חיפוש

מאיזה אחוזי נכות ניתן לקבל תג חניה לנכה?

נכות לא חייבת להיות וויתור על החופש לנהוג, החופש לנוע בחופשיות, ולנהל חיים שגרתיים ומאושרים. בישראל, בעלי מוגבלויות יכולים להגיש בקשה לקבלת תג חניה לנכה, המאפשר להם את הנוחות והעצמאות שברשותם רכב. אבל כמה אחוזי נכות מספיקים כדי להיות זכאים לתג חניה לנכה? 

 

החוק המסדיר את ההיתרים לקבלת תג נכה

משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים הוא האחראי על הנפקת תגי חניה לנכים. כדי להיות זכאי, עליכם להיות בעלי מוגבלות פיזית המוכרת על ידי ממשלת ישראל. זה כולל כל סוג של נכות קבועה או זמנית המשפיעה על יכולת ההליכה שלכם, כגון אלה הנגרמות על ידי קטיעה, שיתוק מוחין, פגיעה בחוט השדרה וטרשת נפוצה.

על מנת לזכות בתג חניה לנכה, עליכם להיות בעלי מינימום של 40% נכות כפי שאובחן על ידי הרשויות הרלוונטיות. אחוז זה נקבע על ידי רופא או מומחה, אשר מעריך את מצבך הרפואי וקובע את חומרת הנכות שלכם. אם יש לכם נכות הנמוכה מ-40% אך עדיין משפיעה על יכולת ההליכה שלכם, ייתכן שתהיו זכאים לתג חניה לנכה אם תוכלו להוכיח שאתם זקוקים לסיוע מיוחד.

חניית נכים

הגשת בקשה לתג חניה לנכים

לאחר אימות נכותכם והאחוז שלה, תוכלו להגיש בקשה לקבלת תג חניה לנכה. יהיה עליכם לספק הוכחה לנכותכם, כגון דוח רופא או תעודת נכות שהונפקה על ידי משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. כמו כן, יהיה עליכם לספק הוכחה לזהות ומקום המגורים שלכם.

מומלץ להגיש את הבקשה בהתייעצות עם גורמים מוסמכים ובעלי ניסיון בהגשת בקשות לקבלת תג חניה לנכים, על מנת לוודא שהבקשה שלכם תתבצע על הצד הטוב ביותר. לאחר אישור בקשתכם, תקבלו את תג חניה לנכה בדואר רשום.

 

תג חניה לנכים

תג חניה לנכים תקף עד שלוש שנים, ויש להציגו בלוח המחוונים של הרכב שלכם. כמו כן, ניתן לבקש לוחית רישוי מיוחדת המזהה את רכבכם כשייך לנהג נכה. בעלות תג חניה לנכה מאפשרת חנייה במקומות חניה ייעודיים שמורים לבעלי מוגבלויות. מקומות חניה אלו ממוקמים לרוב בקרבת כניסות ויציאות, מה שמקל על בעלי מוגבלויות לגשת למבנים ולשטחים ציבוריים אחרים.

בנוסף לנוחות שבבעלות תג חניה לנכה, יכולים בעלי מוגבלויות ליהנות גם משירותים נוספים כמו הנחות בתחבורה ציבורית, הטבות מס ושירותים מיוחדים נוספים בהצגת התג.

 

לסיכום

בעלי מוגבלויות פיזיות ונפשיות המוכרות על ידי ממשלת ישראל יכולים להגיש בקשה לתג חניה לנכה במידה ויש להם מינימום של 40% נכות. תג זה מעניק גישה למקומות חניה ייעודיים, ויכול גם לספק גישה לשירותים והטבות אחרים לאלו הזכאים לו.

אם אתם זקוקים למידע מקיף יותר בנוגע להיתרים וזכאות שלכם לקבלת תג חניה לנכה, צרות קשר כבר היום עם הגורמים המוסמכים שיוכלו לספק לכם את המעטפת המושלמת שתספק לכם את מה שמגיע לכם.

חניית נכים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא