חיפוש

למה משתלם לבעל עסק לעשות קרן השתלמות?

קרן השתלמות היא מוצר פיננסי המגלם בתוכו יתרונות רבים, כאשר המרכזי שבהם הוא הפטור ממס רווחי הון בעת פירעון הכסף.

בדרך כלל מדובר במוצר חיסכון פיננסי לטווח בינוני, אשר מטרתו לתמרץ עובדים לחסוך כסף.

בעבר האפשרות לפתוח קרן השתלמות ניתנה אך וגם לעובדים שכירים, אולם בשנים האחרונות התרחבה אפשרות זו גם לעובדים בעלי עסקים עצמאיים.

 

קרן השתלמות – מהי?

קרן השתלמות היא מוצר פיננסי לחיסכון לטווח בינוני, כאשר את הכספים המופקדים בקרן ניתן לפדות בחלוף שש שנים מפתיחתה. פדיון הכספים אינו כרוך בתשלום מס, מה שמהווה חריג בנוף מוצרי החיסכון הפיננסיים. בנוסף, קרן השתלמות נפתחת על ידי המעסיק וההפרשה אליה נעשית בחלקה על ידי המעסיק ובחלקה על ידי המועסק. עקרונית, החיסכון אינו מוגבל לשש שנים בלבד וניתן להאריך אותו וזאת ללא חבות במס.

 

מי יכול לפתוח קרן השתלמות

לפני מספר שנים החליט המחוקק להרחיב את האפשרות לפתיחת קרן השתלמות גם לעובדים עצמאיים ובכך תיקן עוול ארוך שנים. ראשית כל, ההגדרה לעובדים עצמאיים היא עובד שעובד באות העיסוק לפחות 20 שעות שבועיות והכנסה חודשית העולה על שכר ממוצע במשק. הפרוצדורה הדרושה לשם פתיחת קרן השתלמות היא פשוטה יחסית וכרוכה בפניה לאחת מחברות הביטוח הפנסיוני תוך הצגת עוסק מורשה ואישור על גובה ההכנסות השנתיות.

 

האם יש הבדלים בין קרנות ההשתלמות?

קרן השתלמות איננה "חסכון מדף" המתאפיין בכללים קבועים ונוקשים ושאינו ניתן לתמרון. החברות השונות מציעים תנאים שונים לקרנות ההשתלמות, כאשר בחירה באפיק שאינו האולטימטיבי עבורכם עשוי להוביל לפערים של עשרות ואף מאות אלפי שקלים בתשואה הפוטנציאלית שלכם. כלומר, לשאלה איך לבחור קרן השתלמות יש משמעות מעשית רחבה. שני הרכיבים העיקריים הם דמי הניהול ואפיקי ההשקעה. דמי הניהול הם דמי שירות הנגבים הן כנגד ההפקדה החודשית והן כנגד הסכום הצבור בקרן. כאן הבדלים של עשיריות האחוז יכולים להוביל לפערים של עשרות אלפי שקלים. המרכיב השני הוא מסלול ההשקעה. מסלולי ההשקעה נבדלים בין החברות השונות ובין הסיכון אותו מוכן החוסך ליטול.

 

האם יש מגבלות כלשהן?

המגבלה היחידה החלה על חוסכים שהם עובדים עצמאיים בקרן השתלמות היא גובה החיסכון האפשרי. על מנת לזכות בהטבות המס הנדיבות של קרן ההשתלמות הסכום המקסימלי לחיסכון עומד על 4.5% מההכנסה החייבת במס ועד סך הכנסה של 263,000 ₪ שנתי. ככל שההפקדה תהיה גבוה יותר לא תוכלו להנות מהטבת המס הניתנת לקרן ההשתלמות, מה שכאמור מצמצם את התמריץ לחסון בשיטה זו. לכן, כאשר אתם מבקשים לבחור קרן השתלמות מומלצת נכון יהיה אילו תנברו בפרטי העניין, תסקרו את הפורטל המרכזי העוסק בתחום ביטוח ואפיקי החיסכון http://2bit.co.il ותבחנו האם אכן מדובר באפיק החיסכון האולטימטיבי גם עבורכם.

 

קופה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא