך תוכלו לנפות מהר ובקלות יותר את מי שלא משדר אתכם על אותו הגל, אפילו אם זה במחיר של דייט לא מוצלח או דחייה.

יכול להיות שהבחור מהמסיבה אולי היה נראה מקסים כשנפגשתם אבל אתם בכלל מגלים בדייט שהוא לא מעוניין בקשר, ויכול להיות שהבחורה מאוקיי קיופיד התאימה לכם ב-98% לפי השאלות שנשאלתם אבל במציאות יש בה בכלל צד אחר שלא מתאים לכם שלא יכולתם לראות דרך השאלות. דייט ראשון לא מוצלח זה אמנם אכזבה לא נעימה, אך מצד שני אין טעם לנסות לזייף, להרשים ולשחק משחקים אם אתם כבר יודעים שבעתיד הקשר שלכם יפול על הדברים האלו.

דייט ראשון מוצלח אמנם נדיר יותר, אבל תחשבו על זה כמו נעליים – כשאתם מודדים נעליים שאינן בגודל הנכון, אתם לא הולכים לקצר את הרגל שלכם, אלא מחפשים נעל אחרת שתתאים. כך גם בדייטים- אל תשנו את עצמכם בשביל להיות משהו שאולי הדייט שלכם יעריך יותר, אלא תחפשו את הנעל (או הדייט) שתתאים בדיוק לרגל שלכם (לאופי שלכם).

כשתצאו לדייט המיוחל בו אתם הכי עצמכם, והדייט שלכם הכי עצמו/ה ותהיה שיחה קולחת, אווירה מהנה ורצון להיפגש שוב, תוכלו להרגיע את הסינדרלה הפנימית שלכם ולהגיד לה שנמצאה נעל הזכוכית.

 

אז מה נשאר?

אז מה נותר לעשות לפני הדייט? לקחת נשימה עמוקה, להירגע, לזכור מי אתם ומה אתם מחפשים, לקבל את הפחדים ואת המתח שעולים בכם, אך לא להיכנע להם ולתת להם לשנות את מי שאתם ומה שאתם מחפשים.

אם זה אכן יהיה דייט ראשון מוצלח- נפלא! ואם לא, זה גם בסדר, לעיתים צריך גם רגעים פחות מוצלחים בחיים על מנת ללמוד מהם לעתיד ולדעת להעריך באמת את הרגעים המוצלחים כאשר הם קורים.

 

זוג

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא