חיפוש

למה חשוב לערוך הסכם ממון כשאתה בעל חברה?

זה לא סוד שזוגות רבים נרתעים לשמע המושג "הסכם ממון".

אמנם אין הרבה רומנטיקה במסמך משפטי מחייב, אך הסכם ממון יכול לחסוך לא מעט טרדות לא נעימות בהמשך הדרך.

במאמר הבא נעסוק בהסכם זה ובשאלה מדוע הוא חשוב בעיקר לבעלי חברות.

 

הסכם טוב לכולם

לפני שניגש לשאלה הספציפית של בעלי חברות מוטב אולי לתת רקע בסיסי על הסכם ממון ולהסביר את חשיבותו הכללית. הסכם ממון הוא מסמך משפטי בין בני זוג אשר קובע את חלוקת הרכוש והנכסים הכלכליים במקרה של פרידה. מדובר במסמך משפטי מחייב אשר מאומת על ידי בית משפט או נוטריון (במקרים מסוימים), ועל כן בני הזוג הפרודים מצווים לפעול לפיו. עריכת הסכם ממון יכולה להיות מטלה בירוקרטית מעט מעיקה (נוסף על כך שהיא עלולה גם להציף כל מיני פערים במישור הרגשי), אך היא עשויה להשתלם מאוד בטווח הארוך בכך שהיא מעגנת את כל ענייניו הכלכליים של בני הזוג ומונעת מבעוד מועד מחלקות קשות בתחום זה.

 

אין מחיר לשקט

הסכם יחסי ממון הוא אם כך יותר מחוזה משפטי – הוא מסמך שקונה לזוג שקט נפשי חשוב לשנים הבאות. הדבר נכון על אחת כמה וכמה כאשר אחד מבני הזוג (או שניהם) הוא בעל חברה. מטבע הדברים, ההתנהלות הכלכלית של אנשים עצמאיים היא יותר סבוכה מכיוון שעל כתפיהם מונחת גם האחריות לחברה שלמה. אי לכך השקט הנפשי שנקנה בהסכם ממון הוא משמעותי עוד יותר. כך לדוגמה, במקרה ובעל החברה מצליח להרוויח הון משמעותי בזכותה, הסכם ממון יבטיח לו שההון (או לפחות חלק נכבד ממנו יישאר בידיו). אם נמשיך עם דוגמה זאת, במקרה של גירושים ללא הסכם ממון תזכה בת הזוג בחצי מההון שהורווח הודות לפעילות החברה, בלי קשר לתרומתה האמיתית. זוהי רק דוגמה אחת ממגוון של סיטואציות שקשורות לגירושים של בעלי חברה, אשר מהם יכול הסכם הממון להגן.

 

הגנה היא לא מילה מגונה

יתרון חשוב מאוד שנושא בחובו הסכם ממון הוא הגנה מפני נושים. במקרה ואחד מבני הזוג נקלע לחובות, הסכם הממון מספק הגנה לצד השני מפני פריעת החוב על חשבונו. כלומר, נושים לא יכולים לבוא בטענות כספיות אל בן הזוג הפרוד שאינו בחובות, אם נערך ונתחם מבעוד מועד הסכם יחסי ממון. הסעיף הזה רלוונטי עוד יותר כאשר עוסקים בבעלי חברות. למרבה הצער, אחוז נכבד מבעלי העסקים העצמאיים לא מצליח להתרומם כלכלית או לשמור על עסק מכניס לאורך זמן. לכן הסיכוי של עצמאיים להיקלע לחובות עשוי להיות גבוה יותר מזה של מקביליהם השכירים. על מנת להימנע מסיטואציות כלכליות בעייתיות שאינן קשורות אל בני הזוג הפרודים באופן ישיר, מומלץ לערוך הסכם ממון שיבדיל אותם זה מזו ויאפשר להם לצאת לדרך חדשה בביטחון.

 

הסכם

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עורך דין צבאי
הוטרדתי בצבא מה עושים?

לאחרונה שמענו על מקרי הטרדות מיניות שאירעו למכרים שלנו במסגרת השירות הצבאי. אלה פנו אלינו, כדי לקבל כתף תומכת ולהתייעץ בנוגע לבאות. החלטנו שלא להישאר

קרא עוד »