חיפוש

מדוע כדאי להשקיע במערכות סולאריות

בשנים האחרונות הולך ומתעצם בעולם המרדף אחרי אנרגיה חלופית.

העולם המערבי זקוק לכמויות אנרגיה עצומות, והוא משקיעה רבות בחיפוש אחר מקורות אנרגיה זולים יותר ו'ירוקים' יותר מאשר שימוש בנפט או פחם.

כתוצאה מכך התפתחו שיטות ניצול אנרגיה שונות, אשר מנצלים את האנרגיה הטבעית, ומפיקים ממנה חשמל.

 

מערכות סולאריות

אחת השיטות לניצול אנרגיה טבעית לצורך הפקת חשמל היא מערכות סולאריות. מערכת סולארית היא מערכת הקולטת את אנרגית האור של שהמש, ומפיקה ממנו חשמל. שיטה זו יעילה ליישום בעיקר במקומות 'שטופי שמש', אשר יש בהם רמת אנרגיה גבוהה של אור השמש. בהתאם לכך, מדינת ישראל נחשבת ליעילה ביותר לשימוש במערכות סולארית, מכיוון שברוב ימי השנה ישנה רמת אנרגיה גבוהה של אור השמש.

בעקבות כך החליטה ממשלת ישראל לעודד את הציבור להתקין בעצמם מערכות סולאריות ביתיות, ובכך מרווחיה המדינה שכר כפול. בראש ובראשונה עצם הייצור של חשמל זול, ללא תלות בנפט ופחם שמייבאים ממדינות שונות, הוא בעל ערך גדול מאוד, ושנית, צמצום זיהום האוויר היא מטרה נוספת שהמדינה שמה לעצמה, ובעזרת עידוד התקנות מערכות סולאריות היא משרתת אף מטרה זו.

 

השקעה רווחית

הצורה שבה המדינה מעודדת אנשים להתקין מערכות סולאריות מתבטאת בכמה מישורים. מי שמתקין בביתו מערכת סולארית, מוכר את החשמל לחברת החשמל, ובכך הוא מייצר הכנסה קבועה מהמערכת שהתקין. יתר על כן, המדינה החליטה להעניק הקלות מס משמעותיות ביותר על הכנסות אלו, עד פטור מלא ממס לבעלי מערכות קטנות ובינוניות. בכך הופכת ההשקעה בהתקנת מערכות סולאריות לרווחיות ביותר.

מישור נוסף בו מעודדת המדינה להתקין מערכות סולאריות ביתיות הוא בתחום ההלוואות. המדינה מעודדת את הבנקים וחברות האשראי להעניק הלוואות משתלמות ביותר לצורך התקנת מערכת סולארית. הבנקים כמובן קופצים על הרעיון בשמחה, ומוכנים לתת הלוואות בתנאים מצוינים לצורך כך מפני שהם יודעים שמדובר על השקעה בטוחה ומשתלמת.

 

ראש שקט

למרות כל האמור לעיל, יכול לבוא אדם ולהגיד שאין לו כוח או יכולת להתעסק בכל הבירוקרטיה והטפסים הדרושים לשם התקנת פאנל סולארי לבית. אולם, גם בעיה זו נפתרה בשנים האחרונות. יותר ויותר חברות פרטיות הוקמו בעשור האחרון, שכל עניינם ועיסוקם הוא התקנת מערכות סולאריות. מעבר להתקנה הטכנית של הפאנלים והמערכת, חברות אלו מתעסקות אף בבירוקרטיה שמסביב, בטפסים והאישורים הדרושים, ובכל מה שצריך.

בסופו של דבר, מי שמתקין מערכת סולארית מקבל השקעה בטוחה ומובטחת, שאין בה כמעט כל סיכון. למעט השקעה התחלתית גדולה, שגם אותה ניתן לקחת בהלוואה נוחה ומשתלמת, וכמובן שטח שבו ניתן להתקין את הפאנלים הסולארים, לא צריך המשקיעה להביא מעצמו כלום, ואת הכסף הוא מקבל ללא שום מאמץ. עובדות אלו הם שהופכות את המערכות הסולאריות לתחום שכדאי מאוד להשקיע בו.

 

גג ביתי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא