חיפוש

האם מומלץ לקחת את תינוקכם לסדנת התפתחות לתינוקות

סדנאות המיועדות להתפתחות תינוקות מטרתן ללוות את התינוק בשלבים משמעותיים במהלך גדילתו.

מחקרים שונים מראים כי ככל שהורה מקדיש לתינוק תשומת לב וזמן, בשלבים הראשוניים שלו, כך ישנה סבירות גבוהה יותר כי התינוק יפתח יכולות קוגניטיביות ומוטוריות טובות יותר.

כיום, מרכזים שונים מציעים עבור הורים סדנאות להתפתחות התינוק, אשר כוללות בדרך כלל מפגשים הדורשים את נוכחות התינוק והוריו.

 

מהלך הסדנה

סדנת התפתחות תינוקות לרוב תכלול כמה מפגשים אשר מטרתם ללוות את הילד, החל מהשלבים הראשונים של גדילתו. במסגרת המפגשים הנכללים בסדנה, ישנן התנסויות של ההורים על תינוקם, הן באופן פרטני והן כחלק מקבוצה של הורים ותינוקות אחרים.

הפעילות במסגרת הסדנה מתמקדת בתנועה ובמגע, אשר עשויים להתבטא בעיסוי לתינוק ובמגע בו וכל זאת תוך שימוש באביזרים שמיועדים לשלב ההתפתחות בו נמצא התינוק.

מעבר לכך, מפגשי הסדנא גם כוללים הרצאות המיודעות להורים, אשר במהלכן, מועברים הסברים בנוגע להתמודדות עם מצבי רוח שונים בהם עשוי התינוק להיות, כגון: בכי או חוסר נינוחות.

 

היתרונות שבסדנת התפתחות לתינוקות

באופן כללי, סדנאות התפתחות לתינוקות מועברות באווירה מיוחדת, שכוללת: אביזרים שונים, מוזיקה ועוד. מעבר לכך, כאשר מתמקדים ביתרונות שמוענקים להורים באמצעות סדנה כזו, ניתן להצביע על מענה צמוד ועל הדרכה מקצועית שאותם מקבלים ההורים בתהליך שלבי התפתחות התינוק. באו]ן זה, יכולים הורים להתמודד בקלות יותר בתקופת התפתחות התינוק שלהם ואפילו ליהנות מתקופה זו ולעבור אותה כחוויה כיפית.

אמנם ניתן לחשוב כי תינוקות בגיל ינקות הם קטנים ולא נדרשת השקעה מיוחדת התפתחותם. אולם, העובדות מראות כי השקעה בהתפתחות התינוק, כבר בשלבים ראשונים, עשויה לתרום לגדילה בריאה שלו ולהקנות עבורו בטחון בעצמו ובסביבתו. ליווי התינוק לפי שלבי התפתחותו הינו חיוני עבור גדילה בריאה שלו.

תוצאות שונות של סדנאות התפתחות לתינוקות יעידו על שיפור ניכר בתנועות ובחושים של תינוקות שנכחו בסדנה. מעבר לכך, סדנאות התפתחות לתינוקות גם הראו תוצאות שונות של מניעת בעיות התפתחות בקרב תינוקות.

סדנאות אלה למעשה מעניקות לתינוקות המשתתפים בהם כמה רכיבי התפתחות משמעותיים מאוד וביניהם:

  • התמקדות בהתפתחות מוטורית – שכוללת תרגול על שכיבה נכונה של התינוק על בטנו, תרגול לזחילה, להיפוך נכון של התינוק, לישיבה ועמידה נכונה של התינוק ועוד.
  • התמקדות בהתפתחות חושית – כוללת בד"כ חשיפת התינוק לצלילים שונים, לסוגים שונים של מגע, לטעמים מסוימים ועוד.

 

לסיכום

הליווי של סדנאות התפתחות לתינוקות עשוי להעניק לילד שלכם דרך התפתחות חשובה, שתמשיך ללוות אותו גם בגילאים אחרים. השתתפו במפגשי הסדנה, עשויים לתרום הן להתפתחות המוטורית של התינוק והן להתפתחות החושית שלו. לפיכך, ניתן לסכם כי השתתפות בסדנת התפתחות לתינוקות עשויה להשפיע משמעותית על גדילת תינוקכם ולכן  כדאי להתנסות בה.

תאומים

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
ניתוח לייזר
בדיקת התאמה לניתוח לייזר

ניתוח לייזר יכול לחסוך את הצורך במשקפיים, לשפר את איכות החיים ואף להקל על התנהלות בעבודה ובחיי היום יום. התנאי היחיד הוא לעבור בדיקת התאמה

קרא עוד »