חיפוש

מהו טווח הגילים בו ניתן למשוך כסף במסגרת תיקון 190?

תיקון 190 מאפשר לזכאים לו הנמצאים בטווח הגילים המתאים למשוך את הכסף שהשקיעו בקופות גמל ביחד עם הטבות מס משתלמות במיוחד. התיקון נועד על מנת לעודד צעירים לחסוך לעת זקנה וכן על מנת לסייע לבני הגיל השלישי להנות מהכסף שחסכו, ולכן ישנו גיל מינימלי לזכאות למשיכת הכסף במסגרת התיקון, אך אין גיל מקסימלי. הנה כל המידע שאתם צריכים לדעת התיקון כך שתוכלו לחסוך באופן חכם.

 

מהו תיקון 190?

תיקון 190 הינו תיקון המאפשר לקבל הטבות מס ייחודיות בעת משיכת כספים שנצברו ונחסכו במסגרת קופת גמל, עבור בני גיל הזכאות. מטרת התיקון הינה לעודד אנשים מכלל קשת האוכלוסייה לחסוך את כספם בקופות הגמל וכן להרוויח ממסלולי ההשקעה השונים, ואז להנות מכספם לעת זקנה ולקראת הפרישה לפנסיה.

 

אלו הטבות ניתנות במסגרת תיקון 190?

תיקון 190 מאפשר להנות ממסלולי קופות גמל משתלמות ונוחות במיוחד ובעיקר מדמי ניהול נמוכים וכן מאפשרות למעבר בין מסלולי השקעה שונים ללא תשלומים רבים במיוחד. התיקון מאפשר לאלו בטווח הגילים המאפשרים משיכה, להנות מהקלות בתשלומי מס בעת משיכת הכסף מהקופה – פטור מלא ממס במשיכה באופן של קצבה חודשית, או מס של 15% בלבד על הרווחים (וזאת במקום 25% מס על הרווחים ללא התיקון).

 

למה חשוב להכיר את התיקון?

תיקון 190 כאמור, מאפשר למי שנמצא בטווח גילי הזכאות להנות מהטבות מס משתלמות במיוחד. הכרת התיקון תאפשר לאדם אשר מעוניין לחסוך והשקיע את כספו לקראת ההגעה לגיל הפנסיה, לעשות זאת באופן חכם. היות ומדובר לרוב בכספים בסכומים גדולים, מומלץ להיעזר באיש מקצוע מנוסה ומומחה.

 

מהו טווח הגילים המאפשר משיכת כספים במסגרת תיקון 190?

אין טווח מקסימלי למשיכת הכספים מקופת הגמל לפי תיקון 190 אך כן ישנו גיל מינימלי. הגיל המינימלי המאפשר להנות מהטבות התיקון עומד ל 60, וזאת היות ומטרת התיקון לעודד עובדים לחסוך לעת זקנה ולדאוג שתהיה להם הכנסה ראויה לאחר שיפרשו לפנסיה. כמו כן, התיקון מאפשר גם לאלה שאין להם מספיק פנסיה לחסוך לקראת העתיד שלהם ולהנות מהטבות.

 

ואם עוד לא הגעתי לגיל המינימלי?

גם אלה שטרם הגיעו לגיל 60 יוכלו להנות מההטבות שמאפשר תיקון 190, וזאת אם יחליטו לחסוך את כספם ולהשקיע אותו בקופות גמל, ולמשוך אותו עם הגיעם לגיל 60 או לאחר מכן. כדאי לחשב זאת מראש.

 

לסיכום – מהו תיקון 190 ומי זכאי לו?

תיקון 190 הינו תיקון המאפשר הטבות בתשלומי מס במשיכת כספי קופת גמל עבור הזכאים לו כאשר ההטבה מסתכמת בפטור מלא ממס בביצוע משיכה בצורה של קצבה חודשית, או תשלום של 15% מס בלבד מתוך הרווח הנצבר בקופה. הזכאים למשיכה לפי תיקון 190 ולהטבות הינם בני 60 ומעלה.

תיקון 190

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא